نسل بعدی دوج چلنجر، هیبریدی است!

نسل بعدی دوج چلنجر، هیبریدی است!
کتاب تاریخ صنعت خودروسازی را ورق بزنید، به سراغ “دوج چلنجر” بروید. ماسل کاری محبوب که دوج، فروش عجیب و غریب ۶۶٫۷۱۶ دستگاهی با آن را به تنهایی در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد! یعنی سال گذشته، چلنجر پر فروش تر از کامارو ظاهر شد! پس از دهه ها بدون تغییر ماندن چلنجر، گویی اکنون به زودی خبرهای تازه ای در راه است. شاید یک مدل هیبریدی به سبد پیشرانه های چلنجر اضافه گردد!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

“Detroit News” گزارش می دهد که نسل بعدی چلنجر از یک موتور برقی برای افزایش قدرت اش استفاده می کند! “مایک منلی” مدیر عامل دوج، در مصاحبه با این رسانه می گوید پلت فرم کنونی چلنجر به منظور استفاده از روش های نوین کاهش وزن، با نمونه اصلاح شده تعویض می گردد تا راه برای نصب پیشرانه الکتریکی روی این خودرو هموار شود. به زودی پیشرانه ۲٫۰ لیتری جدید فیات کرایسلر مجهز به نیروی کمکی الکتریکی که بر مبنای پیشرانه بنزینی استاندارد دوج چلنجر توسعه یافته است وارد بازار می شود. پیش بینی ها حاکی از این است که چلنجر با پیشرانه هیبریدی، قیمت پایه ۳۰٫۰۰۰ دلاری خواهد داشت.
مانلی معتقد است: ” واقعیت این است که پلت فرم ها و فن آوری مورد استفاده ما، چندان دوام نمی آورند. در واقع با ورود به نیمه دوم سال ۲۰۲۰، دیگر نمی توان همچون گذشته روی آن ها مانور داد. فن آوری جدید می خواهد خودروها وزن کم تری داشته باشند تا بتوان پیشرانه های الکتریکی را به تدریج با بنزینی ها جایگزین کرد. ”
اما هرگز فکر نکنید چلنجر در این راه تنهاست! تا جایی که ما می دانیم، “فورد” هم به دنبال ساخت یک SUV الکتریکی بر پایه پلت فرم موستانگ است. در حالی که کوروت نیز به عنوان یک سوپر اسپرت آمریکایی دیگر، به زودی به پیشرانه ای هیبریدی مجهز خواهد شد. کوروت الکتریکی با نام “Zora” شناخته می شود که به احتمال فراوان از سال آینده آماده فروش است. بنا به شایعه هایی که به گوش می رسند، کوروت الکتریکی موتور وسط، بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
همان طور که مانلی در مصاحبه اش اشاره کرد، الکتریکی شدن، بخشی از آینده سرنوشت ماسل کارهای آمریکایی است. بنابراین برای مشاهده نخستین عضو از ماسل کارهای پاک، باید تا زمان معرفی نسل بعدی چلنجر که گفته می شود در سال ۲۰۲۰ انجام می شود، منتظر ماند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.