قیمت قطعات یدکی هیوندای سوناتا چقدر است؟

قیمت قطعات هیوندای سوناتا
قیمت قطعات هیوندای سوناتا

در این گزارش می‌خواهیم سری به بازار قطعات یدکی هیوندای سوناتا بزنیم. سوناتا سدان سگمنت D کمپانی هیوندای است که محبوبیت زیادی در کشور ما دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هیوندای سوناتا از ابتدای ورود به بازار ایران، تبدیل به رقیبی قدرتمند برای امثال نیسان ماکسیما و تویوتا کمری شد. ورود هیوندای سوناتا به ایران با اتاق NF کلید خورد. بعدها، نسل‌های جدیدتر این خودرو همچون اتاق‌های YF و LF هم عرضه شدند و راه موفقیت NF را تکرار کردند. اما سوناتا NF هنوز هم که هنوز است، طرف‌داران زیادی در کشور ما دارد و یک گزینه دست دوم قابل تأمل در بازار کارکرده‌ها به شمار می‌رود.

هیوندای سوناتا NF در سه مدل اصلی در بازار قابل خریداری است. نخست، مدل‌های پیش از فیس لیفت با موتور ۴ سیلندر که بیش‌ترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند. دوم، مدل‌های پیش از فیس لیفت با موتور ۶ سیلندر که از آنها تحت عنوان سوناتا V6 در بازار یاد می‌شود. لازم به ذکر است که مدل‌های پیش از فیس لیفت وارد شده به کشور، عمدتاً ساخت سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ هستند. اما سومین مدل، نسخه فیس لیفت شده است که مدل‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ را در بر می‌گیرد. به هر حال، خرید هیوندای سوناتا NF همچون هر خودرو کارکرده دیگری با ریسک زیاد همراه است و قطعاً هزینه‌های بیشتری نسبت به یک خودرو صفر کیلومتر به دنبال دارد.

هیوندای سوناتا NF
هیوندای سوناتا NF

قیمت قطعات فنی هیوندای سوناتا

بخش فنی از قطعات یدکی هیوندای سوناتا را با واشر درب سوپاپ هیوندای سوناتا شروع می‌کنیم که از برند جنیون، بین ۳۲۰ تا ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد. تسمه دینام سوناتا ۴ سیلندر با مارک جنیون، تقریباً ۷۵۰ هزار تومان قیمت خورده است. تسمه سفت کن دینام سوناتا نیز از همین مارک، نزدیک به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. دیسک چرخ جلو هیوندای سوناتا ۶ سیلندر از نوع اصلی ساخت کره، قطعه‌ای گران‌بها است و بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. رادیاتور آب هیوندای سوناتا ۴ سیلندر اگر اصلی و ساخت کره جنوبی باشد، تا ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم عرضه می‌گردد.

دسته موتور هیوندای سوناتا ۴ سیلندر از نوع اصلی، بیشتر از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌ارزد. هر چندگاه این قطعه را فراتر از ۲ میلیون تومان هم می‌فروشند! دسته موتور عقب سوناتا ۴ سیلندر نیز بسته به جنس و کیفیت، از ۵۵۰ تا ۹۵۰ هزار تومان در بازار موجود است. دسته موتور سوناتا ۶ سیلندر هم که به طور کلی از مدل‌های ۴ سیلندر گران‌تر است. کمک فنرهای جلو و عقب هیوندای سوناتا بسته به کشور سازنده، کاملاً متفاوت قیمت داده می‌شوند. کمک فنر جلو سوناتا از نوع کره‌ای، ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و از نوع چینی، تقریباً نصف این بها و تنها ۷۰۰ هزار تومان قیمت می‌خورد. کمک فنر عقب هیوندای سوناتا هم از نوع کره‌ای همچون کمک فنر جلو، بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بها دارد. کاسه نمد پلوس سوناتا NF با برند جنیون، کمی بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. میل موج گیر عقب سوناتا از نوع اصلی، بین ۲۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان فی می‌خورد. سیبک طبق هیوندای سوناتا از برند کره‌ای MANDO، فراتر از ۵۵۰ هزار تومان است. فیلتر بنزین سوناتا از نوع جنیون هم بیش از ۴۵۰ هزار تومان می‌ارزد.

شمع موتور هیوندای سوناتا با نشان اصلی، تا ۴۷۰ هزار تومان قیمت داده می‌ شود. طبق‌های جلو سوناتا ۴ سیلندر از نوع نیمه آلومینیومی هستند و اگر ساخت کره باشند، تا ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بر روی آنها قیمت می‌گذارند. طبق‌های سوناتا ۶ سیلندر گران‌تر اند و تا ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان هم قیمت می‌خورند. شلگیر جلو سوناتا در سمت چپ و راست، قیمت متفاوتی دارد. این قطعه از نوع چینی در بازار در بازه قیمتی ۴۵۰ تا ۹۵۰ هزار تومانی یافت می‌شود. پیچ سر سیلندر سوناتا NF از نوع اصلی، ۱۵۰ هزار تومان ارزش دارد. بوش طبق عقب هیوندای سوناتا با مارک کره‌ای MOBIS در بازار موجود است و ۳۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

