پیش نمایشی از نسل جدید اسمارت های دایملر

پیش نمایشی از نسل جدید اسمارت های دایملر
هنگامی که «دایملر» اعلام کرد برای تضمین آینده برند «اسمارت»، وارد همکاری با کمپانی «جیلی» چین شده است، می شد حدس زد که آینده ای متفاوت برای این کوچولوهای دوست داشتنی رقم خواهد خورد.
این یک معامله برد – برد است، دایملر طراحی استایل و دیزاین اسمارت های جدید را انجام می دهد و جیلی که اکنون دیگر مالک لوتوس و ولوو شده است، فرایند مهندسی خودرو را بر عهده دارد. نکته مهم قضیه این است که این دو خودروساز تصمیم گرفته اند پیشرانه های سوختی را از آینده اسمارت حذف کنند! در واقع در آینده ای نزدیک، اسمارت یک برند تمام الکتریکی خواهد شد.
سبد جدید محصولات اسمارت در سال ۲۰۲۲ رونمایی می شود. دایملر پیش از آن که جیلی کارهای فنی را آغاز کند، پیش نمایشی از فیس لیفت های نهایی نسل جدید اسمارت را منتشر کرده است. این مدل ها در واقع با نام های EQ ForTwo و EQ ForFour شناخته خواهند شد. پیش از رونمایی نسخه های پرتوتایپ در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹، دایملر تیزر و رندرهای نهایی آن ها را با کاربران فضای مجازی به اشتراک گذاشته است.
تلاش و سرعت عمل دایملر برای تغییر چهره برند اسمارت، ستودنی است. استایل اسمارت های جدید از نو تعریف شده است و بیش ترین تغییرات در سپرهای عقب و جلو دیده می شوند. درواقع این بار طراحی اسمارت، بیش از پیش نرم و روان شده است. انتظار می رود تغییرات زیادی هم در کابین اتفاق افتاده باشد. مواردی همچون سیستم چندرسانه ای جدید و جایگاه شارژ وایرلس (بدون سیم). افزون بر تغییرهای زیبایی شناسی، پیش بینی می شود که اسمارت های EQ ForTwo و EQ ForFour با آخرین دست آوردهای موجود در حوزه الکتریکی ها معرفی شوند. مدل های الکتریکی از نسل کنونی این خودروها با پکیج باتری های ۲۲ کیلو وات ساعتی عرضه می شوند که این پکیج به آن ها قابلیت پیمایش ۱۱۲ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ می دهد. عددی که برای یک الکتریکی مدرن در سال ۲۰۱۹ بسیار کم و محدود به نظر می رسد.
لازم به ذکر است که امروز باتری های خودروهای الکتریکی در حال توسعه است تا برد حرکتی و زمان شارژ آن ها ارتقا یابد.
شنیده ها از ارتقای موتور الکتریکی ۶۱ کیلوواتی (۸۲ اسب بخاری) اسمارت خبر می دهند. انتظارها برای رونمایی اسمارت های الکتریکی جدید به پایان رسیده است و گویا در نمایشگاه فرانکفورت که از دوازدهم تا بیست و دوم سپتامبر برگزار می شود، این خودروها به نمایش گذاشته می شوند. درهرحال، نژاد جدید اسمارت به طور مشترک توسط دایملر و جیلی در حال ساخته شدن است.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.