نسل جدید ساندرو به زودی معرفی می شود

نسل جدید ساندرو به زودی معرفی می شود
به تازگی برخی رسانه های فرانسوی به موضوع نسل جدید ” داچیا ساندرو ” یا همان ” رنو ساندرو ” پرداخته اند. این خودرو که در دو نسل قبل به عنوان یکی از بهترین گزینه های اقتصادی بازار اروپا معرفی شده بود، اکنون قرار است تا چند ماه دیگر با ظاهر و ویژگی های جدید به بازار جهانی معرفی شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

از آن جایی می توان احتمال رونمایی از نسل جدید ساندرو را قوت بخشید که رسانه های همکار و همسو با گروه ” رنو نیسان ” به تازگی تصاویر اولیه ساندرو جدید را منتشر کرده اند. چند ماه پیش هم همین نشریه ها و وبسایت ها تصاویری را از ” داستر ” جدید منتشر نمودند و در آن اطلاعاتی را به مخاطبان خود دادند. پس از گذشت چند هفته شاهد آن بودیم که گروه رنو نیسان، داستر جدید را با نشان داچیا رونمایی کرد و نسخه نهایی شباهت قابل توجه ای به طرح های اولیه موجود در تصاویر نشریه ها داشت.
این رسانه های فرانسوی که به احتمال زیاد در قالب مطالب درخواستی از سوی رنو نیسان، به نسل جدید ساندرو پرداخته اند، به پلتفرمی جدید برای این هاچ بک اقتصادی اروپایی اشاره می کنند. در مورد ساندروی جدید به احتمال زیاد این خودرو با پلتفرمی مشابه با ” رنو کلیو ” نسل جدید به بازار می آید. این پلتفرم به صورت همزمان توسط مهندسان رنو و نیسان توسعه یافته و امروز در برخی از محصولات این دو خودروساز دیده می شود. از نظر طراحی، این خودروی جدید مشابه با داستر جدید به بازار خواهد آمد و بدیهی است که با توجه به امکان عرضه داچیا داستر با لوگوی رنو در بسیاری از کشورها، اصول طراحی چراغ بر مبنای نورپردازی جدید رنو در آن رعایت خواهد شد. تصاویر اولیه مجازی از ساندروی جدید نشان می دهد که این خودرو دیگر از نظر ظاهری، ساده و خسته کننده نیست و می توان آن را یک هاچ بک ارزان قیمت به نسبت جذاب دانست. طراحی نمای کناری ساندروی جدید دیگر ساده و بدون خطوط جذاب نیست و بخش عقب و جلوی آن بر مبنای اصول جدید طراحی شده است. گویا قرار است نسل جدید این خودرو با مدل ۲۰۲۰ به بازار جهانی بیاید و حداقل تا نیمه اول ۲۰۱۹ باید منتظر باشیم که طرح نهایی آن به مخاطبان معرفی شود.
نسل جدید ساندرو به زودی معرفی می شود

بر اساس شنیده ها و اصول منطقی گروه رنو نیسان برای محصولات داچیا، به احتمال زیاد نسل جدید ساندرو باید از نظر استهلاک به مراتب کم خرج تر از رقیب ها باشد و قیمت تمام شده کم تری داشته باشد، اما از سویی دیگر فن آوری های روز دنیا به سمت پیشرانه های توربو برای کاهش آلایندگی و مصرف سوخت رفته است، بنابراین احتمال دارد نسل آتی ساندرو به موتور یک لیتری توربو ۹۵ اسب بخار مجهز باشد. همچنین برخی نیز احتمال می دهند گروه رنو نیسان، پیشرانه جدید ۱۳۵۰ سی سی طراحی شده توسط ” دایملر آلمان ” را با کاهش فشار توربو برای کم کردن استهلاک روی رنو ساندروی جدید بگذارند. برخی احتمال می دهند این پیشرانه قدرتی حدود ۱۱۵ تا ۱۲۰ اسب بخار را برای این خودرو تولید نماید.
در کنار این موتورهای بنزینی، به احتمال زیاد نسخه های بهبود یافته موتورهای دیزلی رنو نیسان با قدرت هایی حدود ۷۵ تا ۹۵ اسب بخار با حجم ۱٫۵ لیتر روی این خودرو نصب می شود.


کارشناسان صنعت خودرو معتقدند بی شک نسل جدید ساندرو مانند داستر امکان سفارش گذاری با امکانات بیش تر را دارد. با توجه به نسل جدید ساندرو در بازار اروپا، شما خریداران می توانید ساندرو ۲۰۲۰ را با امکاناتی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، نمایش گر، رادار نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب، گرم کن صندلی های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، کروزکنترل و محدودکننده سرعت، سیستم کنترل پایداری، شش کیسه هوا و… تهیه کنید. در بحث ایمنی هم نظر کارشناسان بر تشابه اصول نسل جدید ساندرو با داستر جدید است. با این که داستر جدید از نظر ایمنی نسبت به نسل قبل بهتر شده است، اما با توجه به سخت گیری های جدید موسسه های ایمنی دوباره نمی تواند امتیاز ۵ ستاره را به دست آورد و همچنان در جایگاه یک خودروی اقتصادی قرار می گیرد. به همین دلیل به احتمال زیاد نسل جدید ساندرو نیز نسبت به مدل کنونی ایمن تر است، اما نخواهد توانست ۵ ستاره ایمنی را به خود اختصاص دهد.
گروه رنو نیسان نخستین نسل ساندرو را در سال ۲۰۰۷ به بازار جهانی معرفی کرد. این خودرو با توجه به سیاست های بازاریابی گروه رنو نیسان، در کشورهای مختلف با نشان های رنو و داچیا به فروش رسید. نسل اول ساندرو در سه کشور رومانی، برزیل و کلمبیا حداکثر به ترتیب تا سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تولید شد، اما جالب است بدانید این خودروی از رده خارج، تازه در سال ۲۰۱۵ به بازار ایران معرفی شد.

پس از آن، نسل جدید ساندرو در سال ۲۰۱۲ به بازار جهانی معرفی شد که به مراتب از نسخه کنونی بازار ایران ایمن تر و جذاب تر است. ساندروی جدید در حال حاضر روی هفت خط تولید رنو نیسان در دنیا با نشان های داچیا و رنو مونتاژ می شود، اما هنوز به بازار ایران نیامده و شرکت ” پارس خودرو ” در حال حاضر نسل اول آن را تولید می نماید. با توجه به تجربه های گذشته گروه رنو نیسان، می توان حدس زد که با شروع سال ۲۰۱۹ پروژه رونمایی و معرفی از نسل جدید ساندرو با نشان داچیا آغاز شود. بدیهی است که این هاچ بک اقتصادی اروپایی مانند نسل های گذشته خود در نسخه های ساده و استپ وی ( هاچ بک کراس ) به بازار جهانی معرفی خواهد شد.
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.