چینی ها به داد خودران ها رسیدند

چینی ها به داد خودران ها رسیدند
” بایدو ” ( Baidu )، یکی از بزرگ ترین شرکت های اینترنتی در جهان، همواره تلاش می کند خود را به عنوان بخشی از صنعت خودروسازی معرفی کند.

مدیران 777 مدیران 777

این موضوع به تازگی با ارائه راهکارهای نوین این کمپانی در زمینه خودروهای خودران، پررنگ تر از قبل شده است. دو گام مهم ورود بایدو به دنیای خودروسازی در هفته گذشته برداشته شد، این شرکت چینی اعلام کرد قصد دارد همکاری خود با ” فورد ” آمریکا و ” ولوو ” شریک اروپایی سابق اش را کلید بزند.
فورد و بایدو به طور مشترک روی نسل چهارم خودران ها که در دو سال آینده وارد فاز بهره برداری می شوند، سرمایه گذاری می کنند. گفتنی است که مقصد اول این خودران ها، شهر پکن، پایتخت چین، خواهد بود. انتظار می رود راه اندازی تولید آزمایشی این خودروها تا پایان سال ۲۰۱۸ انجام گیرد.
در کنار فورد، بایدو به سراغ ولوو نیز رفته است تا قرارداد همکاری جدیدی پیرامون توسعه تمام الکتریکی های خودران را به امضا برساند. همکاری بایدو با دو برند یاد شده، از روی زیاده خواهی یا فقط نمایش تبلیغاتی نیست، بلکه گویا شرکت چینی نقشه رساندن خودران ها به مرحله تولید انبوه را در ذهن خود می پروراند. تهاجم بایدو به حیطه ساخت خودروهای خودران، ماجرای ورود گوگل به دنیای حمل و نقل را به یاد می آورد. به نظر می رسد این حرکت بایدو، ارتقای دیدگاه مردم جهان به صنعت خودرو سازی چین را نیز با خود به دنبال داشته باشد.
در بیانیه ای که در تاریخ یکم نوامبر توسط ولوو منتشر شد، آمده است که ولوو نخستین خودروساز بین المللی است که قرارداد همکاری با بایدو را در زمینه تولید خودران ها منعقد می کند. نکته مهم آن جاست که فورد هم به طور همزمان و نه حتا دیرتر، بیانیه همکاری با بایدو را در برابر رسانه ها قرائت کرد. با این حال، بدون در نظر گرفتن این که کدام شرکت زودتر به این قرارداد ورود کرده است، به نظر می آید که پتانسیل کافی برای فعالیت همزمان هر دو وجود دارد. چین به آن سویی می رود تا در دهه های آینده به بزرگ ترین بازار خودران ها در جهان تبدیل شود. به گونه ای که براساس تخمین های موسسه ” IHS Markit “، در سال ۲۰۴۰ بیش از ۱۴٫۵ میلیون دستگاه از خودروهایی که بدون نیاز به انسان رانده می شوند، در خیابان های چین تردد خواهند کرد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.