ب ام و X4 به پایان خط نزدیک می‌شود

تولید ب ام و x4
تولید ب ام و x4

وقتی ب ام و نسل دوم X2 را در سال گذشته عرضه کرد، شکل و شمایل این خودروی کراس‌اوور کوپه را بسیار بزرگ‌تر از مدل قبلی خود طراحی کرد. این باعث شد برخی از ما به این فکر کنیم که آیا X4 آینده‌ای در خط تولید متنوع این شرکت دارد یا خیر.

آریزو 8 آریزو 8

اکنون ما پاسخ این پرسش را می دانیم؛ این مدل کنار گذاشته خواهد شد. مقامات این شرکت به Motor1 گفته‌اند رقیب مرسدس جی‌ال‌سی کوپه وارد نسل‌های بعدی نخواهد شد.

ب ام و توضیح می‌دهد که اکنون اندازه X2 بزرگ‌تر شده است و دیگر X4 جایی در خط تولید این شرکت ندارد. فاصله قیمتی بین این دو به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، بنابراین هیچ سودی برای حفظ هر دو وجود ندارد. افرادی که به یک شاسی ‌بلندتر و ظاهر شیک‌تر نیاز دارند نیز می‌توانند به سوی X6 بروند.

اگر پس از کنار رفتن X4 احساس کنید که یک جای خالی وجود دارد، برند لوکس آلمانی می‌گوید که X3 جدید این جای خالی را پر خواهد کرد. برخلاف X2 که با پلتفرم دیفرانسیل جلو و موتورهای چهار سیلندر عرضه شد، پرفروش‌ترین محصول ب ام و در سال ۲۰۲۳ (X3) با دیفرانسیل عقب و موتور شش سیلندر M50 جدید عرضه می‌شود.

با این حال ب ام و اعلام نکرد چه زمانی قصد دارد به تولید X4 پایان دهد. با توجه به اینکه تحویل X4 به‌سازی‌شده از اواخر امسال آغاز می‌شود، گفته می‌شود که این کوپه‌ برای مدت طولانی‌ باقی نخواهد ماند. بعید به نظر می‌رسد که تولید این مدل از سال ۲۰۲۵ فراتر رود.

اگرچه X4 با موتورهای احتراقی در آستانه کنار رفتن است، اما ممکن است یک جانشین غیرمستقیم برای آن وجود داشته باشد. ب ام و گزارش می‌دهد که یک IX4 تمام برقی قرار است در حدود سال ۲۰۲۷ با استفاده از پلتفرم «نیو کلاس» عرضه شود.

این برند مستقر در مونیخ اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۸ حداقل شش خودروی برقی را با زیربنای اختصاصی جدید عرضه خواهد کرد. IX4 می‌تواند یکی از آن ها باشد، در کنار کراس‌اوور IX3 که پیش‌تر عرضه آن برای سال ۲۰۲۵ تایید شده است، و سدان I3 که در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.