نسخه لانگ تویوتا لندکروزر، محصولی که می تواند موفق باشد!

نسخه لانگ تویوتا لندکروزر، محصولی که می تواند موفق باشد!
زمان معرفی نسل کنونی تویوتا لندکروزر، به سپتامبر سال ۲۰۰۷ باز می گردد. تا همین امروز، این خودرو با بهبودهای فنی و ظاهری گوناگون، به حیات خود در کشورهای مختلف ادامه داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما هنوز تغییر اساسی در لندکروزر رخ نداده است و به زودی باید شاهد بازنشستگی رسمی این نسل باشیم. گفته می شود در پایان سال ۲۰۲۰ هم، یک فیس لیفت دیگر از لندکروزر با همین اتاق، معرفی و عرضه خواهد شد. اما اگر تویوتا در سال های پایانی عمر لندکروزر ۲۰۰، اقدام به معرفی یک نسخه لانگ (با فاصله محوری زیاد) از آن کند، چه اتفاقی می افتد؟ آیا این آخرین گلوله از خشاب لندکروزر ۲۰۰ خواهد بود؟ رندرهای جدید گرافیست های صنعتی، پاسخ خوبی به این پرسش داده اند.
صد البته که رندرهای لندکروزر لانگ، بر اساس آخرین فیس لیفت اتاق کنونی، طراحی شده اند. درهای عقب کشیده تر، در ترکیب با ستون های بزرگ تر برای باکس انتهایی بدنه، طرح کلی اینفینیتی QX80 را به ذهن بیننده می آورد. البته این به آن معنا نیست که به طور قطعی می توان این طرح را زیبا و متناسب نامید! اوورهنگ عقب (فاصله چرخ با لبه سپر) نیز افزایش یافته است که می تواند پایداری بیش تری برای لندکروزر به همراه داشته باشد. در نهایت، می توان با اطمینان گفت که این نسخه از لندکروزر، در صورت تولید، قطعا با ردیف سوم صندلی و به صورت هفت نفره عرضه می شود.
نسخه لانگ تویوتا لندکروزر، محصولی که می تواند موفق باشد!
طبیعی است که برای به حرکت درآوردن چنین غول سنگین وزنی، پیشرانه ای حجیم و قدرتمند باید در نظر گرفته شود و چه چیزی بهتر از موتور ۸ سیلندر دیزل ۴٫۸ لیتری که در برخی از بازارها بر روی لندکروزر قابل سفارش است. این پیشرانه بزرگ با ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور، به وضوح از نمونه ۸ سیلندر بنزینی مشابه اش، بهینه تر است. برای لندکروزر لانگ می توان برخی از امکانات اضافه و ویژگی های جدید در کابین را هم متصور بود. امکاناتی همچون نمایش گرها و سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی جدید برای سرنشینان ردیف دوم، کنترلر HVAC مرکزی برای سرنشینان ردیف سوم و روکش های چرمی جدید می توانند این نسخه را به راحت ترین و لوکس ترین لندکروزر فابریک تاریخ تبدیل کنند.
برای یادآوری بد نیست بدانید که تویوتا، در ابتدای سال ۲۰۱۹ بود که لندکروزر ویرایش Heritage را در جریان نمایشگاه شیکاگو به نمایش درآورد. این مدل در برنامه فروش شرکت قرار دارد و تولید آن نیز به ۱٫۲۰۰ دستگاه محدود شده است. بنابراین هیچ بعید به نظر نمی آید که روزی تویوتا دست به ساخت و عرضه نسخه لانگ لندکروزر نیز بزند!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۳ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.