شرکت GAC وارد میدان رقابت با بهترین برندهای جهان شد!

شرکت GAC
شرکت GAC

در سال‌های اخیر شاهد تلاش موفقیت‌آمیز خودروسازان چینی، برای حضور در فهرست برندهای شناخته شده جهان بوده‌ایم. این کمپانی‌ها با ارائه محصولاتی جدید، سطح تولیدات خود و البته سطح رضایت مشتریانشان را تا حد زیادی ارتقا بخشیده‌اند. اما این‌بار یک برند چینی توانسته است در میان بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا، جایگاه بالایی به‌دست آورد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

GAC (Guankzhou Automobile Group Co) نامی است که به‌تازگی حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز اعتبار زیادی برای خود کسب نموده است. این شرکت در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد و در مدت کوتاهی توانست عنوان دهمین خودروساز برتر چین و البته بزرگ‌ترین شریک چینی‌ کمپانی تویوتای ژاپنی را از آن خود نماید. همچنین GAC، شریک تجاری دیگر کمپانی معروف ژاپن، یعنی هوندا هم محسوب می‌شود و با چندین شرکت مطرح دیگر نیز همکاری نزدیکی دارد.

شرکت GAC
شرکت GAC

حضور موفق برند GAC در بازار جهانی

برنامه‌ریزی‌های دولت چین به گونه‌ای است که برای پیشگیری از عرضه خودروهای بی‌کیفیت به بازار جهانی، اجازه صادرات خودرو را با سختگیری‌های فراوانی صادر می‌کند. این موضوع برای جلوگیری از آسیب به اعتبار برند‌های این کشور، بسیار مهم تلقی می‌شود. اما برند GAC جز معدود تولیدکنندگان خودروی چینی محسوب می‌شود؛ که در سطح جهانی قصد توسعه محصولات خود را دارد. این شرکت، تولیدات خود را در بازار بین‌المللی مناطقی مانند آسیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی به خوبی معرفی نموده است. در دسامبر ۲۰۲۱، مرکز GAC در مالزی اولین مدل راست فرمان را از GAC MOTOR عرضه کرد. همچنین شرکت خودروسازی GAC با حضور در نمایشگاه‌های معروف اروپایی، ثابت کرد که می‌تواند با برندهای مهم و بزرگ خودروسازی رقابت کند. GAC اخیرا نه تنها در نمایشگاه میلان حضور پیدا کرده‌ است بلکه همزمان مرکز جدید و پیشرفته تحقیق و توسعه GAC را نیز در این منطقه افتتاح نموده است. فیلیپین نیز با معرفی مدل‌های EMKOO و EMPOW در روز افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی مانیل ۲۰۲۳، جدیدترین بازار و در حقیقت یک بازار کلیدی در منطقه جنوب شرقی آسیا برای خودروهای تازه GAC MOTOR محسوب می‌شود. در قطر، در کنار فروش مدل GAC 4S مدل EMKOO نیز توانست توجه رسانه‌ها، خریداران و علاقه‌مندان به خودرو را به خود جلب نماید. در کشور ایران هم، آوازه‌های واردات این خودرو توسط یک شرکت واردات خودرو به گوش می‌رسد و به زودی اعلام خواهد شد که کدام شرکت اقدام به واردات مدل‌های محبوبی از برند GAC نموده است.

شرکت GAC
شرکت GAC

اولین خودروساز چینی در امریکا

GAC که با رونمایی از مدل ترامپچی (Trumpchi) در نمایشگاه خودروی گوانگژوی ۲۰۱۰، توجه بسیاری از خریداران را به محصولات خود جلب نموده بود؛ سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودروی دیترویت، تازه‌ترین محصولات خود را به بازار خودرو معرفی نمود. این شرکت، اولین خودروساز چینی بود که در آن زمان به افتتاح نمایندگی‌های فروش محصولات خود، در آمریکا بسیار نزدیک شده بود. اما به علت قوانین محدودکننده‌ای که دولت ترامپ وضع نمود؛ این امر با موانعی روبرو شده و به کندی پیش رفت. در سال ۲۰۲۱ پس از سال‌ها برنامه‌ریزی برای گسترش صادرات خودرو در بازار جهانی، این شرکت خودروساز چینی توانست در آمریکای شمالی اولین فروش گسترده خود را آغاز نماید. در این طرح، خودروهای اسپرت ساخت چین به مکزیک صادر شده و تصمیم شرکت GAC فروش تعداد ۴۰۰۰ دستگاه از این نوع خودرو در مکزیک، تا پایان ۲۰۲۱ بود. این شرکت همچنان با ارائه طرح‌های زیبا و قدرتمند، برای حضور بلامانع در امریکا، به تلاش خود ادامه می‌دهد.

شرکت GAC
شرکت GAC

برنامه‌های آینده گروه خودروسازی GAC

برند GAC با سرعت باورنکردنی‌ای در صنعت خودرو پیش می‌رود و هرساله اقدام به تولید مدل‌های هیجان‌انگیز و منحصر به فردی می‌نماید. برای مثال در سال گذشته، در نمایشگاه خودروی گوانگژو از مدل فوق مدرن تایم (Time) رونمایی نمود و خودرویی فوق آیرودینامیک که به سطح چهارم تکنولوژی خودران مجهز است را معرفی کرد. در سال ۲۰۲۲، درآمد کلی شرکت GAC حدود ۴۵.۳۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و به حدود ۱۵.۹۸ میلیارد دلار رسیده است. بر اساس گفته‌های مدیران این کمپانی، در آینده نیز مراکز خدمات GAC مطابق با تعهدات GAC MOTOR، به ارائه خودروهای کلاس جهانی به بازار محلی و بین‌المللی ادامه خواهند داد.

همچنین استفاده این برند از موتور تویوتا و قطعات تویوتا، میتسوبیشی و هوندا باعث شده تا تفاوت بسیار زیادی با دیگر خودروهای چینی موجود در بازار خودرو داشته باشد و تمرکز را از طراحی به قدرت موتور تغییر دهد.

برای این برند، تحقق نوآوری در فناوری الکتریکی، توسط مراکز جهانی تحقیقاتی و توسعه‌دهنده در ایالات متحده، اروپا و چین امکان‌پذیر شده است. GAC طرح‌های هیجان‌انگیزی را در نمایشگاه‌های امسال، همچون نمایشگاه طراحی میلان و نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش گذاشته تا بتواند صادرات خود را در خارج از کشور گسترش دهد. امروزه، GAC MOTOR در بازارهای خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی، اروپای شرقی، آفریقا و آمریکا و بطور کلی در ۳۰ کشور و منطقه در سراسر دنیا نفوذ داشته و با موفقیت برند خود را توسعه داده است. طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته، تا سال ۲۰۳۰، صادرات خودروهای الکتریکی برند GAC به میزان ۳۰۰۰۰۰ خودرو خواهد رسید.

۴.۲ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.