کیا پیکانتو فیس لیفت بدون پوشش استتاری شکار شد

کیا پیکانتو فیس لیفت

به تازگی تصاویری از آفرودر شهری «کیا»، «پیکانتو فیس لیفت»، در رسانه های کره ای منتشر شده است. این خودرو، که به نظر نسخه GT پیکانتو است، بدون پوشش استتاری شکار شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پیکانتو، به عنوان خودرویی کوچک و شهری، یکی از محصولات مهم کیا به شمار می رود و رقیبان سرسختی مثل تویوتا Aygo، پژو ۱۰۸، سیتروئن C1، رنو تویینگو و هیوندای i10 را در بازار پرفروش اروپا دارد. سه سال پیش بود که آخرین نسخه از پیکانتو رونمایی شد و به نظر می رسد اکنون زمان مناسبی برای رونمایی از فیس لیفت پیکانتو باشد. طی ماه های گذشته بارها تصاویر جاسوسی از این خودرو در رسانه ها منتشر شد، در تمام تصاویر پیکانتو پوشش استتاری داشت اما این بار، در صحنه ضبط ویدیو، پیکانتو بدون پوشش استتاری شکار شده است.

کیا پیکانتو فیس لیفت

با توجه به خطوط قرمزرنگ در کناره ها و جلوپنجره، به نظر می رسد این خودرو نسخه GT پیکانتو باشد که سریع تر از نسخه های معمولی آن است. با یک نگاه به این خودرو متوجه تغییرات زیادی در فیس لیفت پیکانتو نمی شویم، اما با نگاهی دقیق تر متوجه تغییراتی ظریف در ظاهر پیکانتو خواهیم شد. چراغ های جلو به طور کلی تغییر کرده اند و باریک تر و کشیده تر شده اند و مه شکن ها از شکل دایره ای به طرح ذوزنقه ای تغییر شکل داده اند. طرح دماغه ببر، که حالا تبدیل به امضای طراحی های کیا شده، در جلوپنجره پیکانتوی جدید دیده می شود و خطوط قرمز این بار به جای ورودی های هوا در جلوپنجره قرار گرفته است. شکل کلی سپر هم تغییر کرده و گلگیر و سپر طرحی یکپارچه تر به خود گرفته اند و ورودی های هوا که در مدل قبل عمودی بودند حالا Lشکل شده اند. به جز تغییرات ذکرشده، طراحی رینگ ها هم تغییر کرده است و شکلی به روزتر و جذاب تر دارد. با این که تصویر موجود از پیکانتو فیس لیفت تنها طراحی جلو را به ما نشان می دهد، انتظار می رود در عقب هم چراغ ها و سپر بازطراحی شده باشند و در نسخه GT دو خروجی اگزوز داشته باشیم.

به نظر می رسد، مثل دیگر محصولات کیا و هیوندای، در پیکانتو فیس لیفت هم پیشرانه مشابه هیوندای i10 را ببینیم. یعنی پیشرانه ۱٫۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۸۳ اسب بخار و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور و یا پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ با ۹۹ اسب بخار و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور. در هردو نسخه قدرت توسط جعبه دنده دستی ۵ دنده به چرخ های جلو منتقل می شود، یعنی دقیقاً همان جعبه دنده ای که در هیوندای i10 دیدیم.

برای اطلاعات فنی تکمیلی و قیمت خودرو باید تا رونمایی این خودرو صبر کرد. کیا قصد دارد پیکانتو فیس لیفت را در نمایشگاه پاریس رونمایی کند. البته باید دید تا آن زمان وضعیت شیوع ویروس کرونا به چه صورت است و شاید این نمایشگاه هم مثل نمایشگاه ژنو لغو شود.

پیکانتو تا امروز فقط در نسل دومش به صورت وارداتی پا به بازار ایران گذاشته است. البته همین نسل هم با فیس لیفت های متنوعی در کشور ما حضور دارد. پیکانتو در ایران مشتریان خاص خود را دارد و هیچ گاه به اندازه دیگر محصولات کیا پرطرف دار نبوده است. این خودرو  با پیشرانه بنزینی ۱٫۲ لیتری ۴ سیلندر و تنفس طبیعی، که در بهترین حالت ممکن ۸۵ اسب بخار قدرت تولید می کند، به بازار ایران آمد. جعبه دنده استفاده شده برای پیکانتو یک نمونه ۴ دنده تیپ ترونیک است. اکنون باید دید فیس لیفت نسل سوم پیکانتو را در بازار ایران خواهیم دید یا خیر.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.