نمایشگاه خودروی تبریز محل جولان تجاری سازان بزرگ ایران

تجاری سازان در نمایشگاه تبریز
تجاری سازان در نمایشگاه تبریز

بیست و هفتمین نمایشگاه خودروی تبریز در حالی از ۲۱ مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد که به نظر می رسد این رویداد خودرویی را باید محل جولان تجاری سازان بزرگ ایران دانست.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، انتشار اسامی تعدادی از شرکت هایی که به صورت قطعی در نمایشگاه خودرو تبریز حضور خواهند داشت، نشان می دهد آذربایجان شرقی همچنان یکی از اصلی ترین شریان های ترانزیتی و مواصلاتی کشور به شمار می رود. تبریز به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و قدرت اقتصادی‌ای که دارد، همواره از جایگاه خاصی برخوردار بوده است. به طور کل، استان آذربایجان شرقی به دلیل مجاورت با همسایگان شمال غربی کشور و همچنین منطقه آزاد جلفا، از یک سو، با سرعت بیش تری به تحولات و دستاوردهای صنعتی اقتصادی دسترسی دارد و از سوی دیگر، در صادرات و ترانزیت کالا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین علت نیز تولید خودرو و قطعات مورد نیاز خودروهای تجاری همیشه جایگاه ویژه ای داشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

 به بیان دیگر، نمایشگاه خودرو تبریز یکی از رویدادهای صنعتی و اقتصادی‌ای به شمار می رود که آشنایی با آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت خودروسازی کشور را به معرض نمایش عموم می گذارد. در همین حال، تبریز با توجه به دارا بودن خودروسازان بزرگ و زنجیره تأمین و قطعه سازان بزرگ و کوچک، یکی از قطب های صنعتی کشور نیز به شمار می آید. همچنین صنعت خودروسازی این استان را می توان یکی از قدیمی ترین و در عین حال، تأثیرگذارترین صنایع کشور دانست.

حضور گسترده و پرتعداد تجاری سازان در بیست و هفتمین نمایشگاه خودروی تبریز بار دیگر جایگاه و اهمیت این محور مواصلاتی را یاد آورمی شود. بار دیگر یادآوری می کند که بازار این استان همیشه برای خودروسازان تجاری جذابیت های خاص خود را داشته است.

به همین دلیل، در این رویداد شاهد حضور پررنگ تولیدکنندگان خودروهای تجاری خواهیم بود. ضمن این که، تغییر زمان برگزاری این نمایشگاه از دی به مهرماه نیز در این مهم تأثیر زیادی داشته است. بنابراین این گزارش، تاکنون حضور شرکت های ذیل در بیست و هفتمین نمایشگاه خودرو تبریز قطعی شده است: گروه صنعتی آمیکو، گروه بهمن، آرین پارس موتور، آرین دیزل، تلاش خودرو ایرانیان، گروه خودروسازی کامل، ایران خودرو دیزل، مایان خودرو، دیما خودرو، رخش خودرو، گروه صنعتی پیلسان، آریا دیزل موتور، نیکران موتور پاسارگاد، گروه صنعتی بارز.

گفتنی است این نمایشگاه، ۱۴ هزار متر مربع فضای سرپوشیده در اختیار شرکت کنندگان قرار داده است، همچنین فضایی ۴ هزار متر مربعی را برای تست درایو در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد. با توجه به متراژ فضای تست درایو، به نظر می رسد در این نمایشگاه علاوه بر خودروهای سواری، امکان تست خودروهای کار و تجاری نیز فراهم باشد. این مسئله با توجه به موقعیت ترانزیتی تبریز و آذربایجان شرقی می تواند یک فرصت ویژه برای طرف‌داران این نوع خودروها نیز تلقی شود. بنابراین گزارش، بیست و هفتمین نمایشگاه خودرو تبریز و قطعات وابسته طی روزهای ۱۸ تا ۲۱ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان در این رویداد، که با حضور حداکثری خودروسازان و قطعه سازان برگزار خواهد شد، می توانند در ساعات ۱۶ تا ۲۱ به بازدید از جدیدترین دستاوردهای این صنعت بپردازند.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.