چالش بزرگ مدیران تویوتا در قیمت گذاری نسل جدید سوپرا

چالش بزرگ مدیران تویوتا در قیمت گذاری نسل جدید سوپرا
“تویوتا سوپرا”ی جدید در راه است و هر روز اخبار تازه ای درباره آن شنیده می شود. “تویوتا” مراحل نهایی طراحی این شمشیر دو لبه سامورایی را می گذراند و خودروساز ژاپنی آن قدر طرف داران این محصول را در انتظار رونمایی آن نگه داشته که اکنون بسیاری از ماشین بازهای دنیا برای ورود این خودروی تاریخی، روز شماری می کنند. اگرچه این خطر برای سوپرا وجود دارد که به اندازه انتظارها، خوب ظاهر نشود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در مصاحبه ای که مقامات شرکت تویوتا به تازگی با وب سایت “GoAuto.com.au” داشتند، به فشار افکار عمومی بر آن ها پیرامون تعیین قیمت رسمی سوپرا اشاره کردند. متأسفانه کمپانی سازنده هنوز از اعلام هزینه تمام شده ساخت و طراحی این محصول امتناع می ورزد. از سویی ” تتسویا تادا ” سر مهندس پروژه سوپرای جدید هم معتقد است که مردم نمی توانند قیمت چندان بالایی را برای یک خودروی اسپرت ژاپنی هضم کنند. او در مصاحبه با GoAuto.com.au می گوید: ” رده ای که سوپرا در آن قرار می گیرد، بسیار رقابتی است. بسیاری از برندها در این کلاس حضور دارند که همه شما آن ها را می شناسید. بنابراین برای رقابت با آن ها، باید محصول ما چیزی بیش تر از رقیبان اش داشته باشد. مردم انتظارهای فراوانی از نسل نوین سوپرا پیدا کرده اند، بنابراین باید تا حد امکان، قیمت نهایی این خودرو را کنترل کنیم. ” در نهایت آقای تادا اضافه کرد که قیمت رسمی سوپرا را طوری تعیین می کنند که برای بسیاری از طرف داران سنتی تویوتا، قابل قبول باشد.
چالش بزرگ مدیران تویوتا در قیمت گذاری نسل جدید سوپرا
اما قابل قبول به چه معناست؟ چندی پیش بود که بهای احتمالی ب ام و Z4 جدید رسانه ای شد. خودرویی که در بسیاری از بخش ها از اساس با سوپرا اشتراک دارد. تا این لحظه، منابع خبری بسیاری، میانگین قیمتی Z4 را در حدود ۶۰٫۰۰۰ دلار عنوان کرده اند. حال مشخص نیست که تویوتا چه گونه می خواهد بهای تمام شده خودرویی که با فن آوری گران قیمت آلمانی ساخته شده است و در عین حال از نشان اقتصادی تویوتا بهره می برد را کنترل کند. نظر تادا درباره رقیب ها و زاویه دید او به طیف خریداران، تا حدودی می تواند امیدوار کننده باشد.
چالش بزرگ مدیران تویوتا در قیمت گذاری نسل جدید سوپرا


از مهم ترین رقیب های سوپرا می توان به نیسان ۳۷۰Z اشاره کرد که در مدل پایه حدود ۳۰٫۰۰۰ دلار قیمت می خورد. در حالی که فورد موستانگ GT نیز که لقب پر فروش ترین خودروی اسپرت جهان را دارد، ۳۵٫۰۰۰ دلار قیمت دارد. یک رده بالاتر، شورولت کوروت اسطوره ای، ۵۶٫۰۰۰ دلار می ارزد. با این شرایط می توان گفت تویوتا در صورت قیمت گذاری هوشمندانه، می تواند موقعیت تمام رقیب های ارزان تر و گران تر از خود را به خطر بیاندازد. در حقیقت این پتانسیل بالای سوپرا برای منفجر کردن بازار است که آزاد شدن آن، به تصمیم های بخش سیاست گذاری کمپانی سازنده بستگی دارد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.