چرا نمایشگاه خودروی مشهد اهمیت دارد؟

چرا نمایشگاه خودروی مشهد اهمیت دارد؟
چرا نمایشگاه خودروی مشهد اهمیت دارد؟

مدیر برگزاری بیست و دومین نمایشگاه خودروی مشهد با اشاره به اینکه این نمایشگاه بعد از ۵ سال وقفه برگزار می شود، در خصوص اینکه “چرا نمایشگاه مشهد اهمیت دارد؟” گفت: «این نمایشگاه نزدیک به ۱۲ سال پرچمدار صنعت خودرو بوده است».

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، «علیرضا عاجزی» ادامه داد: «نزدیک به ۱۲ سال بود که در تهران نمایشگاه خودرو برگزار نمی شد. در این شرایط، مشهد با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در استان خراسان وجود دارد، نقش بسیار مهمی در معرفی دستاوردهای خودروسازان ایفا می کرد. ضمن اینکه از معدود نمایشگاهی بود که استقبال و عنایت خودروسازان و مردم را با خود به همراه داشت».
این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه نمایشگاه مشهد جای خالی آن در تهران را پر کرده بود، اضافه کرد: «این اهمیت تا به امروز برای نمایشگاه خودروی مشهد حفظ شده است. به نحوی که برخی شرکت هایی که در نمایشگاه تهران حضور نداشتند، هم اکنون در اینجا حضور دارند».
وی بیان کرد: «در ۵ سال گذشته بنا به دلایلی از جمله ممنوعیت واردات، تحریم ها و شیوع کرونا موفق به برگزاری نمایشگاه خودر‌و نشده بودیم. در این میان با توجه به جایگاه و اهمیت نمایشگاه خودروی مشهد، عدم برگزاری آن بیشتر به چشم می آمد».

مدیر برگزار کننده نمایشگاه مشهد ادامه داد: «خوشبختانه طی دو سال اخیر خودروسازان داخلی با تکیه بر توان داخلی و شراکت با خودروسازان خارجی با شیوه ای متفاوت، باعث شده اند که دوباره چرخ این صنعت راه بیافتد و ما هم توانستیم نمایشگاه خودروی امسال را با کیفیت خوبی برگزار کنیم».
عاجزی تصریح کرد: «نمایشگاه ها همیشه به عنوان ویترین و نماد صنعت کشور دیده می شوند. این رویداد هم مانند نمایشگاه خودروی تهران می تواند یک ویترین و نماد برای صنعت خودر‌وی کشور باشد. ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که نمایشگاهی در استانداردهای بالا برگزار کنیم. مشارکت کنندگان نیز تلاش ویژه ای برای برگزاری این رویداد کرده اند».
این فعال صنعت نمایشگاهی بیان کرد: «نکته جالب این است که خودروسازانی مانند کرمان موتور، صنایع خودروسازی ایلیا، مدیران خودرو و سایپا که در تهران غایب بودند، در این نمایشگاه حضور دارد».
وی ادامه داد: «یکی دیگر از نکات قابل توجه در این نمایشگاه این است که برخی محصولات که پیشتر رونمایی شده اند در نمایشگاه خودروی مشهد برای اولین بار به معرض دید عموم در آمده اند. یعنی برای اولین بار است که به نمایشگاه آورده شده اند».
مدیر برگزاری نمایشگاه مشهد اضافه کرد: «به عنوان مثال محصول جدید کرمان موتور برای اولین بار است که به نمایشگاه آورده می شود و از نزدیک به معرض دید عموم در آمده است».

چرا نمایشگاه خودروی مشهد اهمیت دارد؟
چرا نمایشگاه خودروی مشهد اهمیت دارد؟

این فعال صنعت نمایشگاهی همچنین با اشاره به سیستم یکپارچه فروش و تاثیر بر جذابیت نمایشگاه های خودرو تاکید کرد: «خودروسازان در نمایشگاه ها معمولاً شرایط ویژه فروش اعلام می کردند و مردم نیز از آن استقبال می کردند. اما سامانه فروش این امکان را از آنان سلب کرده است که طبیعتاً می تواند روی کار نمایشگاه ها نیز تاثیر گذار باشد».
عاجزی همچنین با اشاره به بحث آزادسازی واردات خودرو بیان کرد: «حضور برندها و نشان های بین المللی در کنار توان داخلی سازی بالایی که به دست آورده ایم، می تواند جایگاه ویژه ای برای نمایشگاه ها ایجاد کند».
بنابراین گزارش بیست و دومین نمایشگاه خودرو مشهد از ۹ شهریور آغاز و تا ۱۲ شهریور ادامه خواهد داشت. ساعات بازدید نیز از ۱۶ تا ۲۲ در نظر گرفته شده است.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: علیرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.