نسخه الکتریکی ب ام و سری ۷ با نام i7 عرضه می شود

 ب ام و i7

«ب ام و» با قدرت به سمت الکتریکی شدن پیش می رود. ب ام و قصد دارد تا چند سال آینده، نسخه های الکتریکی تمام محصولات اصلی خود را به مرحله تولید برساند.

مدیران 777 مدیران 777

ظاهراً عرضه نسخه الکتریکی سدان پرچم دار ب ام و، یعنی سری ۷، هم در این برنامه ها گنجانده شده است. خودرویی که احتمالاً نام “i7” را به خود می گیرد! در واقع i7، همان سری ۷ با موتور الکتریکی است و تبدیل به یکی از تیپ های اصلی این خودرو می شود. همچون ب ام و iX3 که نسخه الکتریکی کراس اوور X3 است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تعدادی از رسانه ها از سال ۲۰۱۹ به شایعه تولید i7 دامن زده بودند، اما اکنون پای بلاگ رسمی ب ام و به میان آمده است! این بلاگ در گزارشی که از کنفرانس خبری ب ام و در مونیخ ارائه داده است، برنامه تولید i7 را رسماً تأیید می کند. البته آن طور که ما فهمیدیم، i7 براساس نسل کنونی سری ۷ ساخته نخواهد شد و الگوی طراحی آن، نسل بعدی پرچم دار ب ام و است.

نسخه الکتریکی سری ۷، قاتل اصلی مدل های ۸ و ۱۲ سیلندر این خودرو خواهد بود. در آینده، بالاترین تریم سری ۷، نسخه ۷۶۰i خواهد بود که از موتور ۶ سیلندر B58 بهره خواهد برد. درحالی که اکنون، تریم ۷۶۰i با پیشرانه ۱۲ سیلندر از سوی ب ام و عرضه می شود. آن طور که به نظر می آید، ب ام و i7 در دو تریم اصلی به فروش خواهد رسید. تریم اول، مجهز به باتری های ۸۰ کیلووات ساعتی است و تریم دوم، با پکیج باتری های ۱۲۰ کیلووات ساعتی به بازار می آید. i7 با باتری های بزرگ ۱۲۰ کیلووات ساعتی تا ۶۰۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ دوباره می پیماید. به نظر می رسد که در صورت عرضه نسخه لانگ (با فاصله محوری زیاد) سری ۷ با این پکیج باتری ها، شاهد تغییری بزرگ در دنیای خودروهای لوکس باشیم.

اگرچه گفتیم که ب ام و i7 براساس نسل بعدی سری ۷ ساخته خواهد شد، اما فعلاً با توجه به نبود هیچ ایده ای از چهره و طراحی سری ۷ جدید، گرافیست ها ترجیح داده اند که i7 را بر پایه همین نسل کنونی طراحی کنند. در این رندر می بینیم که جلوپنجره غول آسای جدید سری ۷، به سبک تمام خودروهای الکتریکی، با قطعات پلاستیکی پر شده است، چراکه قطعاً یک سدان الکتریکی نیازی به این حجم از هوارسانی ندارد! در جزییات سپر هم تغییراتی اعمال شده تا چهره i7 با سری ۷ استاندارد متمایز شود. همچون کراس اوور الکتریکی iX3، درگاه شارژ بر روی گلگیر جلوی سمت راننده است و حتا شاهد استفاده از لوگوی جدید ب ام و بر روی کاپوت هستیم.

نسل بعدی سری ۷ در سال ۲۰۲۲ معرفی می شود. تا آن زمان، مرسدس بنز هم سدان پرچم دار الکتریکی EQS را روی خط تولید می برد. رقابت میان i7 و EQS، قطعاً جذاب و دیدنی خواهد بود. در ضمن ناگفته نماند که ب ام و باید i7 را برای رقابت با سدان الکتریکی لوکس جگوار، یعنی XJ EV، هم آماده کند. جگوار نسبت به آلمانی ها پیش دستی کرده و از عرضه این خودرو در ۲۰۲۱ خبر داده است.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.