حضورمتفاوت آمیکو در نمایشگاه آفرود ؛ تلفیق هنر، صنعت و طبیعت

آمیکو در نمایشگاه آفرود
آمیکو در نمایشگاه آفرود

اولین روز از ششمین نمایشگاه آفرود و صنایع و تجهیزات وابسته در حالی برگزار شد که حضور متفاوت آمیکو در این نمایشگاه با تلفیق هنر، صنعت و طبیعت رنگ و بوی دیگری به غرفه این شرکت داده بود.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، ارس خودرو دیزل (آمیکو) با پیکاپ آسنا نقش ویژه ای در فرهنگ سازی و تغییر دیدگاه مردم نسبت به استفاده از این نوع خودروها ایفا کرده است. این گروه با توجه به شناخت بازار و همچنین نیاز و خلأیی که در این سگمنت وجود داشت، به اولین شرکتی تبدیل شد که تولید و عرضه پیکاپ هایی متفاوت را آغاز کرد. آسنا در زمانی عرضه شد که تب شاسی بلند سواری بسیار داغ و بالا بود و تقاضای زیادی برای این کلاس از خودروها وجود داشت. بسیاری از شرکت های فعال در بازار حداقل یک نوع کراس اوور در سبد محصولات خود داشتند. در همین حال، نگاه جامعه به پیکاپ تفاوت فاحشی با این  روزها داشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در واقع، این خودروها صرفاً به عنوان خودروی تجاری دیده می شدند، یعنی نه تنها مانند امروز به عنوان خودروی شخصی سواری کاربرد نداشت، حتا به ندرت برای طبیعت گردی و آفرود مورد استفاده قرار می گرفت. البته فقدان خودروهایی شکیل که مناسب سلایق مختلف باشد و همچنین طراحی متفاوتی هم داشته باشد در این دیدگاه تأثیر بسزایی داشت.

آمیکو در نمایشگاه آفرود
آمیکو در نمایشگاه آفرود

در این فضا، ارس خودرو دیزل با نسل اول پیکاپ آسنا از یک سو، به رقابت با پیکاپ معدود ژاپنی موجود در بازار پرداخت و اسطوره غیر قابل دسترس بودن برای عموم را شکست و از سوی دیگر، فرهنگ و نگاه جدیدی را در خصوص استفاده از این نوع خودروها آغاز کرد. نتیجه این که، در حال حاضر، برخلاف شش هفت سال گذشته کم تر خودروسازی را می توان یافت که حداقل یک نوع پیکاپ در سبد محصولات خود نداشته باشد. طی سال های اخیر مدل ها و برندهای متعدد و جدید پیکاپ به بازار عرضه شده اند که نشان از تقاضای بازار دارد، یعنی آمیکو با آسنا توانست ذائقه بازار را تغییر بدهد.

در این شرایط، به نظر می رسد حالا آمیکو قصد دارد پیوند بیش تری میان پیکاپ سواران و علاقه‌مندان به طبیعت برقرار کند، یعنی همان طور که توانست کاربردهای متفاوت پیکاپ ها را معرفی کند و جا بیاندازد، با نوع نگاه و چیدمان غرفه اش در نمایشگاه مرتبط با آفرود گام دیگری برای نزدیک کردن مردم به طبیعت بردارد.

در واقع، آمیکو با غرفه آرایی خاص خود در نمایشگاه آفرود بار دیگر یادآوری کرد که برای فرار از زندگی ماشینی شهری و روزمرگی هنوز راه های زیادی وجود دارد. این نکته به خوبی از تأمل و توقف بازدیدکنندگان و عجین شدن آسنا با المان های طبیعی در اولین روز از ششمین نمایشگاه آفرود و صنایع و تجهیزات وابسته تهران کامل به چشم آمد. در همین حال، به نظر می رسد با توجه به تأثیرگذاری آمیکو در این سگمنت، در نمایش گاه های بعدی نیز شاهد استفاده بیش از پیش عناصر طبیعی در چیدمان و غرفه آرایی توسط سایر شرکت کنندگان باشیم.

براساس این گزارش، آمیکو به رغم افزایش بسیار شدید رقابت در این سگمنت همچنان یکی از بازیگران مؤثر بازار پیکاپ های کشور به شمار می آید و در عرصه تولید خودروهای تجاری و پیکاپ، سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار دارد.

نگاهی کوتاه به آسنا

پیکاپ آسنا ۲۴۴m آمیکو، که در این نمایشگاه به معرض بازدید عموم درآمده است، توربوشارژ و مجهز به دویفرانسیل حرکتی و موتور قدرتمند میتسوبیشی است. این خودرو مناسب استفاده در انواع جاده های صعب العبور کوهستانی و جنگلی و همچنین کویر است.

ششمین نمایشگاه تخصصی گردشگری و آفرود تهران از روز گذشته (۱۸مرداد ۱۴۰۲) در محل نمایشگاه های بین المللی مجتمع تجاری ایران مال در انتهای بزرگراه شهید خزاری آغاز و تا ۲۲ مرداد ماه ادامه خواهد داشت. گروه صنعتی آمیکو از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در ورودی سالن E0 میزبان بازدیدکنندگان این نمایشگاه خواهد بود.

۴ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.