وانت سایبرتراک تسلا رونمایی شد

تسلا سایبرتراک
تسلا به تازگی از جدیدترین خط تولید خودروی تمام الکتریک خود با نام سایبرتراک – Cybertruck رونمایی کرده است. قیمت این خودرو که از فیلم Blade Runner الهام گرفته شده است از ۳۹۹۰۰ دلار شروع شده و انتظار می‌رود از سال ۲۰۲۱ ساخت آن آغاز شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماسک اولین بار انتشار تبلیغات Cybertruck را در اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز کرده است. در طول سال‌های متوالی نیز این شرکت نشانه‌هایی از مشخصات این خودرو منتشر کرده و بیشتر آن‌ها به عنوان Cyberpunk و فیلم Blade Runner اشاره داشته‌اند.
خودروی Cybertruck در سه نسخه مختلف عرضه می‌شود.

تسلا سایبرتراک
یک مدل تک موتوره آن دارای چرخ‌های محرک در عقب است و همه چرخ‌های خودروی دیگری که موتورو دوگانه دارد متحرک هستند. نسخه آخر نیز مانند مدل دوم است با این تفاوت که از موتور سه‌گانه استفاده می‌کند. رنج سرعت این سه مدل خودرو به ترتیب ۲۵۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ مایل اعلام شده است. برای رسیدن سرعت از ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت در نسخه سه موتوره تنها به ۲.۹ ثانیه زمان احتیاج است.
تسلا سایبرتراک

ایلان ماسک قول داده است که بدنه تمام فولاد ضد زنگ این خودرو در مقابل ضربات محکم پتک دوام می‌آورد. البته تنها قول او نبود که ما را از این مسئله مطمئن کرد، زیرا این خودرو جلوی چشم همگان در مقابل ضربات پتک دوام آورد. شیشه‌ی این خودرو که از جنس فلز شفاف است نیز دوام بسیار خوبی در مقابل این ضربان از خود نشان داد. البته دو شیشه این خودرو در مقابل ضربات گوی بزرگ فولادی که به سمت آن‌ها پرتاب شد کمی از خود ضعف نشان دادند.

تسلا سایبرتراک
ماسک اکنون مدت‌هاست که درباره این خودرو صحبت می‌کند. از آن موقع نیز قیمت این خودرو را چیزی کمتر از ۵۰ هزار دلار در نظر گرفته است. حدود ۱۰۰ سال است که تراک‌ها دارای ظاهر مشابه هستند و این تغییر دقیقا بدان معناست که تسلا اعتقاد دارد هر کاری که دوست دارد می‌تواند روی طراحی خودرو‌های خود انجام دهد.
تسلا سایبرتراک

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.