یازده سرگرمی عالی برای ماشین بازها در قرنطینه

قرنطینه

دوران قرنطینه، قطعاً برای اکثر ما کسالت آور است. این روزها هر کس سعی می کند خودش را به کاری مشغول کند، تفریحی انجام دهد یا چیزی یاد بگیرد.

آریزو 8 آریزو 8

اما اوضاع برای ماشین بازها چگونه است؟ کسانی که دیگر نمی توانند همچون گذشته، خیابان های شهر را متر کنند و در دور دورهای شبانه به کل کل با دوستان و رقیبان خود بپردازند. اکنون دیگر صدای منبع اگزوز و غرش موتور اتومبیل این دسته از افراد در سطح شهر شنیده نمی شود. چون الان زمان ماندن در خانه است! حال اگر آن ها بخواهند تفریحات ماشین بازی خود را در خانه تجربه کنند، چه گزینه هایی پیش رو دارند؟ ما در این جا فهرستی از ۱۱ سرگرمی موردپسند ماشین بازها را برای روزهای قرنطینه به شما معرفی می کنیم. اگر یک ماشین باز اصیل هستید این مقاله را از دست ندهید!

شماره یک – بر روی خودرو کار کنید

بر روی خودرو کار کنید

این پیشنهادی است که ممکن است توسط عده ای از ماشین بازها بسیار جدی گرفته شود، اما عموم افراد بی تفاوت از کنار آن می گذرند. اصولاً هر ماشین باز متعصبی، برای یک بار هم که شده، به داشتن یک گاراژ شخصی فکر کرده است. خب همه ما دوست داریم ارتباط بیش تری با اتومبیل خود برقرار کنیم. شاید تا امروز، اکثر ما تیون و دستکاری خودرو را فقط در فیلم ها و بازی های کامپیوتری دیده ایم! اما این روزها بهترین فرصت برای برداشتن درپوش سوپاپ ها و سرک کشیدن به متعلقات فنی خودروست.

شماره دو – از تور مجازی موزه های خودرویی بازدید کنید

تور مجازی موزه های خودرویی

آیا می دانستید تعداد زیادی از برندهای خودروسازی وجود دارند که شما می توانید به صورت مجازی از موزه آن ها بازدید کنید؟ این روزها به لطف “Google Maps” می توان به تماشای فضای داخل موزه های خودرویی به صورت آنلاین و کاملاً رایگان رفت. از موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت گرفته تا موزه مزدا در ژاپن و در نهایت موزه ملی کوروت در کنتاکی آمریکا! ما پیش از این هم مطلبی را در رابطه با تور مجازی موزه های خودرویی معروف دنیا با شما به اشتراک گذاشته بودیم.

شماره سه – به تمیز کردن خودرو بپردازید

تمیز کردن خودرو

اگر کار کردن بر روی خودرو و دستکاری فنی، بیش از حد، تخصصی و زمان بر به نظر می رسد، حداقل می توانید به تمیز کردن اتومبیل خود فکر کنید! ما از شست و شو یا به کار بردن اسپری های سیلیکونی صحبت نمی کنیم! خمیر Clay و دستگاه پولیش اربیتال را از کابینت انباری خانه بیرون بیاورید و به احیا کردن رنگ اتومبیل تان مشغول شوید. البته در این بین، از احیای کابین خودرو هم غافل نمانید! یک سطل آب و صابون هم برای این کار کفایت می کند. لازم نیست آب پرفشار را به صندلی های خودرو بپاشید! زیرا قرار نیست شما مواد شوینده را تبلیغ کنید!

شماره چهار – یک مدل یا ماکت خودرو بسازید

ماکت خودرو

ساختن یک ماکت پلاستیکی خودرو از رؤیاهای کودکی اکثر ما بوده است! هنوز هم بسیاری از بزرگ سالان به عملی کردن این رؤیا فکر می کنند و هیچ زمانی بهتر از الان برای ساخت یک ماشین مینیاتوری نیست. اما این که به سراغ یک کیت قدیمی می روید یا محصولی جدید را از فروشگاه های اینترنتی سفارش می دهید، بستگی به خودتان دارد. شاید ماکت دست ساز شما به کیفیت مدل های دایکست نرسد، اما منحصر به خود شماست و از این نظر ارزشمند است.

شماره پنج – کنسول را روشن کنید و وارد بازی شوید

بازی خودرویی

قطعاً روزهای قرنطینه به مذاق هیچ کس بیش تر از گیمرها خوش نیامده است! در حقیقت، بازی های خودرویی جدید هم واقعاً قابل تقدیر هستند. در واقع دیگر نمی توان نام Game بر روی آن ها گذاشت! شما با پرداخت کم تر از ۱۰۰۰ دلار می توانید در کنار کنسول بازی یا کامپیوتر خانگی (PC)، یک فرمان شبیه ساز، شیفتر دنده ۶ سرعته و پدال های گاز و کلاچ، همه را با هم تهیه کنید. بازی های ماشینی، هم به صورت تک نفره و هم آنلاین قابلیت اجرا دارند. این مجموعه شبیه ساز کامل رانندگی تا ساعت ها می تواند سرگرم کننده باشد و اوقات فراغت شما را پر کند. البته اگر یک ماشین باز باشید!

