کشتار ایرتویا با RX

لکسوس‌های ۷ صندلی به بازار می آید
لکسوس RX یکی از محبوبترین کراس اوورهای لوکس بازار ایران شناخته می شود. این خودرو که در سال های گذشته به بازار کشور وارد شده است، امروز در نسخه های کارکرده خرید و فروش راحتی دارد و بسیاری از افرادی که قصد خرید خودرو در محدوده ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان را دارند به RX350 فکر می کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بعد از اجرایی شدن قانون منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، RX یکی از تلفات اصلی به حساب می آمد و به عنوان یک خودرو خوش فروش، کم کم از پشت شیشه نمایندگی های ایرتویا و نمایشگاه ها حذف شد و نسخه های کارکرده آن با افزایش قیمت مواجه شدند. امروز اگر به دنبال یک نسخه کم کارکرد RX350 مدل ۲۰۱۳ باشید، احتمالا قیمت هایی تا ۴۳۰ میلیون تومان را شنیده اید. بهایی که با آن می توان خودروی آلمانی کراس اوور صفر کیلومتر را خریداری کرد.
لکسوس RX، قابلیت عرضه در بازار ایران را دارد
حال به تازگی نام اتاق RX به سامانه ثبتارش اضافه شده است و این بدان معناست که از این پس ایرتویا به عنوان نماینده رسمی گروه تویوتا می تواند این خودرو را در نسخه های صفر به بازار کشور عرضه کند. RX این بار با پیشرانه دو لیتری توربو به بازار کشور عرضه می شود که با نام RX200t شناخته می شود. اولین آشنایی رسمی ایرانی ها با اتاق جدید این کراس اوور لوکس ژاپنی در نمایشگاه خودرو تهران سال گذشته اتفاق افتاد. در این نمایشگاه بود که گمانه هایی برای قیمت احتمالی RX200t زده شد. برخی می گویند که اتاق جدید RX قیمتی حدود ۴۲۰ تا ۴۸۰ میلیون تومان را در بازار ایران دارد. ولی باید در نظر داشته باشیم که اتاق RX با این قیمت هم از رقبای هم قیمت خود در بازار ایران بزرگتر است و پرستیژ بیشتری را دارد. طبق بررسی های جهانی اعلام شده است که لکسوس RX به عنوان یکی از با کیفیت ترین خودروهای جهان شناخته می شود و کمترین میزان مراجعه به تعمیرگاه را برای مالکین خود داشته است.
لکسوس RX، قابلیت عرضه در بازار ایران را دارد
حال ایرتویا بعد از موفقیت NX در نسخه بنزینی توربو و هیبریدی می تواند امید بیشتری برای به دست آوردن بازار خودروهای لوکس داشته باشد. لکسوس RX200t با پشتوانه قوی و محبوبیت ذاتی می تواند در چند ماه آینده کار را برای رقبای آلمانی در بازار ایران سخت کند. خودرویی که اصالت ژاپنی دارد و به نسبت آلمانی ها بیشتر با ذائقه مشتریان ایرانی همراه است.
RX نسل چهارم که به اتاق AL20 شناخته می شود، با مدل ۲۰۱۶ روانه بازار جهانی شده است. نسخه RX200t که قرار است بزودی وارد کشور شود، به موتور دو لیتری توربو مجهز است. این پیشرانه قدرتی حدود ۲۳۵ اسب بخار خروجی را با گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر تولید می کند و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، قدرت را با توجه به شرایط مختلف، بین چهار چرخ خودرو تقسیم می کند. از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، RX200t در سطح بالایی قرار دارد و به راحتی می تواند با رقبای خود جدال سختی را آغاز کند. سیستم صوتی حرفه ای، وجود ایربگ های زانو، سقف پانارومیک، تودوزی چرم سفارشی و… از جمله امکانات لوکس و کاربردی این خودرو به حساب می آید. به این ترتیب می توان گفت که ایرتویا می تواند بعد از مدت ها انتقام نبود RX را با نسل جدید آن از بازار بگیرد. RX200t می تواند نبرد خود را به سبک ژاپنی ها در ایران شروع کند. یا در بازار این موفق می شود، با برای همیشه از میان می رود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.