ویرایش ۷۰ سالگی تویوتا لندکروزر

ویرایش 60 سالگی تویوتا لندکروزر
“لندکروزر”، محصول قابل احترام “تویوتا”، بیش از ۶۰ سال است که روی مدار تولید قرار دارد. در واقع اگر مدل BJ تولید ۱۹۵۱ را هم عضوی از خانواده لندکروزرها به حساب آوریم، اکنون سابقه تولید لندکروزر به ۷۰ سال می رسد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

لازم به ذکر است که BJ 1951 بعدها به نسل اول لندکروزر تبدیل شد و اکنون از قابل اعتمادترین شاسی بلندهای سرسخت تویوتا محسوب می شود. به منظور بزرگداشت تاریخچه پر افتخار تولید لندکروزر، تویوتا ویرایش هریتاژ (Heritage) از این خودرو را به عنوان مدل ۲۰۲۰ در نمایشگاه شیکاگو معرفی کرده است.
ویرایش 60 سالگی تویوتا لندکروزر


اما چه چیزی لندکروزر هریتاژ را از نسخه های عادی متمایز می کند؟ رینگ های ۱۸٫۰ اینچی BBS با رنگ برنزی به احتمال زیاد، نخستین چیزهایی هستند که توجه شما را به خود جلب می کنند اما جلو پنجره بزرگ این شاسی بلند هم تزیینات مشکی جدیدی دارد. همچنین برای گرافیک چراغ های جلو و مه شکن ها می توان قطعه های کرومی تیره را مشاهده کرد. اما آینه های کناری با همان ترکیب کرومی تیره همراه شده اند. به نظر می رسد تغییرها در نمای ظاهری به احترام لندکروزرهای عصر ونتیج اعمال
شده اند.
ویرایش 60 سالگی تویوتا لندکروزر
از دیگر نکته های قابل توجه در نمای کناری، فقدان رکاب آفرود یا پله و ارتفاع پایین تر اتاق تا زمین، نسبت به نسل های گذشته است. در حقیقت تویوتا رکاب ها را حذف کرده است تا تمرکز بیش تری روی افزایش توانمندی های خارج جاده ای لندکروزر ۲۰۲۰ داشته باشد. درون کابین این ویرایش هم می توان تغییرهای اندکی را مشاهده کرد. تریم چرم مشکی که با دوخت های برنزی، تضاد زیبایی به وجود آورده است، تنها تریم قابل انتخاب برای کابین لندکروزر هریتاژ است. باربندهای روی سقف نیز جزیی از
ویژگی های این پکیج به شمار می روند. اما چنان چه به دنبال سوار کردن هفت نفر درون این شاسی بلند هستید، تویوتا نسخه های استاندارد لندکروزر را به شما پیشنهاد می دهد! بله متأسفانه لندکروزر هریتاژ تنها به صورت پنج نفره و دو ردیف صندلی عرضه می شود! همچنین ناگفته نماند که این خودرو تنها در دو رنگ بدنه مشکی متالیک (Midnight black Metallic) و صدفی کولاکی قابل سفارش است.

اما ویژگی های فنی هریتاژ دست نخورده باقی مانده اند، یعنی همان طور که پیش از این در بازارهایی همچون آمریکا عرضه می شد؛ پیشرانه ۵٫۷ لیتری ۸ سیلندر خورجینی که ۳۸۱ اسب بخار قدرت را از طریق سیستم ۴WD و جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک به تمام چرخ ها انتقال می دهد. لندکروزر هریتاژ جدید تنها در تیراژ ۱٫۲۰۰ دستگاه ساخته می شود و فروش آن از پایان تابستان پیش رو آغاز خواهد شد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.