چری فالوین T10 به رکورد گینس دست یافت

چری فالوین T10
چری فالوین T10

روز گذشته، چری به صورت رسمی خبر از ثبت رکورد گینس توسط محصول جدید خود به نام فالوین T10 داد.

آریزو 8 آریزو 8

در این محتوا قصد داریم ببینیم محصول جدید چری در گینس به چه عنوانی دست یافته و این عنوان حاصل از چه توانمندی خاصی است؟ رکورد گینس برای فالوین T10 با این عنوان است: «طولانی ترین مسافت طی شده توسط یک SUV پلاگین هیبریدی با مخزن سوخت پر و ظرفیت باتری پر بدون شارژ مجدد.»

چری فالوین T10

فالوین T10 یک اس یو وی پلاگین هیبرید ۵ یا ۶ نفره با قابلیت چهار چرخ محرک است که ابعادی برابر با ۴۸۵۰ میلی متر طول، ۱۹۳۰ میلی متر عرض و ۱۷۱۲ میلی متر ارتفاع دارد. فاصله محوری این خودرو نیز ۲۸۲۰ میلی متر است‌.

چری فالوین T10 از قوای محرکه پلاگین هیبرید جری موسوم به Kunpeng Super Hybrid C-DM بهره می گیرد. حداکثر قدرت این خودرو در نمونه چهار چرخ محرک، ۶۱۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن هم ۹۶۰ نیوتن متر اعلام شده است. این اعداد برای نمونه محور جلو به ۳۷۵ اسب و ۶۱۰ نیوتن متر کاهش می یابند. شتاب صفر تا صد نسخه چهار چرخ برابر با ۴.۹ ثانیه است. باتری های این خودرو دست پرورده CATL و با ظرفیت ۳۴.۴۶ کیلووات ساعت هستند. زمان شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد این خودرو نیز ۱۸ دقیقه اعلام شده است.

این رکورد چگونه ثبت شد؟

چری فالوین T10 با حضور در این تست در تاریخ ۱۷ تا ۲۰ جولای از شانگریلا شروع به حرکت کرد و با عبور از کونمینگ، بایس، ژانجیانگ و رسیدن به نقطه پایانی ژوهای، با برد بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر که ۳۰۰ کیلومتر از رکورد اولیه فراتر رفته بود را ثبت نمود. لازم به ذکر است که ۱۲ جولای نیز بی وای دی با محصول فنگ چنگ بائو ۵ به رکورد گینس بالاترین ارتفاع ثبت شده توسط یک خودروی پلاگین از سطح دریا دست یافت.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.