هیوندا توسان با کدام خودروها در بازار جهانی رقابت می‌کند؟

هیوندا توسان با کدام خودروها در بازار جهانی رقابت می‌کند؟
هیوندا توسان در بازار جهانی شخصیتی متفاوت با آنچه در ایران است دارد. این خودرو در بازار سایر کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی در رده شاسی‌بلندهای میان رده بازار محسوب می‌شود.

مدیران 777 مدیران 777

بنابراین طبیعی است که رقبای زیادی نیز داشته باشد. زیرا خریداران قشر متوسط جامعه بیشترین جمعیت هر جامعه را تشکیل می‌دهند و کمپانی‌های مختلف نیز برای جلب رضایت بیشتر این قشر و تصاحب این بازار سعی در تولید مدل‌های متنوع‌تر با کیفیت بیشتر دارد. در موارد بسیاری در مقایسه بین هیوندا توسان و رقبای آن(بیشتر رقبای آسیایی)، خرید هیوندای توسان توسط خریداران ترجیح داده می‌شود که برتری طراحی ظاهری نیز در اکثر آن‌ها ملاک است. اما مواردی نیز هستند که با اختلاف زیاد از هیوندا توسان پیشی می‌گیرند و هنوز توسان نتوانسته به تکنولوژی‌ها و کیفیت آن‌ها دست پیدا کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ازآن‌جهت که قیمت هیوندا توسان در بازار جهانی حدود ۲۵ تا ۲۷ هزار دلار است، ما نیز در این مقایسه سعی داریم با رعایت حدود قیمتی رقبای این خودرو را در بازار جهانی به شما معرفی کنیم.

۱-مزدا CX-5
هیوندا توسان با کدام خودروها در بازار جهانی رقابت می‌کند؟
مزدا CX-5 بااینکه تنها ۱۸۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. اما در عملکرد مانند یک انفجار خارج از کنترل عمل می‌کند. به لطف تعادل، چسبندگی، گیربکس دقیق و سیستم تعلیق واکنش‌پذیر، این خودرو حسی مانند رانندگی اسپرت را برای شما شبیه‌سازی می‌کند. درصورتی‌که مزدا در ساخت خودروهای اسپرت کمی تازه‌وارد است. این خودرو در میان خودروهای شاسی‌بلند زیر ۳۰ هزار دلار بیشترین امتیاز را گرفته است که مسلماً این مورد تنها دلیل آن نیست.

طراحی کابین این خودرو بسیار مدرن و جذاب است و به‌خوبی انتظارات شما را برطرف می‌کند. فضای صندلی‌های جلو بسیار راحت و استاندارد طراحی شده و فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قد بلند نیز می‌گذارد. در ردیف عقب نیز فضای کافی برای افراد قد بلند تأمین‌شده و فضای بالای سر و جلو پا کاملاً مناسب است. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو نیز با تکنولوژی‌های به روی همراه است. همه این موارد تنها در مقابل ۲۴ هزار دلار!

۲-هوندا CR-V
هیوندا توسان با کدام خودروها در بازار جهانی رقابت می‌کند؟
هوندا CR-V دیگر رقیب آسیایی هیوندا توسان است که در سال ۲۰۱۸ جایزه اقتصادی‌ترین SUV کامپکت سال و بهترین SUV کامپکت را از سایت cars.usnews دریافت کرد. این خودرو با وجود بدنه و طراحی جمع و جوری که دارد اما فضای حمل بار خوبی برای مسافرت‌های خانوادگی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد.  CR-V در مدل جدید خود در بخش طراحی کابین تغییراتی داشته است که کاربرد اجزا و دکمه‌های داشبورد را برای رانندگان راحت‌تر و قابل‌دسترس‌تر می‌کند. علاوه بر این موتور قدرتمند این خودرو با تولید ۱۹۰ اسب بخار نیروی کافی برای تجربه یک رانندگی هیجان‌انگیز را در اختیار شما خواهد گذاشت. هوندا CR-V با قیمتی برابر با قیمت هیوندای توسان رقیب سرسختی برای آن محسوب می‌شود.

۳-فورد Escape
هیوندا توسان با کدام خودروها در بازار جهانی رقابت می‌کند؟
وقتی پای فورد در میان باشد. دیگر حرفی در این مقایسه باقی نمی‌ماند. مدل اسکیپ فورد به عنوان یک SUV اقتصادی در طراحی جدید خود از موتور توربوشارژ خود با قوای ۱۷۹ اسب بخار رونمایی کرده است. علاوه بر این فورد اسکیپ ۲۰۱۸ در مدل پایه خود از امکانات بیشتری مانند رادیو ماهواره‌ای، سیستم تهویه هوای اتوماتیک دوگانه و صندلی‌هایی با تنظیم برقی بهره می‌برد. مدل پایه این خودرو ۲۳ هزار دلار است. اما فول ترین پکیج آن با نام SE تنها ۲۵ هزار دلار است. بنابراین فورد اسکیپ با قیمتی کمتر از توسان تهدید بزرگی برای میزان خریدوفروش هیوندا توسان در بازار آمریکا و اروپا محسوب می‌شود.

۴-فولکس‌واگن تیگوان
هیوندا توسان با کدام خودروها در بازار جهانی رقابت می‌کند؟
یکی از عجیب‌ترین چیزهایی که می‌توان در کلاس SUV های کامپکت دید ردیف سوم صندلی است که در تیگوان دیده می‌شود. تیگوان یکی از رقیب‌های سرسخت هیوندا توسان در بازار اروپاست. این خودرو در داخل کابین خود تکنولوژی‌ها و سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روزی بهره می‌برد. علاوه بر این گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک این خودرو با عملکرد دقیقی که دارد تجربه یک رانندگی فوق‌العاده در سرعت بالا را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. هم‌چنین سیستم ۴ چرخ متحرک نیز در خودرو فعال است.

سخن پایانی

هرچند هیوندا از میزان خرید و  فروش هیوندای توسان در بازار جهانی سود زیادی برده است. اما با توجه به اینکه هرسال مدل جدیدی از هر یک از کمپانی‌های آلمانی و آمریکایی به بازار میان رده‌ها وارد می‌شود. تعداد رقبای این خودرو نیز افزایش می‌یابد و رقابت سخت و نزدیک‌تر خواهد شد. به همین دلیل نیز به‌منظور افزایش فروش هیوندا توسان در سال‌های آینده هیوندا باید فکری به حال پیشرانه این خودرو و قطعات فنی آن بکند.

 

منبع :  ویرلن

 

 

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.