قفل بازار خودرو با وجود کاهش قیمت‌ها شکسته نشد

رکود بازار خودرو
رکود بازار خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: بازار خودرو این روزها در آرامش و رکود کامل به سر می‌برد و مشتری برای خرید خودرو مراجعه نمی‌کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از خبرخودرو، سعید موتمنی اظهار داشت: بازار خودرو این روزها در آرامش و رکود کامل به سر می‌برد و مشتری برای خرید خودرو مراجعه نمی‌کند.

مدیران 777 مدیران 777

وی در خصوص تاثیر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر نقل و انتقال خودرو بر قیمت‌ها و میزان معاملات افزود: پرداختی مازاد تاثیری بر بازار ندارد و صرفا در زمان تحویل خودرو از کارخانه بر قیمت‌‌‌ها افزوده می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: به دلیل کاهش قیمت ارز تا کانال ۲۶ هزار تومان، مشتری در انتظار ثبات بازار دست از خرید می‌کشد تا شاید قیمت‌ها ریزش بیشتری را تجربه کند.

موتمنی با بیان اینکه قیمت خودرو در هفته‌های اخیر ۲ تا ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است، تصریح کرد: با این وجود بازار ضعیف بوده و معامله‌ای انجام نمی‌شود.

وی در خصوص بیشترین کاهش قیمت به برخی از خودروهای پرتیراژ و مونتاژی از قبیل پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و هایما اشاره کرد و افزود: هایما S5 توربو پلاس از ۷۵۵ میلیون تومان به حدود ۷۴۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۷۱ میلیون تومان به ۲۶۷ میلیون تومان رسیده است. پژو پارس با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان با قیمت ۲۷۷ میلیون تومان و رانا پلاس با کاهش دو تا سه میلیون تومانی با قیمت ۲۶۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. دنا پلاس توربو از ۴۹۱ میلیون تا ۴۷۷ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. اما در این میان خودروی سمند تغییر قیمت چندانی نداشته و با قیمت ۲۶۸ میلیون تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص محصولات گروه سایپا بیان کرد: تیبا صندوقدار از ۱۸۱ میلیون تومان به ۱۷۷ میلیون تومان، تیبا دو با مبلغ ۱۸۴ میلیون تومان، کوئیک اتومات از ۲۸۸ میلیون تومان به ۲۸۴ تومان رسیده است.

موتمنی در پایان خاطرنشان کرد: این روزها بازار خودرو به طور کلی قفل است و افزایش قیمت مشهود نیست و تنها شاهد ثبات قیمت در برخی از خودروها بوده‌ایم. این قیمت‌ها اعلامی از سوی فروشندگان خودرو بوده و ثابت نیستند و در شرایط کنونی بازار به اصطلاح نخر، خریدی بر اساس این قیمت‌ها انجام نمی شود و برخی از فروشندگان نیز بنا بر ضرورت ممکن است قیمتی پایین‌تر اعلام نمایند. در این روزها خریداران تعیین‌کننده قیمت خودرو در بازار هستند نه فروشندگان.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.