واکنش سازمان حمایت به گزارش اسب بخار/ مردم می توانند شکایات خود را پیگری کنند

واکنش سازمان حمایت به گزارش اسب بخار
واکنش سازمان حمایت به گزارش اسب بخار

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به گزارش پایگاه خبری اسب بخار مبنی بر گلایه مردم از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان واکنش نشان داد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در پی افزایش گلایه های مردم از بی سرانجام بودن شکایت های آنان از خودروسازان، اسب بخار پیرو وظیفه ای که دارد، گزارشی منتشر کرد.

مدیران 777 مدیران 777

اسب بخار در آن گزارش نوشت: «تأخیر در تحویل به موقع خودروها، کمبود و گرانی قطعات و برطرف نشدن عیوب خودروها و نیاز به مراجعه مکرر به نمایندگی ها و نارضایتی از خدمات پس از فروش باعث شده است بخشی از مصرف کنندگان برای احقاق آن چه حق خود می دانند و روشن شدن تکلیف‌شان با خودروساز، به وزارت صمت و سازمان حمایت مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.

اما طولانی شدن روند و بی نتیجه ماندن این شکایت ها موجب گلایه مردم از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شده است. این بخش از مصرف کنندگان معتقدند که در ازای پرداخت بهایی بیش از ارزش ذاتی محصولات خریداری شده، حداقل توقع، کارکرد خوب و یا دریافت خدمات پس از فروش مناسب است.»

واکنش سازمان حمایت

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز در واکنش به گزارش جوابیه ای ارسال کرده  است. آن‌چه در پی می آید متن کامل پاسخ این سازمان به پایگاه خبری اسب بخار است.

متن کامل جوابیه سازمان حمایت

«دبیر محترم سرویس اقتصادی پایگاه خبری اسب بخار

موضوع : جوابیه پایگاه خبری اسب بخار

باسلام و احترام؛

با توجه به درج گزارش انتقادی منتشرشده بر روی خروجی آن رسانه به تاریخ ٢۶ فروردین ماه ١۴٠٣ با موضوع «گلایه مردم از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان» توضیحات این سازمان جهت روشن نمودن اذهان عمومی و خوانندگان محترم ارسال می شود، مقتضی است جوابیه مذکور در آن پایگاه محترم درج گردد.

١- برای رسیدگی هرچه سریع تر به شکایات مصرف کنندگان خودرو در زمینه خدمات پس از فروش، جلسات هیات های حل اختلاف خودرو در ادارات کل صمت استان های تعیین شده (استان معین) برگزار و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت تخصصی شکایات طرح، بررسی و نتیجه اعلام می گردد.

٢- به صورت دوره ای برای رفع مشکلات مصرف کنندگان خودرو و هماهنگی بیش تر با خودروسازان، جلسات تخصصی با مدیران خدمات پس از فروش خودروسازان برگزار و مسائل و مشکلات نمایندگی ها و خودروهای تولیدی مطرح، بررسی و طبق برنامه در جهت رفع مشکلات تصمیم گیری می گردد.

٣- خودروسازان موظف اند در زمان دوره گارانتی مشکلات و معایب خودرو را رفع و پاسخ‌گوی مشتریان باشند. مردم می توانند از طریق تلفن ١٢۴ و یا مراجعه به ادارات کل صمت استان ها شکایات خود را مطرح و پیگیری نمایند.»

واکنش سازمان حمایت به گزارش اسب بخار
واکنش سازمان حمایت به گزارش اسب بخار
۳.۴ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.