گروه پژو سیتروئن و فیات کرایسلر به صورت رسمی ادغام شدند

پژو سیتروئن و فیات کرایسلر
ادغام گروه خودروسازی «پژو سیتروئن» و «فیات کرایسلر» موضوع داغی است که چند ماهی از شنیدن زمزمه های آن می گذرد. اکنون این دو خودروساز بزرگ طبق انتظارات، به صورت رسمی برای ادغام با یکدیگر به توافق رسیده اند.
بدین ترتیب، گروه مشترک پژو سیتروئن و فیات کرایسلر به چهارمین سازمان بزرگ در صنعت خودروسازی جهان تبدیل خواهد شد. در بیانیه مشترک این دو شرکت اعلام شده که از این پس، دو گروه به صورت ۵۰/۵۰ نیروهای خود را باهم ادغام می کنند. براساس برآوردهای جدید، گروه مشترک FCA-PSA سالیانه ۴٫۱۳ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت و ارزش ترکیبی بازار شرکت جدید طبق سهام کنونی، به ۵۰ میلیارد دلار می رسد.
پژو سیتروئن و فیات کرایسلر
بر پایه تخمین های انجام گرفته، هم افزایی ۸۰ درصدی میان این دو شرکت در مدت زمان ۴ سال به دست می آید. همچنین سهام داران هر یک از گروه های خودروسازی PSA و FCA، ۵۰ درصد از سهام گروه مشترک جدید را دراختیار می گیرند. هیئت مدیره گروه جدید از ۱۱ عضو تشکیل می شود که ۵ عضو از گروه PSA و ۵ عضو از گروه FCA انتخاب شده اند. «جان الکان» نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره ایفای نقش خواهد کرد.
«کارلوس تاوارس»، مدیرعامل گروه پژو سیتروئن، در مصاحبه ای اذعان داشت: «ادغام دو گروه ارزشی قابل توجه برای سهام داران و آینده ای روشن برای هر کدام از شرکت ها به ارمغان می آورد.»
پژو سیتروئن و فیات کرایسلر
«مایک منلی»، مدیرعامل گروه فیات کرایسلر، نیز تصریح کرد: «ما سابقه درخشانی در همکاری با گروه پژو سیتروئن داریم و من متقاعد شدم که با یکدیگر و با همکاری افراد خارق العاده مان، می توانیم کمپانی خودروسازی ای در حد کلاس جهانی داشته باشیم.»
سرمایه گذاران در گروه فیات کرایسلر در مجموع ۶٫۱ میلیارد دلار دریافت خواهند کرد، درحالی که سرمایه گذاران پژو سیتروئن سهام ۴۶ درصدی این خودروساز در گروه قطعه سازی Faurecia را دریافت می کنند. مقر اصلی گروه مشترک فیات کرایسلر و پژو سیتروئن در کشور هلند شکل می گیرد و دفاتر اصلی این شرکت در فرانسه، ایتالیا و آمریکا راه اندازی خواهد شد.
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.