بیمه خودرو هم استاندارد می شود

استاندارد ملی خدمات بیمه خودرو

استاندارد ملی خدمات بیمه خودرو با هدف تعیین الزامات مربوط به کیفیت ارائه خدمات بیمه خودرو تدوین شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از تسنیم: سازمان ملی استاندارد از تدوین استاندارد ملی خدمات بیمه خودرو با هدف تعیین الزامات مربوط به کیفیت ارائه خدمات بیمه خودرو به مشتریان و برای شفاف سازی فرآیند صدور بیمه نامه، رضایت ذی نفع در فرایند پرداخت خسارات و رعایت حقوق ذی‌نفعان در دفاتر بیمه خودرو، خبر داد.

 از جمله موضوعات مهمی که در این نسخه استاندارد ملی ذکر شده  این است که بیمه‌گر موظف است کلیه اطلاعات ضروری درباره پوشش‌های بیمه، وظایف و تعهدات بیمه‌گر و بیمه‌گذار، میزان حق بیمه و نحوه پرداخت  آن، استثنائات و محدودیت‌های بیمه، نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای و سایر توضیحات لازم را به صورت مناسب به متقاضی اعلام کند.

همچنین بیمه‌گر باید از تبلیغات گمراه‌کننده خودداری کند. یکی از مواردی که مصداق تبلیغ گمراه کننده است این است که تبلیغی موجب ابهام در تشخیص محصولات بیمه‌ای شود.

علاوه بر این بیمه گر موظف است کلیه اطلاعات ضروری در مورد پوششهای بیمه، وظایف و تعهدات بیمه گر وبیمه گذار، میزان حق بیمه و نحوه پرداخت آن، اسثتنائات و محدودیت های بیمه، نحوه ارائه خدمات بیمه ای و سایر توضیحات لازم را به صورتی مناسب ( کاغذ ، الکترونیکی و غیره) به متقاضی خدمات بیمه اعلام کند. این اطلاعات باید به گونه ای ارائه شود که مقایسه خدمات بیمه ای را از نظر قیمت، مدت و شرایط برای متقاضی خدمات بیمه امکان پذیر سازد.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.