برنامه ایران روور برای حضور در رده قیمتی متوسط ها

برنامه ایران روور برای ورود به بازار خودروهای متوسط ها
برنامه ایران روور برای ورود به بازار خودروهای متوسط ها

مدیران ایران روور برنامه دارند تا وارد بازارهای جدید شوند و محصولات رده متوسط را سفارشی کنند

حضور در نخستین نمایشگاه تقویت، تزیین خودرو و خدمات فرصتی بود تا بسیاری از برندهای فعال در این حوزه دستاوردهای خود را به معرض نمایش بگذارند. ایران روور نیز، به عنوان یکی از قدیمی ترین های این صنعت، در این نمایشگاه حضوری پررنگ داشت، چراکه این برند علاوه بر نمایش برخی محصولات سفارشی یا به اصطلاح وی آی پی، برخی محصولاتی که برای اولین بار در ایران شناخته شده اند را در معرض دید عموم قرار داده است. شرکت ایران روور برنامه های جدیدی را برای توسعه بازار خود دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این موضوع بهانه ای شد تا با سامان سلطانزاده، نماینده مدیریت ایران روور، درباره برنامه ها و فعالیت های این شرکت گفت‌وگویی داشته باشیم.

ایران روور یکی از برندهای برتر و شناخته شده در زمینه سفارشی سازی خودرو در ایران است، دلیل شرکت در نخستین نمایشگاه تقویت، تزیین خودرو و خدمات وابسته چیست؟
یکی از چهار حوزه اصلی فعالیت گروه صنعتی ایران روور خدمات آپشن و اکسسوری خودروهاست. همان طور که از عنوان نمایشگاه مشخص است، قصد از حضور، نمایش و معرفی محصولات ایران روور در این حوزه است. البته نزدیک به ۵۰ سال است که در این حوزه به‌صورت مستمر فعالیت می‌کنیم. سعی کرده ایم با به روزرسانی هایی که در بحث طراحی و تجهیز خودروها انجام می‌دهیم، همواره جایگاه برتر خود در ایران را حفظ کرده و همچنین همواره به مشتریان به روزترین و باکیفیت ترین خدمات و تجهیزات را ارائه دهیم.
بیش تر خدماتی که از سوی ایران روور ارائه می شود، شامل خودروهایی در کلاس قیمتی بالاست، به نوعی، خودروهای لوکس عمده مشتریان به شمار می آیند.

آیا برای خودروهای با قیمت متوسط نیز برنامه ای دارید؟
بله، قطعاً. با توجه به سیاست‌گذاری‌هایی که توسط هیئت مدیره انجام گرفته است، برای هدف‌ قرار دادن جامعه‌ای از دارندگان خودرو با رده قیمتی متوسط برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدتی صورت گرفته است. هدف این است که بتوانیم آن قشر از جامعه را به جمع مشتریان خود اضافه کنیم و بتوانیم به آن قشر هم خدمات ارائه دهیم. مانند سدان هایی که در ایران وجود دارند، چه آن ها که در داخل کشور تولید می‌شوند و چه خودروهای خارجی که وارداتی هستند. برای آینده در بحث آپشن ها نیز برنامه هایی در دست اجرا داریم که در آینده‌ای نزدیک حتماً آن ها در وب‌سایت و کانال‌های مرتبط با ایران روور عرضه و به نمایش خواهیم گذاشت.

نزدیک به سه سال است که ایران وارد تحریم شده است و بسیاری از قطعات یا لوازمی که در کار استفاده می‌کردید وارداتی بودند؛ در این مدت چگونه این مسئله را مدیریت کردید؟ بازار کار به چه صورت درآمده است و برای قطعات مورد نیازتان چه اقداماتی انجام دادید؟

قطعاً ایران روور هم از سایر فعالان در حوزه صنعت خودرو که از تحریم ها متضرر شده اند جدا نبوده است، اما خوشبختانه با تدابیری که در این خصوص اندیشیده ایم موفق شده ایم خیلی از تجهیزات، لوازم و قطعاتی که در انواع خودروهایمان با کاربری‌های مختلف استفاده می‌کردیم را داخلی‌سازی کنیم. به این قضیه افتخار هم می‌کنیم.

به چه علت؟
به علت این‌که موفق شدیم با یک برنامه‌ریزی دقیق، کیفیت این قطعات، لوازم و تجهیزات را به کیفیت قطعات خارجی بسیار نزدیک کنیم. همچنین توانستیم با توجه به تعمیق داخلی سازی، قیمت تمام‌شده این محصولات را نیز کاهش دهیم. قطعاً با تلاشی که خود گروه صنعتی ایران روور دارد، باز هم سعی خواهیم کرد هر چه بیش تر و بیش تر در این زمینه تلاش کرده و به این مهم دست پیدا کنیم.

با توجه به نوع فعالیت و همچنین کششی که در بازار وجود دارد، آیا ایران روور مذاکراتی با تولیدکنندگان داخلی برای سفارش‌سازی خودروها داشته است؟
بله، تقریباً از سال ۸۴ و حتی قبل‌تر از آن هم با خودروسازان داخلی درخصوص موارد مربوط به تجهیز خودروها همکاری داشته ایم و قطعاً این همکاری ادامه خواهد داشت و در کنارشان خواهیم بود. ضمن این که، قطعاً از هر خودروسازی که در این زمینه بتوانیم تجربیات‌مان را با هم به اشتراک بگذاریم استقبال می‌کنیم تا به نوبه خود به بحث تولید داخل کمک کنیم.

حتماً ببینید: نگاهی به فرایند تولید و انواع خودروهای VIP در ایران + ویدیو

منظور این است که آیا این همکاری به صورت متمرکز بوده است که بخشی از محصولات‌شان را سفارش‌گذاری کنید یا هنوز به این مرحله نرسیده اید؟
بله، ما در حال حاضر، با برخی از خودروسازان چندین قرارداد داریم که در همین موارد خدمات مدنظر را برایشان انجام می دهیم.

غیر از مدیریت دوران تحریم دستاورد دیگری داشته اید؟
خیلی خوشحال خواهم شد که این نکته را با مخاطبان در میان بگذارم؛ این که در حوزه فعالیت ایران روور اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. به عنوان مثال، برخی از محصولات ما تا به حال، نمونه داخلی نداشته است و ما موفق شده ایم خودمان تولیدکننده آن باشیم.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.