گروه مپنا نخستین آزمایشگاه شارژ خودروهای برقی را افتتاح کرد

گروه مپنا نخستین آزمایشگاه شارژ خودروهای برقی را افتتاح کرد
گروه مپنا نخستین آزمایشگاه شارژ خودروهای برقی را افتتاح کرد

صبح امروز گروه مپنا نخستین آزمایشگاه شارژ خودروهای برقی را در شرکت مکو افتتاح کرد. در این مراسم رئیس سازمان ملی استاندارد و مدیران ارشد گروه مپنا و شرکت مکو حضور داشتند.

مدیران 777 مدیران 777

مهدی اسلام پناه که رئیس سازمان ملی استاندارد ایران است، در این مراسم حضور داشت و از شرکت مکو و دستاوردهای خودروهای برقی این مجموعه دانش بنیان بازدید کرد. دکتر عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا، در آیین افتتاح نخستین آزمایشگاه شارژ خودروهای برقی در ایران گفت: «برنامه داریم تا با توان مهندسان مپنا و مکو، زیرساخت عرضه خودروهای برقی را با استانداردهای روز جهان در ایران ایجاد کنیم و این آزمایشگاه هم می تواند کمک زیادی را در این زمینه داشته باشد».

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مدیرعامل گروه مپنا در ادامه افزود: «در حال حاضر کشورهای پیشرفته جهان برنامه‌هایی را برای حذف خودرو‌های درون سوز بین ۵ تا ۱۰ سال آینده اعلام کرده اند. یکی از ملزومات این تغییر بزرگ، گسترش زیر ساخت‌های شارژ خودروهای برقی است. تجهیزات زیادی برای پر کردن ظرفیت باتری خودرو‌های برقی نیاز است و همه این تجهیزات باید الزامات و استاندارد‌های لازم را داشته باشند».

دکتر علی آبادی در پایان گفت: «امروز گروه مپنا با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد آزمایشگاهی را با حدود ۲ میلیون یورو سرمایه گذاری افتتاح کرد، در این آزمایشگاه تمامی شارژر‌های ساخت داخل و خارجی امکان تست و دریافت تاییدیه‌های رسمی را دارا هستند، تمامی تجهیزات آزمایشگاه از بهترین و دقیق‌ترین تجهیزات اندازه گیری، انالیز و سنجش در دنیا در حوزه زیر ساخت‌های شارژ هستند».

آزمایشگاه شارژ خودروهای برقی مپنا و شرکت مکو این امکان را دارد تا شارژرها و قوای محرکه خودروهای الکتریکی را با چهار استاندارد جهانی بررسی کند. در حال حاضر شرکت مکو گروه مپنا جز معدود فعالان صنعت خودروهای برقی به حساب می آید که قابلیت تولید ایستگاه های شارژ را با چهار استاندارد جهانی دارد.

در آینده نزدیک قرار است تا اولین سدان برقی ایران با قابلیت تجاری سازی، توسط گروه مپنا و شرکت کرمان موتور معرفی شود. در بازدید امروز خبرنگاران و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، نسخه اولیه این سدان به نمایش در آمد.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: محمدرضا پاداش

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.