شماره شش – مسابقات اتومبیل رانی ببینید

مسابقات اتومبیل رانی

اگر یک کنسول بازی یا کامپیوتر حرفه ای در اختیار نداشتید تکلیف چیست؟ خب می توانید نوع دیگری از بازی ها را تماشا کنید. بازی هایی که در واقع بازی نیستند! گرافیک بالایی دارند و در محیط واقعی تری به وقوع می پیوندند! این نوع از بازی ها را به نام Motorsport Games می شناسند. بازی هایی که با مشارکت “Eric Vergne Jean” و “Veloce Esports” ساخته شده و با هشتگ #NotTheGP معروف اند. پخش این بازی ها به طور مرتب از شبکه تلویزیونی Motorsport.tv هم انجام می شود.

شماره هفت – فیلم خودرویی تماشا کنید

فیلم خودرویی

شکی نیست که این پیشنهاد، قطعاً یکی از گزینه های اصلی شما برای گذراندن دوران قرنطینه خانگی بوده است. اما آیا واقعاً می دانید که چه تعداد فیلم خودرویی برای دیدن وجود دارد؟ احتمالاً یکی از جدیدترین فیلم های پر سر و صدای مورد پسند ماشین بازها، فیلم «فورد و فراری» باشد. فیلم های «بچه راننده» و «سریع و خشن» هم از دیگر کاندیداهای احتمالی شما خواهند بود. اما فیلم های کلاسیک را فراموش نکنید! اسموکی، بندیت، کنون بال ران، مد مکس و آمریکن گرافیتی از بهترین کلاسیک های سینمای خودرویی هستند.

شماره هشت – کتاب بخوانید!

کتاب خودرویی

قطعاً انتخاب این که فیلم «کنون بال ران» را ببینید یا کتاب آن را بخوانید بر عهده خودِ شماست. کتابی که حادثه ای تاریخی و مربوط به دهه ۱۹۷۰ را روایت می کند. «بروک یاتس»، اتو ژورنالیست افسانه ای، کسی که تاریخ ادبیات خودرویی مدیون اوست، در تألیف این کتاب نقش داشته است و فیلم نامه فیلم نیز نوشته اوست. اما به عنوان یک ماشین باز، کتاب های دیگری هم هستند که به شما پیشنهاد می دهیم: «نمایشی از محیط کار آمریکایی» اثر «مری واتسون»، «سقوط و صعود بدترین اتومبیل تاریخ» از «جیسون وایس» و «نبرد فورد و فراری در رقابت های سرعت لمان» هم که نوشته ای از جی بیم است، نمونه های دیگری از موفق ترین کتاب های خودرویی هستند.

شماره نه – یک اثر هنری خودرویی خلق کنید

اثر هنری خودرویی

هنرهای خودرویی، شکل و قالب های گوناگونی دارند. برای قدم اول، دست به کار شوید و با فراهم کردن قلم و کاغذ، یک ماشین زیبا طراحی کنید. حتا می توانید صحنه های خودرویی را بر بوم نقاشی به تصویر بکشید. در نهایت، برنامه فتوشاپ را باز کنید عکس هایی که از خودروها در خیابان گرفته اید را به صورت دیجیتالی ادیت کنید. از یاد نبرید که هنر پدیده ای انتزاعی است. بنابراین همواره تلاش کنید ذهن خود را خلاق و آزاد نگه دارید. اگر تلاش کنید، قطعاً از احساس خشنودی و رضایتی که به دست می آورید شگفت زده خواهید شد.

شماره ده – گاهی به لِگوهایتان سر بزنید!

لگو خودرو

همچون مدل های پلاستیکی، لِگو هم یک ماکت خلاقانه است که برخلاف تصور عموم افراد، بزرگ سالان هم می توانند با آن بازی کنند! بنابراین درنگ نکنید! آن آجرهای پلاستیکی را به یکدیگر بچسبانید و نگذارید که این کیت های جذاب در کمد لباس و وسایل شما خاک بخورند! حتا به عنوان یک پیشنهاد بهتر، چند کیت لِگو به طور همزمان بخرید و با ترکیب کردن آن ها با هم اشکال جدیدی بسازید. چه کسی می داند! شاید با سر هم کردن آن قطعات، چند دقیقه بعد، یک پیکاپ میان سایز شورولت در اختیار داشته باشید!

شماره یازده – خودروی مورد علاقه خود را شخصی سازی کنید

شخصی سازی خودرو

آیا از این که اتومبیل محبوب خود را در گاراژ شخصی تان ندارید ناراحت هستید؟ کافی ست سری به اینترنت بزنید! یکی از “Configurator”های آنلاین را باز کنید و با انتخاب برند مورد نظرتان، به اتومبیل مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید. معمولاً میان برندها و خودروهای مختلف از نظر سطح شخصی سازی تفاوت هایی وجود دارد. به عنوان مثال، یک شورولت کوروت C8 بالاترین سطح شخصی سازی را نسبت به سایر خودروها دارد. خودرویی که در کم ترین حالتِ ممکن ۶۰٫۰۰۰ دلار قیمت دارد را با هزینه ای اندک به گاراژ ذهن خود بیاورید! پس بجنبید تا دیر نشده است. بروید و زیباترین کوروت جهان را بسازید!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.