۱۵ خودروی جذابی که تا ۱۰ سال آینده به بازار می آیند

خودروی جذاب آینده

با شروع سال ۲۰۲۰، خودروهایی که قرار است در سال ۲۰۲۱ عرضه شوند، کم کم معرفی شدند. محصولاتی که آینده صنعت خودروسازی را می سازند.

آریزو 8 آریزو 8

سال گذشته، سالی پررونق برای سوپرایزهای خودرویی از جمله ابَرخودروهای داغ، سوپرسدان های جذاب و SUVهای کاربردی بود. اما احتمالاً سال آینده، حتا از سال گذشته هم برای ماشین بازها جذاب تر می شود! برندهایی همچون «کادیلاک»، «مرسدس بنز»، «تویوتا» و… در سرنوشت پیش روی صنعت خودروسازی، نقشی کلیدی بازی خواهند کرد. الکتریکی شدن هدف مشترک اکثر خودروسازان مطرح جهان است، بنابراین در دهه جدید بیش تر شاهد ظهور الکتریکی های با پرفورمنس بالا خواهیم بود.

خب راستش را بخواهید، اکنون نوستراداموس درون ما بیدار شده است و دوست دارد درباره خودروهای آینده پیش گویی کند! خودروهایی که در این فهرست آورده ایم از محتمل ترین گزینه های برندها برای عرضه به بازار هستند. از پورشه کیمن الکتریکی تا جانشین های نیسان GT-R و دوج چلنجر، در این جا جمع شده اند! پیش بینی های ما حتا برندهای کم حاشیه ای همچون مینی و مزدا را هم شامل می شوند. به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، خودروهایی که در این فهرست نام آن ها آورده می شود را از سال ۲۰۲۳ یا دیرتر در خیابان ها خواهید دید!

مازراتی آلفی یری

خودروی جذاب آینده

«مازراتی» مدت هاست که قول عرضه جانشینی برای گرن توریسمو را داده است، اما دلیل خوبی وجود دارد که نشان می دهد «آلفی یری» قطعاً در آینده ای نزدیک به بازار می آید. ما تقریباً مطمئن شده ایم که آلفی یری، سوپراسپرتی موتور وسط خواهد بود. رونمایی رسمی این خودرو مدام به تعویق می افتد. هر چند بحران کووید ۱۹ هم در تأخیر دوباره تاریخ معرفی بی تأثیر نبوده است. اکنون با شرایط کنونی، پیش بینی زمان دقیق معرفی آلفی یری کار دشواری است.

سدان لامبورگینی

خودروی جذاب آینده

شایعه تولید یک سدان از سوی «لامبورگینی» خبر جدیدی نیست، اما پس از تولد «اوروس»، به عنوان شاسی بلند لامبورگینی، اکنون احتمال عرضه سدان با این برند ایتالیایی نیز فاصله کم تری با واقعیت پیدا کرده است. پیش بینی می شود که سدان لامبورگینی احتمالاً از پلت فرم پورشه پانامرا و آئودی A7 استفاده خواهد کرد. همان طور که اوروس هم بر روی پلت فرم یکسان با پورشه کاین و آئودی Q8 طراحی شد. فارغ از این موضوع، نمی توان درباره مشخصات سدان لامبورگینی به طور قطع اظهارنظر کرد.

پورشه ۹۱۱ هیبرید

خودروی جذاب آینده

نسخه الکتریکی ۹۱۱ فعلی توسط «پورشه» در دست ساخت است. شایعه های زیادی هم پیرامون عرضه نسخه الکتریکی از کررا وجود دارد. بنابراین چندان عجیب نیست که پورشه به فکر ترکیب این موتورهای الکتریکی با پیشرانه های سنتی بنزین سوز خود باشد. نشانه های زیادی وجود دارند که خبر از عرضه یک پورشه فوق العاده قدرتمند و پاک می دهند. شاید باید زمان بیش تری برای عرضه ۹۱۱ هیبرید منتظر بمانیم، حداقل تا زمان معرفی نسل جدید آن.

دومین محصول بوگاتی

خودروی جذاب آینده

«بوگاتی» در عرضه محصولات جدید بسیار کم کاری می کند. این خودروساز مشهور همواره عادت داشته است که تمرکز خود را تنها بر روی یک محصول نگه دارد. اما «شیرون»، جانشین خلف «ویرون»، می تواند در آینده صاحب یک برادر یا خواهر شود! طبق گفته های «استفان وینکلمن»، مدیر عامل کمپانی بوگاتی، محصول دوم این شرکت می تواند خودروی رقابتی تری از یک ابَرخودرو باشد. همچنین وینکلمن در مصاحبه با “Auto Car” مدعی شده است که محصول دوم آن ها خودرویی الکتریکی با تیراژی محدود خواهد بود تا مأموریت متفاوتی از شیرون را به انجام برساند.

