بهترین خودروهای 1400 توسط مخاطبان اسب بخار انتخاب شدند

بهترین خودروهای 1400
بهترین خودروهای ۱۴۰۰

نظرسنجی انتخاب بهترین خودروهای سال ۱۴۰۰ از نگاه مردم طی ۱۶ روز در اواخر سال گذشته توسط پایگاه خبری اسب بخار برگزار شد. حال نتایج و جزئیات این نظرسنجی آنلاین منتشر شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در این نظرسنجی، افراد شرکت کننده باید نظر خود را در قالب شش پرسش مطرح می کردند و امکان عدم ثبت نظر در یکی از سوال ها وجود نداشت. در مجموع ۱۳ هزار و ۶۴۱ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و ۸۱ هزار و ۸۴۶ رای برای شش پرسش ثبت شد.

پژو پارس LX بهترین خودروی کمتر از ۳۵۰ میلیون تومان

پژو پارس LX با ۲۳.۱۲ درصد رای در پرسش اول توانست تا جایگاه اول این بخش را به خود اختصاص دهد. سایپا شاهین با ۲۰.۶۴ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت و سورن پلاس هم ۱۷.۵ درصد از مجموع آرای این بخش به مقام سوم رسید.

دنا پلاس توربو اتوماتیک بهترین خودروی ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان

دنا پلاس توربو اتوماتیک با ۲۹.۲۲ درصد رای در پرسش دوم توانست تا جایگاه اول این بخش را به خود اختصاص دهد. تارا اتوماتیک با ۱۶.۳۳ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت و پژو ۲۰۷i اتوماتیک (معمولی و پانوراما) هم ۱۱.۴۵ درصد از مجموع آرای این بخش به مقام سوم رسید.

اما در بحث خانواده محصول، کمی جایگاه خودروها در این نظرسنجی تغییر می کند. خانواده دنا پلاس همچنان در رده اول باقی می ماند و خانواده پژو ۲۰۷i نیز با مجموع آرای ۱۹.۸۴ درصد به رتبه دوم رسید. خانواده تارا هم با ۱۹.۷۴ درصد در جایگاه سوم این پرسش قرار می گیرد.

هایما S5 توربو جدید ۶AT بهترین خودروی ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان

هایما S5 توربو جدید ۶AT با ۵۶.۸۹ درصد رای در پرسش سوم توانست تا جایگاه اول این بخش را به خود اختصاص دهد. ام وی ام آریزو ۵ توربو جدید با ۲۳.۶ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت و FMC SX5 هم ۵.۹۵ درصد از مجموع آرای این بخش به مقام سوم رسید.

هایما S7 پلاس بهترین خودروی ۸۰۰ تا یک میلیارد تومان

هایما S7 پلاس با ۲۷.۹۹ درصد رای در پرسش چهارم توانست تا جایگاه اول این بخش را به خود اختصاص دهد. ام وی ام آریزو ۶ با ۱۶.۸۷ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت و جک S5 اتوماتیک دو لیتری توربو هم ۱۲.۳۵ درصد از مجموع آرای این بخش به مقام سوم رسید.

در بحث جایگاه خانواده محصول، خانواده محصول جک S5 که شامل نسخه دو لیتری و فیس لیفت می شود، به جایگاه دوم این پرسش می رسد.

بهمن فیدلیتی پرایم بهترین خودروی بالای یک میلیارد تومان

بهمن فیدلیتی پرایم با ۲۰.۷۷ درصد رای در پرسش پنجم توانست تا جایگاه اول این بخش را به خود اختصاص دهد. سانگ یانگ رکستون G4 فیس لیفت با ۱۹.۴۳ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت و بهمن دیگنیتی پرایم هم ۱۷.۹۰ درصد از مجموع آرای این بخش به مقام سوم رسید.

KMC T8 بهترین پیکاپ بالای ۸۰۰ میلیون تومان

KMC T8 با ۴۳.۱۳ درصد رای در پرسش ششم توانست تا جایگاه اول این بخش را به خود اختصاص دهد. آمیکو آسنا اتوماتیک با ۱۶.۶۰ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت و فوتون تونلند جدید توربو بنزینی هم ۹.۵۹ درصد از مجموع آرای این بخش به مقام سوم رسید.

در پایان مخاطبان اسب بخار می توانند تا نتایج تمام خودروهای حاضر در این نظرسنجی را در بخش زیر مشاهده کنند.

مبنای خودروهای حاضر در این نظرسنجی به شرح زیر است:

۱- خودروهایی که نسخه صفر کیلومتر آن ها با مدل ۱۴۰۰ به بازار عرضه شده اند و در شرایط فروش های مصوب خودروسازان وجود داشته اند.

۲- خودروهایی که دسترسی به نسخه صفر کیلومتر ۱۴۰۰ آن ها در بازار آزاد امکان پذیر و آسان باشد.

۳- خودروهایی که نسخه صفر کیلومتر ۱۴۰۰ آن ها، مبنای قیمتشان باشد. (به عنوان مثال خودرویی که نسخه صفر کیلومتر ۱۴۰۰ آن در بازار موجود است، اما به خاطر محدودیت عرضه در سال جاری معیار قیمت گذاری آن در بازار آزاد برمبنای مدل ۱۳۹۹ انجام می شود، در فهرست ما حضور ندارد)

نحوه برگزاری و شرایط نظرسنجی بهترین خودروهای سال ۱۴۰۰

۱- این نظرسنجی به صورت ۲۴ ساعته بوده و تا پایان روز ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ برقرار بود.

۲- مخاطبان می تواستند در هر کدام از بخش ها، تنها به یک خودرو رای بدهند.

۳- برخی خودروهایی که شامل خانواده محصول می شوند و به صورت تفکیک شده در این نظرسنجی حضور دارند (مانند تیپ های رانا پلاس، دنا و دنا پلاس، ساینا، کوییک و…)، در پایان نظرسنجی آمار تجمیعی آن ها هم به صورت جداگانه اعلام شد

۴- نتایج لحظه ای نظرسنجی به صورت آنلاین در دسترس مخاطبان است.

[totalpoll id=”157151″ screen=”results”]

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.