بی وای دی صدرنشین خودروهای پرفروش و پاک جهان

خودروهای پاک بی وای دی
خودروهای پاک بی وای دی

در حالی که بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا تلاش می کنند سهم بیش‌تری از بازار را به خود اختصاص دهند، آمارها از یکه تازی بی وای دی در فروش جهانی خودروهای پاک خبر می دهند. این مسئله با توجه به حضور این برند در ایران نیز می تواند رقابت میان خودروهای برقی را بیش‌تر کند. در واقع، بی وای دی در ایران هم می تواند پرچم‌دار بازار خودروهای پاک باشد و سرعت توسعه را بیش‌تر کند.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، بی وای دی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین به رغم مدت زمان کوتاهی که پیش از تحریم ها در چین حضور داشت، توانست از خود نام و نشانی خوبی به جا بگذارد.

به تازگی، این خودروساز باز هم به ایران بازگشته است و امید می رود که همانند بازارهای جهانی، در ایران نیز علاوه بر سرعت دادن به توسعه استفاده از خودروهای برقی، زمینه رقابت و انتقال تکنولوژی را هم فراهم کند.

آمارهای جدید نشان می دهد این خودروساز با سرعت قابل توجهی در مسیر پیشرفت قرار دارد. استقبال سایر بازارهای جهان غیر از چین نیز نشان می دهد این خودروساز توانسته است ذائقه مصرف کنندگان جهانی را به خود جلب کند.

براساس آخرین گزارش ها، با احتساب  ماه آگوست (مرداد و شهریور) این غول چینی فروش خودروهای برقی BYD را به مرز یک میلیون دستگاه رسانده و همچنان موقعیت برتر خود در بازار را حفظ کرده است.

بی‌وای‌دی در این مدت، ۳۷۳٬۰۸۲ دستگاه خودرو NEV (شامل خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی) فروخته است. بی وای دی با این میزان فروش، رکورد تیر و مرداد با ۳۴۲٬۳۸۳ دستگاه خودرو NEV را شکسته است و برای و سومین ماه متوالی رکورد فروش خود را بهبود بخشیده است.

خودروهای پلاگین هیبریدی با فروش ۲۲۲٬۳۸۴ دستگاه و افزایش چشم‌گیر ۷۳ درصدی نسبت‌ به آگوست ۲۰۲۳ (مرداد و شهریور ۱۴۰۲)، نقش قابل توجهی در رشد فروش بی وای دی داشتند تا ششمین ماه متوالی در فروش رکوردشکن خودروهای پلاگین هیبریدی بی وای دی رقم بخورد. از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا آگوست، بی وای دی بیش از ۱٫۳ میلیون خودرو پلاگین هیبریدی فروخته است که ۴۳ درصد افزایش نسبت‌ به فروش ۸۶۶ هزار دستگاهی در مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

فروش خودروهای تمام‌برقی BYD نیز همچنان قوی است. این شرکت در ماه گذشته ۱۴۸٬۴۷۰ دستگاه خودرو تمام‌برقی فروخت که افزایش متوسط دو درصدی نسبت‌ به سال گذشته و افزایش ۱۵ درصدی نسبت به ماه جولای دارد. خودروهای پلاگین هیبریدی با فروش ۲۲۲٬۳۸۴ دستگاه و افزایش چشم‌گیر ۷۳ درصدی نسبت‌ به آگوست ۲۰۲۳ (مرداد و شهریور ۱۴۰۲)، نقش قابل توجهی در رشد فروش بی وای دی داشتند تا ششمین ماه متوالی در فروش رکوردشکن خودروهای پلاگین هیبریدی بی وای دی رقم بخورد.

از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا آگوست، بی وای دی بیش از ۱٫۳ میلیون خودرو پلاگین هیبریدی فروخته است که ۴۳ درصد افزایش نسبت‌ به فروش ۸۶۶ هزار دستگاهی در مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

فروش خودروهای تمام‌برقی BYD نیز همچنان قوی است. این شرکت در ماه گذشته ۱۴۸٬۴۷۰ دستگاه خودرو تمام‌برقی فروخت که افزایش متوسط دو درصدی نسبت‌ به سال گذشته و افزایش ۱۵ درصدی نسبت به ماه جولای دارد. بی وای دی همچنین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، اولین وانت هیبریدی خود را در مکزیک ارائه کرد تا یک کلاس جدید را به خودروهای برقی اضافه کند.

با این حساب به نظر  بازگشت بی وای دی در ایران به رغم این‌که هنوز فرصت سرمایه گذاری مجدد پیدا نکرده است می تواند از یک سو سایر شرکت ها را برای حضور گسترده در ایران وسوسه کند و از سوی دیگر زمینه های رقابت بیش‌تر و توسعه زیرساخت های استفاده از خودروهای پاک را فراهم کند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.