کادیلاک سلستیک

خودروی جذاب آینده

«کادیلاک» بار دیگر به دنبال یک آلترناتیو بزرگ در کلاس سدان های تجملاتی است. «سلستیک» الکتریکی جدید کادیلاک خواهد بود که در قالب یک سدان لوکس پرچم دار به بازار می آید. کادیلاک پیش از همه گیری ویروس کووید ۱۹ قصد داشت از نمونه کانسپت سلستیک پرده بردارد. این سدان لیفت بک، استایلی شبیه به کراس اوور جدید «لیریک» خواهد داشت و با جدیدترین نسل از باتری های لیتیوم یونی «جنرال موتورز» عرضه خواهد شد.

نسل جدید دوج چلنجر و چارجر

خودروی جذاب آینده

«دوج چلنجر» و «چارجر» مدت هاست که در بازار خودرو حضور دارند و دیگر وقت آن رسیده که غزل خداحافظی را بخوانند. هر چند نباید فراموش کرد که این دو مدل پیش آهنگ های دوج در بازار فروش هستند، اما مدل های جدید آن ها هم روی میز طراحان دوج هستند. «رالف گیلس»، مدیر طراحی فیات کرایسلر، سعی کرده تصویری از آینده خودروهای دوج را به نمایش درآورد. اگرچه ما هنوز هیچ چیز از تغییرات طراحی چلنجر و چارجر جدید نمی دانیم، اما طبق شنیده ها نسل های کنونی این خودروها حداکثر تا ۲۰۲۳ بازنشسته می شوند.

اینفینیتی QS Inspiration

خودروی جذاب آینده

در نمایشگاه ۲۰۱۹ شانگهای از آن پرده برداری شد. سپس در هر یک از نمایشگاه های محلی و بین المللی ایالت های مختلف آمریکا هم به نمایش درآمد. «اینفینیتی QS Inspiration» یک سدان قدبلند، اغراق آمیز و تمام الکتریکی است که زبان طراحی جدید این برند ژاپنی را به خوبی نشان می دهد. نسخه تولیدی این خودرو، که به بازار آمریکا و دیگر کشورها عرضه می شود، چهره متفاوتی خواهد داشت. البته اینفینیتی قبلاً گفته بود که این خودرو را منحصراً برای چین به تولید خواهد رساند! همان جایی که مدل کانسپت آن هم رونمایی شد.

خودروی اسپرت مزدا

خودروی جذاب آینده

«مزدا» در حال عشق بازی با ایده خودروی اسپرت جدیدش است! از زمان خروج مدل RX-8 از خط تولید، مزدا همواره به عرضه یک خودروی اسپرت بزرگ تر فکر می کند. البته بیش تر این رؤیاپردازی های مزدا پیرامون ساخت خودرویی با موتور روتاری (چرخشی) انجام شده اند! اما دیگر هم ما و هم شما از شنیدن شایعات خسته شده ایم! سال هاست که خبر ورود «مزدا RX-9» را می شنویم، اما در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد. به هر حال، احتمالاً این خودرو با یک موتور توربوشارژ ۶ سیلندر و سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب عرضه خواهد شد. زبان طراحی خارجی و داخلی مزدا را هم به آن اضافه کنید که بسیار فریبنده است. RX-9 دیر می آید، اما اگر بیاید بازوی قدرتمندی برای مزدا خواهد بود.

مرسدس بنز EQE

خودروی جذاب آینده

خانواده خودروهای «EQ مرسدس بنز» کم کم در حال افزایش نفوذ خود در سبد محصولات این شرکت هستند. ما پیش از این، مدل تمام الکتریکی EQC را دیده ایم و می دانیم که مدل های EQA و EQS هم در راه اند. اما چهارمین عضو خانواده EQها، سدانی تمام الکتریکی براساس کلاس E مرسدس بنز است. چندان جای تعجبی ندارد که از نظر ابعاد بسیار نزدیک به کلاس E باشد. بعید هم نیست که به سیستم چهار چرخ محرک، سیستم تعلیق بادی و آخرین دستاوردهای ایمنی مرسدس بنز مجهز باشد. آن چه نمی دانیم، مسافت قابل پیمایش با این خودرو با یک بار شارژ است. پیش بینی شده که EQE از پایان سال ۲۰۲۳ به بازار بیاید و این به معنای زمان زیاد مرسدس بنز برای بهینه سازی باتری هایش است.

مینی موتور وسط!

خودروی جذاب آینده

مسلماً این مورد، نسبت به سایر موارد فهرست ما، فاصله بسیار بیش تری تا خط تولید دارد! اما مدیر ارتباطات شرکت «مینی» در سخنرانی های خود به خودروی جدیدی اشاره کرده است که لزوماً هم از موتور درون سوز بهره نخواهد برد! او گفته است که اگر مهندسان این شرکت به زمان و منابع کافی برای این کار دست یابند، برند مینی می تواند صاحب یک اتومبیل اسپرت موتور وسط شود! «اندریاس لامپکا»، به شکلی غیرمستقیم هم به کانسپت جذاب سوپر لگرا اشاره داشته است که می تواند منبع الهام خوبی برای طراحی خودروی اسپرت مینی باشد.

