نسل جدید کیا ریو برای اولین بار شکار شد

کیا ریو
نسل چهارم «کیا ریو» در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد. اما خودروساز کره ای اکنون تصمیم دارد نسل پنجم را زودتر از موعد بازنشستگی نسل کنونی، روانه بازار کند.
به عقیده ما، پیکانتو و سید، دو هاچ بک دیگر کیا، پس از تعویض نسل با دگرگونی زیادی مواجه شدند. اما ریو ۲۰۱۷ تنها به مثابه فیس لیفتی برای نسل قبل از خود بود. اما سؤال این است که آیا در نسل جدید ریو همه چیز تغییر می کند؟
هنوز دشوار است بگوییم که پروژه مذکور در چه مرحله ای از توسعه و تجاری سازی قرار دارد. اما با نگاهی سطحی به آن، می توان گفت که گویی طراحان در پروسه طراحی آن یک دست شان را در پشت خود پنهان کرده بودند! به نظر می آید که نمای عقب تغییرات کم تری را به خود دیده باشد. اما جلوپنجره با به روزرسانی اساسی مواجه بوده است.
اکنون اتفاقات زیادی درحال رخ دادن در سرنوشت محصولات کیا هستند. این کمپانی کره ای به زودی از لوگو جدید خود، پرده برداری می کند. اپتیما سدان هم احتمالاً با یک تغییر نام برای برخی بازارها، مواجه می شود. عمده ظرفیت تولید باقی مانده در این کمپانی، به کراس اوورها اختصاص می یابد. بنابراین ریو از معدود اتومبیل های اکونومیک در سبد محصولات کیا خواهد بود. رقبای ریو از خوش نام ترین ها در اروپا هستند: فورد فیستا، فولکس واگن پولو و رنو کلیو. ریو هرگز رقیبی کاملاً لوکس یا تمام اسپرت برای خودروهای نام برده نخواهد بود. اما قطعاً انتخابی خوش قیمت برای مشتریان این کلاس از خودروهاست. به علاوه این که ضمانت افسانه ای کیا برای هریک از محصولاتش در گارانتی ریو نیز تعریف شده است.
تمام موتورهایی که ریو به آن ها نیاز دارد از قبل در اختیار کیا بوده اند. در بخش موتورهای دیزل، ۱٫۲ لیتری پایه MPI یا ۱٫۰ لیتری توربو، داشته های ریو برای رقابت با سوپرمینی های مجهز به موتورهای کم حجم اند. یک نسخه هیبرید هم با سیستم ریکاوری انرژی ترمز و باتری هایی با ظرفیت بالا تنها نقطه جدید در نیروی محرک ریو است. با فراگیر شدن موج ساخت کراس اوورهای الکتریکی در میان خودروسازان، به نظر می رسد که دیگر جایگاهی برای امثال ریو باقی نمانده است. یک هاچ بک کوچک اقتصادی در دنیای امروزی دیگر جذابیت کافی ندارد. بنابراین اصلاً تعجب نمی کنیم اگر کیا در سال های آینده بعد از عرضه چند فیس لیفت، به تولید ریو پایان دهد!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

مدیران 777 مدیران 777

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.