احتمال افزایش تاخیر در تحویل خودرو وجود دارد

تاخیر در تحویل خودرو
تاخیر در تحویل خودرو

آغاز موج چهارم شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی های اجباری رخ داده، سبب شده تا مجموعه های وابسته به خودروسازان با تعلیق فعالیت مواجه شوند و از سویی احتمال تاخیر در تحویل خودرو را افزایش دهند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، با توجه به تجربه سال گذشته و دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ می توان پیش بینی کرد که دلایل تاخیر در تحویل خودرو بیشتر از چند هفته قبل شده و به همین دلیل می توان توقع داشت که در روزهای آتی میزان به جمع مشتریان ناراضی خودروسازان اضافه خواهد شد. البته باید گفت که اوج افزایش تاخیر در تحویل خودرو برای خودروسازان خصوصی خواهد بود. زیرا بیشتر شرکت های خصوصی به خاطر ساختار فعالیتشان و موج جدید شیوع کرونا، مجبور شده اند تا با کاهش نیروی کار فعال تا حدی تیراژ تولیدات خود را نسبت به اسفند کم کنند. همین مسئله سبب شده تا از ابتدای هفته جاری بسیاری از خودروسازان خصوصی از برنامه های تحویل خودرو به مشتریانشان عقب بمانند و نتوانند تا بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، خودروهای تولیدی را در زمان مقرر در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. کاهش نیروهای فعال در ساختار تحویل و ارسال خودرو به نمایندگی های خودروسازان خصوصی یکی دیگر از دلایلی به حساب می آید. که بر افزایش تاخیر در تحویل خودرو تاثیر گذاشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

از آن سو تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو و تعلیق فعالیت این مرکز جهت صدور و یا تمدید مجوز شماره گذاری خودروها، فعالیت برخی شرکت ها را مختل کرده است. به گفته برخی از مدیران خودرو خودروسازان خصوصی، احتمال آن زیاد است که به خاطر تعطیلی مراکز شماره گذاری و صدور پلاک، با افزایش یک ماهه تاخیر در تحویل خودرو به خریداران مواجه شویم. برای همین بسیاری از شرکت های خصوصی در طرح های فروش خود، پاسخ به تعهدات تحویل خودرو را برای اواخر اردیبهشت ۱۴۰۰ به بعد اعلام می کنند.

در کنار این موارد بروز تاخیرهای چند روزه و چند هفته ای در ترخیص قطعات، ارسال قطعات داخلی سازی شده از قطعه سازان به خطوط تولید خودرو، فعالیت بسیار محدود پلیس شماره گذاری و… هم به عوامل افزایش تاخیر در تحویل خودروها اضافه شده اند که بدیهی است در هفته های آتی، موج نارضایتی ثبت نام کنندگان و حواله داران بیشتر خودروسازان خصوصی را در پی خواهد داشت.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.