ارتقا دانش فنی نمایندگان خودروسازی ایلیا برای دایون Y5

آموزش فنی دایون Y5
آموزش فنی دایون Y5

نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش شرکت کیان موتور وارنا (نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش صنایع خودروسازی ایلیا) در روزهای اخیر دوره آموزش فنی‌ای تدارک دیده است که در آن، نکات مختلف مربوط به دایون Y5 را به نماینده های خود آموزش دهد تا بتوانند در امر خدمات پس از فروش این محصول، عملکرد بهتری داشته باشند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یکی از برنامه های مهمی که خودروسازان برای نمایندگی های خود در نظر می گیرند، دوره آموزش فنی محصولاتی است که جدیداً به بازار عرضه شده اند. در این دوره ها ابعاد مختلف یک یا چند محصول جدید مورد بررسی قرار می گیرد و نکات مربوط به تعمیرات، سرویس های دوره ای و… هر محصول، به طور مجزا، به نماینده ها و تعمیرکاران‌شان آموزش داده می شود.

آموزش فنی دایون Y5
آموزش فنی دایون Y5

در این دوره آموزشی صنایع خودروسازی ایلیا، تک محصول این شرکت یعنی دایون Y5 که از قضا تنها SUV شاسی مستقل چینی حال حاضر ایران نیز است، به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت و ویژگی های مربوط به بخش های مختلفش در اختیار متخصصان حاضر از ۱۳ شهر، شامل تهران، شیراز، سنندج، همدان، اصفهان، گرگان، مشهد، سبزوار، بابل، قم، تبریز، قزوین و بیرجند قرار گرفت. علاوه بر آموزش نکات فنی دایون Y5 به تعمیرکاران، بازدید از خط تولید این محصول و همچنین تست آفرودی آن هم در برنامه های این دوره آموزشی صنایع خودروسازی ایلیا بوده است.

مشخصات فنی دایون Y5

دایون Y5
دایون Y5

دایون Y5 به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه دارای مهندسی میتسوبیشی است و نسل چهارم فناوری قوای محرکه توربو این خودروساز ژاپنی را دارد. کد فنی پیشرانه دایون ۴K21 است و در آن از ساختار زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی و خروجی استفاده شده است. حداکثر قدرت این پیشرانه ۲۰۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن هم ۲۸۰ نیوتن متر اعلام شده است‌.

دایون Y5
دایون Y5

این خودرو تنها SUV شاسی مستقل مونتاژی در ایران به حساب می آید و همین مسئله باعث می شود در جایگاه یک خودروی آفرودی قرار بگیرد. این در حالی است که دیگر شرکت ها فقط بر روی پیکاپ های شاسی مستقل تمرکز کرده اند. جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دایون Y5 از نوع AT و ساخت کمپانی آیسین و زومکس است و مکانیزم انتقال قدرت در دیفرانسیل نیز توسط بورگوارنر مهندسی شده است. دیفرانسیل عقب دایون Y5 به قفل دیفرانسیل مکانیکی و اتوماتیک محور عقب مجهز است و دیفرانسیل مرکزی این شاسی بلند چینی در سه حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین تنظیم می شود. مصرف سوخت ترکیبی دایون با این مشخصات فنی ذکرشده، برابر با ۹.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است.

ویژگی های بارز این دوره آموزش فنی صنایع خودروسازی ایلیا

آموزش فنی دایون Y5
آموزش فنی دایون Y5

به گفته مسئولان برگزاری این دوره آموزشی، هدف از آن ارتقای توانمندی ها و دانش فنی کارشناسان نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکت کیان موتور وارنا در تهران و شهرستان ها برای ارئه خدمات سرویس نگهداری و تعمیرات فنی به مالکان خودرو دایون است.

در این راستا دوره سوم آموزش های فنی با سر فصل های زیر برگزار گردید:

۱- معرفی سیستم ها و امکانات فنی خودرو به کارشناسان و نمایندگی ها

۲- آموزش نحوه عیب یابی و رفع عیب خودرو با دستگاه عیب یاب

۳- آموزش سیستم ها و امکانات الکتریکی خودرو و الکترونیک خودرو

۴- آموزش تعمیرات خودرو و رفع عیوب خودرو

۵- آموزش سیستم چهار چرخ محرک به همراه برنامه تست درایو آفرودی برای آموزش اصول استفاده صحیح خودرو در شرایط آفرودی

۶- آموزش رفع کامل عیوب رایج خودرو

محل برگزاری

آموزش فنی دایون Y5
آموزش فنی دایون Y5

این دوره در محل کارخانه تولیدی صنایع خودروسازی ایلیا در ساوه و همچنین پیست آفرود مجموعه ایرانیان آیلند برگزار گردید.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.