آرین دیزل با سبد کامل در نمایشگاه خودروی مشهد حضور یافت

آرین دیزل دو هفته بعد از رونمایی از دو کامیون کشنده و باری از خانواده شک موتو با سبد کامل در بیست و سومین نمایشگاه خودروی مشهد حضور یافت.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، از سال گذشته آرین دیزل با معرفی کشنده x5000، هم به بخش جدیدی از بازار ورود کرد و هم خانواده جدیدی از خودروهای کار و تجاری را به سبد محصولات خود اضافه کرد. انتخاب و معرفی یک کشنده جدید به بازار و استقبال مشتریان نشان داد که آرین دیزل در مسیر درستی قرار گرفته است. اواخر سال گذشته در زمان تحویل اولین سری از کشنده شک موتو X5000 اعلام شد که این شرکت در سال آینده (۱۴۰۲) چهار محصول دیگر به خانواده شک موتو اضافه خواهد کرد.

حدود دو هفته پیش این شرکت طبق وعده ای که داده بود، دو کامیون باری جفت محور X5000 L و کمپرسی جفت محور X5000 D را رونمایی کرد. هنگام رونمایی این دو کامیون نیز اعلام شد که عرضه دو کامیون جدید آرین دیزل که جزء قدرتمندترین کشنده ها و کامیون های بازار خودروهای کار و تجاری به شمار می آیند، برای آذرماه سال جاری با موعد تحویل بهمن آغاز برنامه ریزی شده است. همچنین به احتمال زیاد دو کامیون تک محور این شرکت با برند شک موتو نیز همزمان با تحویل کامیون های جفت محور آغاز می شود.

همچنین آرین موتور غیر از سه محصول از خانواده شک موتو، کامیونت های سری N جک با کاربری های مختلف از جمله  آتش نشانی، بالابر (با نهایت ارتفاع ۱۶ متر) و خدمات شهری را نیز به نمایشگاه خودروی مشهد آورده است.

مشخصات فنی X5000 D

این کمپرسی به پیشرانه ۱۰.۸ لیتری ISM450ES شش سیلندر محصول مشترک کامینز و دانگ فنگ با حداکثر قدرت ۴۵۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۰۸۰ نیوتن متر مجهز است. کلاچ این کمپرسی از نوع تک صفحه ای و گیربکس آن Fast دستی با ۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب است. حداکثر گشتاور قابل تحمل این گیربکس هم ۲۲۰۰ نیوتن متر است. ظرفیت محور جلو ۹.۵ تن و محور عقب این کمپرسی ۱۶ تن است که به این ترتیب مجموع ناخالص آن ۲۶ تن اعلام شده است. مخزن سوخت این خودرو هم ۴۰۰ لیتر است.

از امکانات Shacmoto X5000 D 6×۴ Flat Roof هم می توان به مواردی نظیر ریتاردر، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، فرمان چندمنظوره، شیشه بالابر برقی، صندلی راننده با تعلیق بادی، قفل مرکزی با ریموت کنترل، گرم‌کن صندلی راننده، بخاری درجا، دی لایت، اتولایت، سیستم مولتی مدیا، لین دیپارچر، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایر ها و… اشاره کرد.

کامیون باری X5000 L

کامیون باری Shacmoto X5000 6×۴ high roof، یا به عبارت کوتاه تر X5000 L، در بخش ظاهری با نسخه کشنده X5000 یکسان است. اتاق بلند این کامیون باری سبب شده است دو جای خواب در آن تعبیه شود و رنگ سبز فسفری بدنه این کامیون در شب رونمایی حسابی خودنمایی می کرد.

در خصوص مشخصات فنی، X5000 L نیز دقیقاً مانند نسخه کمپرسی از همان پیشرانه ۱۰.۸ لیتری شش سیلندر با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۸۰ نیوتن متر گشتاور بهره می گیرد، با این تفاوت که، گیربکس این مدل به نوع FAST AMT با ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب تغییر یافته است. ظرفیت ناخالص X5000 L هم ۲۶ تن و ظرفیت مخزن سوخت آن ۶۰۰ لیتر اعلام شده است.

از امکانات ایمنی و رفاهی X5000 L هم می بایست به مواردی نظیر قابلیت ADR، ریتاردر، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، فرمان چندمنظوره، شیشه بالابر برقی، صندلی راننده با تعلیق بادی، قفل مرکزی با ریموت کنترل، گرم‌کن صندلی راننده، بخاری درجا، دی لایت، اتولایت، سیستم مولتی مدیا، لین دیپارچر، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، تهویه اتومات و… اشاره کرد.

بیست و سومین نمایشگاه خودروی مشهد، که از دیروز ۹ شهریور ماه آغاز و تا ۱۲ ادامه خواهد داشت، از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.