هیوندای یکی از کارخانه های خود را با هدف جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل کرد

هیوندای

«هیوندای» یکی از مهم ترین کارخانه های خود در کره جنوبی را تعطیل کرد. این تصمیم در پی مثبت اعلام شدن آزمایش ویروس کرونای چند تن از نیروهای انسانی این سایت تولیدی گرفته شد.

مدیران 777 مدیران 777

کارخانه تعطیل شده در اولسان قرار دارد و طیف متنوعی از کراس اوورهای هیوندای را تولید می کند. سانتافه، توسان، پالیسید و به تازگی جنسیس GV80، از مهم ترین تولیدات این کارخانه هستند. خودروساز کره ای همچنین کارمندانی که با نیروهای آلوده به ویروس کرونا در ارتباط بوده اند را هم به قرنطینه انتقال داده و قرار است از آن ها نیز تست ابتلا گرفته شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

هیوندای هنوز اعلام نکرده است که کارخانه اولسان چه زمانی دوباره افتتاح می شود. تنها گفته است که آن ها درحال ضدعفونی کردن تمام تجهیزات خط تولید هستند. گروه هیوندای پنج کارخانه فقط در منطقه اولسان دارد که ظرفیت تولید سالانه آن ها به ۱٫۴ میلیون دستگاه می رسد. یعنی ۳۰ درصد ظرفیت تولید جهانی این گروه خودروسازی! با این حساب، اولسان بزرگ ترین منطقه تولید خودرو در جهان است، جایی که ۳۴٫۰۰۰ نفر به کار مشغول اند.

اولسان در فاصله کم تر از یک ساعتی منطقه داگو واقع شده است. داگو همان مرکز شیوع کرونا در کره جنوبی بود. کره جنوبی بعد از چین بیش ترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد. تا لحظه نگارش این خبر، ۲٫۰۲۲ نفر در کره جنوبی به این ویروس آلوده شده اند. شرکت «سامسونگ» هم یکی از کارخانه های مهم خود را در هفته گذشته تعطیل کرد. این تصمیم در پی ابتلای یکی از کارکنان سامسونگ به کرونا اجرایی شد. هر چند پس از مثبت اعلام شدن آزمایش این فرد باز هم تولید در این کارخانه تا روز دوشنبه گذشته ادامه داشت.

اما شاید مهم ترین اتفاق برای هیوندای پس از اعلام خبر تعطیلی کارخانه اولسان، افت ۵ درصدی سهام این خودروساز بود. به نظر می رسد همچون برخی شرکت های چینی، هیوندای هم با گذشت چند هفته از تب و تاب کرونا و ضدعفونی کامل تجهیزات و محیط کارخانه تولید در سایت تعطیل شده را از سر می گیرد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.