اعلان فراخوان بیش از 700 هزار خودرو توسط ب‌ ام‌ و

ب ام و Z4
ب ام و Z4

ب‌ ام‌ و یکی از بزرگترین فراخوان‌ها در سال ۲۰۲۴ را صادر کرده است که شامل بیش از ۷۲۰۷۹۶ خودرو در مدل‌های متعدد می‌شود.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، مشکل مربوط به یک اتصال کوتاه (مداری است که اجازه جریان از یک مسیر ناخواسته عبور کند) احتمالی در زیر کاپوت است که می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود. از قضا، این اتصال کوتاه ممکن است از پمپ آب سرچشمه گرفته باشد.

بر اساس اسناد فراخوان از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها، ب‌ ام‌ و گزارشی از یک «سانحه حرارتی» در ژانویه دریافت کرد که در یک خودروی نامشخص در ایالات متحده رخ داد. تحقیقات وقایع دیگری را کشف کردند که منجر به مطالعات عمیق بر روی پمپ آب و یک اتصال‌دهنده برق خاص مرتبط با آن شد. مشخص شد که در شرایط نادر، «چکیدن مایع از شیلنگ هوای ورودی» می‌تواند به دوشاخه برسد و به مهر و موم آسیب برساند. این می‌تواند منجر به ورود مایع به دوشاخه و ایجاد اتصال کوتاه شود.

این اتفاق در بسیاری از وسایل نقلیه رخ داده است. در شرح فراخوان، ب‌ ام‌ و به ۱۸ مورد اشاره می‌کند که مربوط به شکایات یا آسیب واقعی ناشی از این مشکل است. خوشبختانه این خودروساز از جراحات و تصادفات ناشی از معیوب بودن دوشاخه اطلاعی ندارد.

این فراخوان که با شماره فراخوان NHTSA 24V-608 منتشر شده است، طیف گسترده‌ای از خودروهای ب‌ ام‌ و تولیدی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در لیست پایین خودروهای مشمول فراخوان ذکر شده‌اند.

مدلسال تولید
BMW X1 sDrive28i / xDrive28i۲۰۱۲-۲۰۱۵
BMW Z4 sDrive28i۲۰۱۲-۲۰۱۶
BMW 528i / 528i xDrive۲۰۱۲-۲۰۱۶
BMW 328i / 328xi۲۰۱۲-۲۰۱۶
BMW X5 xDrive 40e۲۰۱۶-۲۰۱۸
BMW 228i / 228xi۲۰۱۴-۲۰۱۶
BMW 428i / 428i xDrive۲۰۱۴-۲۰۱۶
BMW 328xi Gran Turismo۲۰۱۴-۲۰۱۶
BMW X3 sDrive28i / xDrive28i۲۰۱۳-۲۰۱۷
BMW X4 xDrive28i۲۰۱۳-۲۰۱۷
BMW 428xi۲۰۱۵-۲۰۱۶

رفع این مشکل قابل فهم و آسان است. ب‌ ام و پمپ آب و دوشاخه مشکل دار را بررسی می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه آسیب، آنها را تعویض خواهد کرد. همچنین یک پوشش برای محافظت از دوشاخه در برابر مایعات منحرف‌شده نصب خواهد شد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.