ملاقات با جیلی آزکارا در شوروم فردا موتورز

امروز فرصتی دست داد تا یک دستگاه جیلی آزکارا را از نزدیک در شوروم فردا موتورز مورد بررسی قرار دهیم.

مدیران 777 مدیران 777

جیلی آزکارا یکی از گزینه های واردات فردا موتورز است که در تیپ دو دیفرانسیل و هیبرید عرضه خواهد شد. این خودرو یکی از موفق ترین کراس اوور های حیلی محسوب می شود و دارای نام هایی همچون اطلس و بویو در برخی دیگر از بازار های صادراتی جیلی است. آزکارا را می توان اولین خودروی هیبریدی دو دیفرانسیل در سامانه یکپارچه قلمداد کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

جیلی آزکارا

در بازار ایران هم خودروی هیبریدی کم است و هم خودروی دو دیفرانسیل صفر کیلومتر. حال آزکارا به عنوان یک خودروی وارداتی، هر دوی این ها را در کنار هم دارد.
جیلی آزکارا (Azkarra) محصولی از کمپانی سرشناس چینی است که قبلاً شاهد حضور محصولات آن در بازار ایران بودیم و دیدیم که خریداران آن ها از میزان کیفیت و استهلاک آن ها راضی بودند.

جیلی آزکارا طراحی ظاهری بسیار خاص و جذابی ندارد اما این مورد به این معنی نیست که طراحی ناهماهنگ و زشتی را شاهد باشیم. در قسمت دماغه خودرو، جلو پنجره شبیه به لوگوی جیلی طراحی شده و در فرم چراغ های جلو هم تقریباً می توان همان فرم را دید. چراغ های عقب خودرو خوشبختانه به هم پیوسته نیستند و فرم فیزیوی ان ها تا حدودی ما را به یاد چراغ های عقب پورش کاین نسل قبلی می اندازند.

امکانات ایمنی و رفاهی آزکارا

در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی آزکارا شاهد موارد متعددی همچون ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم پایش فشار باد تایرها، نور بالای خودکار، سنسور جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کیسه هوای جلو و جانبی و پرده ای، رادار خروج از خط، رادار حرکت بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری، سیستم تشخیص محدودیت سرعت، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، دی لایت، مود های رانندگی اکو و اسپرت و نرمال و آفرود، سنسور باران، مانیتور ۱۲.۳ اینچی، کلاستر دیجیتالی ۷ اینچی، شارژر وایرلس، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ۸ عدد اسپیکر، سیستم تهویه اتومات دوگانه، سنسور کیفیت هوا، پاور ویندوز، استارت و استاپ اتومات پیشرانه، سقف پانوراما بازشو، صندلی راننده برقی ۸ حالته با قابلیت تنظیم گودی کمر و حافظه، صندلی برقی شاگرد ۴ حالته، تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، چرم ناپا، صندوق بار برقی، نورپردازی داخلی، ولکام لایت، آینه های تاشو برقی، خروجی برق ۱۲ ولت و… هستیم.

مشخصات فنی جیلی آزکارا

در قسمت قوای محرکه این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ با فناوری GDI و یک موتور برقی ۴۸ ولتی استفاده شده. موتور بنزینی به تنهایی می تواند ۱۷۷ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتن متر تولید کند و از طرفی دیگر موتور برقی هم قادر به تولید ۱۳ اسب بخار و ۴۵ نیوتن متر است. در مجموع این دو موتور برقی و بنزینی می توانند ۱۹۰ اسب بخار توان و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تحویل دهند. در نهایت خروجی پیشرانه هیبرید به هر چهار چرخ خودرو می رسد. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۶ و تعلیق جلوی آن از نوع مک فرسون و عقب از نوع مولتی لینک است. جیلی آزکارا در بخش فنی به سیستم بازیافت انرژی ترمز نیز مجهز است.

سوالات متداول

جیلی آزکارا چه مشخصاتی دارد؟

قسمت قوای محرکه این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ با فناوری GDI و یک موتور برقی ۴۸ ولتی استفاده شده. موتور بنزینی به تنهایی می تواند ۱۷۷ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتن متر تولید کند و از طرفی دیگر موتور برقی هم قادر به تولید ۱۳ اسب بخار و ۴۵ نیوتن متر است. در مجموع این دو موتور برقی و بنزینی می توانند ۱۹۰ اسب بخار توان و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تحویل دهند.

جیلی آزکارا چه امکاناتی دارد؟

در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی آزکارا شاهد موارد متعددی همچون ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم پایش فشار باد تایرها، نور بالای خودکار، سنسور جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کیسه هوای جلو و جانبی و پرده ای، رادار خروج از خط، رادار حرکت بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری، سیستم تشخیص محدودیت سرعت، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، دی لایت، مود های رانندگی اکو و اسپرت و نرمال و آفرود، سنسور باران، مانیتور ۱۲.۳ اینچی، کلاستر دیجیتالی ۷ اینچی، شارژر وایرلس و… هستیم.

۴.۱ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.