نسل جدید کیا اسپورتیج بسیار متفاوت خواهد بود + تصاویر

کیا اسپورتیج 2022

در ماه های اخیر تصاویر جاسوسی بسیاری از «کیا اسپورتیج ۲۰۲۲» دیده ایم و با وجود پوشش استتاری، در این مقاله می خواهیم از این خودرو یک جمع بندی داشته باشیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، تصاویری که در این مقاله مشاهده می کنید، جدیدترین تصاویر جاسوسی از اسپورتیج جدید است. در عقب خودرو استیکر زرد رنگ به ما نشان می دهد که با نسخه برقی و یا هیبرید این خودرو طرف هستیم. با وجود پوشش سنگین استتاری در این خودرو، به راحتی می توان تشخیص داد که نسل پنجم اسپورتیج همانند برادر ناتنی اش یعنی توسان، کاملاً با نسل های قبلی متفاوت است و چهره ای جدید دارد. با وجود اینکه کمپانی کیا در مورد این نسخه اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما بنظر می رسد که این نسخه بسیار به تولید نهایی نزدیک باشد.

کیا اسپورتیج 2022

در کیا اسپورتیج جدید چراغ های جلو پایین آمده اند و چراغ های عقب هم بازطراحی شده اند. هرچند برای قضاوت در مورد طراحی این خودرو اندکی زود است، اما می توان از مدل طراحی این خودرو حدس زد که اسپورتیج جدید طراحی متناسب با هیوندای توسان را داشته باشد و همان قدر متفاوت در طراحی ظاهری باشد. البته که این موضوع چندان عجیب نیست؛ چرا که توسان و اسپورتیج جدید هر دو بر اساس یک پلتفرم یکسان طراحی و ساخته می شوند و تنها نکته متفاوت در این خودروها، می تواند وجود نمادهای طراحی مختص به زبان طراحی های جدید کیا در اسپورتیج جدید باشد.

حتماً بخوانید: هیوندای توسان جدید رونمایی شد

عکاس این تصاویر گفته است که احتمالاً این خودرو نسخه پلاگین هیبرید اسپورتیج است. چراکه صدای موتور در آن بسیار پایین بوده و استیکر زرد رنگ هم تصدیق همین نکته است. انتظار می رود که نسخه پلاگین هیبرید اسپورتیج پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ بنزینی در کنار موتور الکتریکی با توان ۱۳.۸ کیلووات ساعت را برای قوای محرکه خود داشته باشد و اگر اطلاعات فنی توسان را برای این خودرو در نظر بگیریم، با استفاده از انرژی برق در این کراس اوور کره ای می توان مسافت ۴۵ کیلومتری را پیمود.

باقی پیشرانه های موجود برای کیا اسپورتیج جدید احتمالاً همانند توسان خواهد بود. یعنی پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو هیبرید و پلاگین هیبرید را در این خودرو خواهیم داشت که در نسخه پلاگین هیبرید می بایست نیرو به چهار چرخ منتقل شود. البته نسخه های ذکر شده مدل های احتمالی برای بازار آمریکا هستند و در مورد بازار اروپا، در کنار این پیشرانه ها امکان سفارش نسخه توربو دیزل ۱.۶ لیتری هم فراهم خواهد بود.

کیا اسپورتیج 2022

در مورد سیستم انتقال قدرت انتظار می رود تا اسپورتیج ۲۰۲۲ مجهز به جعبه دنده ۶ سرعته دستی و هوشمند جدید کمپانی هیوندای باشد که در آن تعویض دنده بدون کلاچ انجام می شود. در کنار این جعبه دنده، امکان سفارش جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه هم فراهم خواهد بود. انتظار می رود اسپورتیج جدید در اوایل سال ۲۰۲۱ برای بازار کره معرفی شده و بعد به بازار آمریکا و اروپا بیاید.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.