اتوماتیک استارت هیوندای سوناتا را جنیون تأمین می کند و این قطعه در بازار ایران، بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بها دارد. سیبک فرمان سمت چپ هیوندای سوناتا ۶ سیلندر با برند MOBIS تقریباً ۷۰۰ هزار تومان قیمت داده می‌شود. چپقی فرمان سوناتا ۴ سیلندر نیز در همین محدوده ۷۰۰ هزار تومانی قابل خریداری است. تعویض واشر سر سیلندر سوناتا ۴ سیلندر با مارک MOBIS برای شما تقریباً ۸۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. شاتون هیوندای سوناتا ۴ سیلندر از نوع چینی با بودجه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قابل تهیه است. لاستیک چاک‌دار جلو شاید از ارزان‌ترین قطعات یدکی هیوندای سوناتا باشد که قطعه‌ای مصرفی است، اگر از جنس کره ای باشد، ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارد. بوش مندل عقب سوناتا از نوع وارداتی، کمتر از ۲۰۰ هزار تومان می‌ارزد. لنت ترمز جلو هیوندای سوناتا با برند جنیون کره، ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و لنت ترمز عقب این خودرو با مارک ژاپنی ELIG، حدوداً ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. این قیمت‌ها متعلق به لنت ترمزهای سوناتا ۴ سیلندر است. فیلتر کابین سوناتا با دو مارک کره‌ای MANDO و جنیون در بازار یافت می‌شود که به ترتیب، ۱۵۰ و ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارند.

کابین هیوندای سوناتا NF
کابین هیوندای سوناتا NF

قیمت قطعات تزئینی سوناتا

عمده تفاوت‌های قطعات یدکی هیوندای سوناتا NF قبل و بعد از فیس لیفت، به قطعات ظاهری آنها بازمی‌گردد و در بخش فنی، تقریباً بیشتر قطعات آنها مشترک است.

چراغ‌های جلو هیوندای سوناتا NF پیش از فیس لیفت، از مارک چینی HOH AUTO PART به قیمت ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. حال آنکه اگر همین چراغ‌ها ساخت کره باشند، فراتر از ۳ میلیون تومان و گاه حتی بیشتر از ۵ میلیون تومان بها پیدا می‌کنند! چراغ‌های جلو سوناتا NF بعد از فیس لیفت عمدتاً سخت چین هستند و از ۲ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند. چراغ‌های عقب سوناتا NF از دوتکه تشکیل یافته‌اند. تکه روی گلگیر، از نوع کره‌ای، قیمتی بالاتر از ۲ میلیون تومان به خود می‌بیند. تکه روی درب صندوق اما ارزان‌تر است و زیر ۲ میلیون تومان بها دارد. پروژکتور جلو سوناتا NF پیش از فیس لیفت، ساخت چین است و ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌ارزد. سوناتا NF بعد از فیس لیفت، در طراحی پروژکتور جلو هم تفاوت دارد و هر یک از پروژکتورهای آن، ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. البته که این پروژکتورها ساخت خود کره جنوبی هستند. جلو پنجره سوناتا NF پیش از فیس لیفت، از نوع چینی به قیمت ۶۰۰ هزار تومان قابل خریداری است. همین جلو پنجره برای سوناتا NF بعد از فیس لیفت، فرم متفاوتی پیدا می‌کند و قیمت به مراتب بالاتری هم دارد. به گونه‌ای که جلو پنجره سوناتاهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ را بیش از ۲ میلیون تومان قیمت می‌دهند!

سپر جلو سوناتا NF فیس لیفت به صورت خام و ساخت چین است و تقریباً ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌ارزد. سپر جلو سوناتا NF پیش از فیس لیفت هم از نوع چینی به قیمت حدودی ۱ میلیون تومانی یافت می‌شود. لازم به ذکر است که سپرهای سوناتا از نوع کره‌ای اصل هم در بازار موجودند، اما قیمت‌هایی به مراتب بالاتر دارند.   

پایگاه خبری اسب بخار

سپهر عظیمی

سوالات متداول

انواع هیوندای سوناتا NF در بازار کدام‌اند؟

هیوندای سوناتا NF در سه مدل اصلی در بازار قابل خریداری است. نخست، مدل‌های پیش از فیس لیفت با موتور ۴ سیلندر که بیش‌ترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند. دوم، مدل‌های پیش از فیس لیفت با موتور ۶ سیلندر که از آنها تحت عنوان سوناتا V6 در بازار یاد می‌شود. اما سومین مدل، نسخه فیس لیفت شده است که مدل‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ را در بر می‌گیرد.

تسمه دینام هیوندای سوناتا چقدر قیمت دارد؟

تسمه دینام سوناتا ۴ سیلندر با مارک جنیون، تقریباً ۷۵۰ هزار تومان قیمت خورده است.

قیمت چراغ جلو هیوندای سوناتا چقدر است؟

چراغ‌های جلو هیوندای سوناتا NF پیش از فیس لیفت، از مارک چینی HOH AUTO PART به قیمت ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. حال آنکه اگر همین چراغ‌ها ساخت کره باشند، فراتر از ۳ میلیون تومان و گاه حتی بیشتر از ۵ میلیون تومان بها پیدا می‌کنند! چراغ‌های جلو سوناتا NF بعد از فیس لیفت عمدتاً سخت چین هستند و از ۲ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.