نسخه استیشن واگن تنها راه باقی ماندن اپتیما در اروپا

کیا اپتیما استیشن واگن

تا زمان نگارش این مقاله، «کیا» هیچ برنامه ای برای عرضه نسل جدید اپتیما در اروپا ندارد. حذف این سدان از بازار اروپا به دلیل محبوبیت بیش از حد کراس اوورها و SUVهاست.

مدیران 777 مدیران 777

خودروهایی پرطرف دار که موقعیت کلاس قدیمی و محبوب سدان های سگمنت D را به نابودی کشانده اند. کلاسی که اپتیما در آن حضور دارد و با نام آورانی همچون فولکس واگن پاسات، اشکودا سوپرب و فورد موندئو به رقابت می پردازد. در حالی که اخراج اپتیما از اروپا قطعی به نظر می رسد رسانه های خودرویی تجسمی تازه از نسخه استیشن اپتیما جدید را به تصویر کشیده اند. آن ها اپتیما استیشن را آخرین شانس اپتیما برای ماندن در اروپا می دانند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

وب سایت روسی “Kolesa.ru”، همچون همیشه، جمعی از طراحان و گرافیست های خود را به کار گرفته است تا نسل جدید اپتیما را به شکل یک استیشن خانوادگی در بیاورند. آن ها در طراحی این خودرو از خطوط بدنه مدل استیشن نسل قبلی اپتیما و «کیا پرو سید شوتینگ بریک» به عنوان الگو استفاده کرده اند. این الهام را می توان در طراحی سپر عقب، دیفیوزر و درِ پنجم به وضوح احساس کرد.

کیا اپتیما استیشن واگن

موقعیت خودروهای سگمنت D در اروپا هرگز بر وفق مراد خودروسازان نیست. شاید تنها خود برندهای اروپایی باشند که بتوانند همچنان در این بخش از بازار دوام بیاورند! به عنوان مثال می توانیم به فولکس واگن پاسات اشاره کنیم که در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۹، فروش ۹۰٫۰۰۰ دستگاهی را تجربه کرده است. یا اشکودا سوپرب که در مدت مشابه با پاسات به فروش ۵۲٫۰۰۰ دستگاهی رضایت داده است. در حالی که، عملکرد سال گذشته اپتیما در قاره سبز چندان جالب توجه نبوده است. خودروساز کره ای در سال  2019 تقریباً ۱۰٫۰۰۰ دستگاه اپتیما به خریداران اروپایی فروخت. حال آنکه میزان فروش همین محصول در ایالات متحد آمریکا نزدیک به ده برابر رقم ذکرشده برای اروپا بود!

بنابراین به نظر می رسد اپتیما اسپرت واگن هم از شانس ضعیفی برای موفقیت در اروپا برخوردار باشد. لازم به یاد آوری است که نسل اول اپتیما اسپرت واگن در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. خودرویی که فضای بار ۵۵۲ لیتری داشت و با ۳ نوع پیشرانه مختلف قابل سفارش بود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا کیا سرانجام تصمیم به عرضه نسل جدید اپتیما اسپرت واگن در اروپا می گیرد یا نه؟!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.