نیسان GT-R R36

خودروی جذاب آینده

«نیسان GT-R R35» واقعاً بیش از اندازه تکراری شده است! اما نشانه هایی وجود دارند که از عرضه احتمالی “R36” خبر می دهند. گزارش های ضد و نقیض زیادی درباره نیسان GT-R به دست رسانه ها رسیده است. برخی می گویند، احتمالاً GT-R R35 تا ۲۰۲۷ روی خط تولید دوام خواهد آورد! اگرچه خود کمپانی «نیسان» به تازگی مدعی شده که به زودی باید منتظر خبرهای هیجان انگیزی از سوی آن ها باشیم! البته با در نظر گرفتن مشکلاتی که نیسان اکنون با آن ها دست و پنجه نرم می کند، به نظر می آید که عبارت «به زودی» بیش تر جنبه شعارگونه دارد تا واقعیت! شایعه های دیگری هم وجود دارند که می گویند نیسان درحال کار بر روی نسخه هیبریدی و حتا تمام الکتریکی GT-R است! به هر حال، امیدواریم که عبارت «به زودی» بیان شده از سوی نیسان، واقعاً به زودی باشد و بتوانیم در آینده ای هرچه نزدیک تر، نسل بعدی گودزیلای ژاپن را ببینیم!

پورشه ۷۱۸ الکتریکی (باکستر و کیمن)

خودروی جذاب آینده

«پورشه تایکان» اولین محصول تمام الکتریکی این برند پرآوازه بود. اما قطعاً آخرین پورشه الکتریکی نخواهد بود! پورشه پیش از این هم، برنامه عرضه نسخه دوم تایکان و نمونه الکتریکی «ماکان» را در سر داشت. احتمالاً پس از این دو، نوبت به ۷۱۸ می رسد. در آوریل ۲۰۱۹ پورشه رسماً اعلام کرد که درحال تست بر روی نسخه های تمام الکتریکی و هیبریدی باکستر و کیمن است. اگر پورشه بتواند پروژه ۷۱۸های تمام الکتریکی را به فرجام برساند، می توان انتظار داشت که این خودروها با حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت به بازار بیایند.

نسل بعدی فورد موستانگ

خودروی جذاب آینده

«فورد موستانگ ۲۰۱۵» خودرویی دوست داشتنی بود که، با طراحی جدید و پرفورمنس قابل توجه، توانست بار دیگر نظر طرف داران این ماسل کار محبوب را جلب کند. اما پیش بینی می شود که نسل بعدی موستانگ حتا از نسل کنونی هم جذاب تر شود! این خودرو بر روی پلت فرم مدولار دیفرانسیل عقب جدید «فورد» بنا می شود. همچنین ما انتظار داریم که نسل هفتم موستانگ در ظاهر، حداقل تعدادی از المان های طراحی موستانگ Mach-E را داشته باشد. اظهارنظر درباره این که آینده موستانگ، تمام الکتریکی می شود یا نه کار سختی است.

تویوتا کرولا GR

خودروی جذاب آینده

زمانی که «تویوتا»، «یاریس GR» را معرفی کرد، بسیاری از منتقدان این برند ژاپنی هم به طرف دار دوآتشه این هاچ بک ۲۵۷ اسب بخاری تبدیل شدند! می دانیم که تویوتا برنامه های زیادی برای بازار ایالات متحد آمریکا دارد. اگرچه هنوز اتفاق خاصی نیافتاده است، اما شایعاتی که در ابتدای سال ۲۰۲۰ منتشر شدند، خبر می دهند که تویوتا در فکر تولید نسخه GR از کرولا نیز هست. خودرویی که با موتوری مشابه یاریس و از سال ۲۰۲۳ به بازار می آید. عرضه این خودرو، برخلاف یاریس، ابتدا از بازارهای صادراتی تویوتا و نه خود ژاپن آغاز می شود. نسخه های اروپایی این خودرو هم احتمالاً تفاوتی با مدل های بازار آمریکا نخواهند داشت.

فولکس واگن ID.1

خودروی جذاب آینده

«فولکس واگن» به دنبال ریسکی بزرگ در بازار ایالات متحد آمریکاست، اگرچه پشت پرده این ریسک، خودرویی ارزشمند قرار دارد. طبق گزارش های به دست آمده، کوچک ترین محصول الکتریکی فولکس واگن از سری خودروهای “ID” این شرکت، ابعاد و اندازه ای مشابه با هاچ بک آپ! خواهد داشت. اما تفاوت مهم آن با آپ!، پکیج باتری هایی است که امکان پیمایش ۳۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ به آن می دهند. با این توصیف، می توان ID.1 را اتومبیلی ایده آل برای سفرهای کوتاه درون شهری دانست.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: motor1.com

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.