مک لارن ۷۶۵LT به عنوان جدیدترین سوپراسپرت مک لارن معرفی شد

مک لارن 765LT

با وجود لغو شدن نمایشگاه ژنو، به دلیل شیوع ویروس کرونا، «مک لارن» از جدیدترین سوپراسپرت خود با نام “۷۶۵LT” رونمایی کرده است. این خودرو که جدیدترین مدل لانگ تیل به حساب می آید، نسخه سبک تر و آیرودینامیک تر از مک لارن ۷۲۰S به شمار می رود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طراحی و بدنه

مک لارن 765LT

مک لارن برای بدنه ۷۶۵LT کیت آیرودینامیکی فیبرکربنی را درنظر گرفته که افزون بر بهبود آیرودینامیک خودرو، ظاهر جذابی را نیز به آن بخشیده است. این کیت شامل بادشکن سپر جلو، سپرهای جدید، رکاب و تیغه های جدید، دیفیوزر عظیم و باله عقب فعال می شود. با نصب دیفیوزر بزرگ در قسمت عقب، علاوه بر پایداری بیش تر خودرو، هوای گرم نیز از قسمت پیشرانه دور می ماند.

مک لارن 765LT

تنظیمات مختلفی نیز برای دیفیوزر موجود است که در شرایط مختلف رانندگی می توان آن ها را تغییر داد. رینگ های مک لارن ۷۶۵LT منحصراً برای این خودرو از جنس آلومینیوم فورج ساخته شده است. این رینگ ها از تک پیچ تیتانیومی بهره می برند و در لاستیک های مخصوص پیرلی P Zero Trofeo قرار گرفته اند.

مک لارن 765LT

 پشت رینگ های ده‌پره، دیسک های ترمز کربن سرامیکی قرار گرفته اند که از کلیپرهای ترمز مک لارن سنا بهره می برند. خریداران می توانند بسته ترمزهای مسابقه ای با لنت های مخصوص را نیز سفارش دهند. در این بسته، از دیسک های کربن سرامیکی سنا استفاده می شود که ۶۰ درصد نسبت به دیسک های کربن سرامیکیِ معمولی قدرتمندتر هستند.

مک لارن 765LT

در قسمت عقب خودرو چهار خروجی اگزوز تیتانیومی دیده می شود که نسبت به اگزوزهای فولادی ۴۰ درصد سبک تر هستند و صدای جذابی را ارائه می دهند.

کابین مک لارن ۷۶۵LT

در کابین مک لارن ۷۶۵LT طراحی الهام گرفته از خودروهای مسابقه ای را شاهد هستیم. قاب صندلی های این خودرو از جنس فیبرکربن ساخته شده اند و در مجموع ۱۸ کیلوگرم سبک تر از صندلی های اسپرت مک لارن ۷۲۰S هستند.

مک لارن 765LT

 به منظور کاهش وزن بیش تر، سیستم تهویه و سیستم صوتی نیز حذف شده اند. بخش های مختلف کابین با پوشش آلکانترا مزین شده و یک نمایشگر ۸ اینچی در قسمت میانی داشبورد نصب شده است. انتخاب های مختلفی برای شخصی سازی کابین موجود است و مک لارن ۸ رنگ مختلف را برای طراحی کابین درنظر گرفته است.

مشخصات فنی

مک لارن 765LT

پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربوی مک لارن با تغییراتی از جمله نصب پیستون های فورج آلومینیومی، پمپ بنزین اضافه، پمپ روغن جدید و برنامه ریزی مجدد ECU مواجه شده است. به لطف تغییرات ذکرشده، مک لارن ۷۶۵LT اکنون ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۹۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

مک لارن 765LT

قدرت و گشتاور این خودرو به ترتیب ۴۵ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر بیش تر از ۷۲۰S شده است. جعبه دنده ۷ دنده دوکلاچه اتوماتیک خودرو نیز به روزرسانی شده تا تحمل گشتاور تولیدی بیش تر را داشته باشد. بازنگری در جعبه دنده موجب بهبود ۱۵ درصدی در سرعت تعویض دنده موقع شتاب گیری و ثبت زمان های سریع تر در پیست مسابقه شده است.

مک لارن 765LT

 اکنون جعبه دنده از ویژگی limit downshift بهره می برد. در این ویژگی اگر راننده بخواهد با معکوس دادن، دورموتور را بیش از اندازه بالا ببرد TCU درخواست وی را ثبت می کند و در شرایط مناسب تر تعویض دنده را انجام می دهد. با بهره گیری از این مشخصات فنی، مک لارن ۷۶۵LT در مدت زمان ۲٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و در ۷٫۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

مک لارن 765LT

همچنین خودرو مسیر ۴۰۰ متری مسابقه درگ را در زمانی کم تر از ۹ ثانیه طی می کند و به بیشینه سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. تمامی اعداد و ارقام یادشده نشان از عملکرد خارق العاده مک لارن ۷۶۵LT دارد. به گفته مک لارن، ۷۶۵LT نسبت به ۷۲۰S به میزان ۷۹ کیلوگرم سبک تر شده و وزن خشک آن به ۱۲۲۹ کیلوگرم رسیده است.

مک لارن 765LT

مک لارن ضخامت تمامی شیشه ها را کاهش داده و در قسمت عقب از پلی کربنات استفاده کرده تا وزن خودرو کاهش یابد. سیستم تعلیق ۷۶۵LT نیز به روزرسانی شده و از فنرها و کمک فنرهای جدید بهره می برد. فاصله عرضی بیش تر بین محورها در قسمت جلو و ارتفاع کم تر در تعلیق عقب به همراه سیستم کنترل شاسی Proactive با به روزرسانی نرم افزاری، فرمان پذیری و پایداری خودرو را بهبود می بخشند.

مک لارن 765LT

ضریب جعبه فرمان و سختی تورشن بار نیز تغییر یافته تا راننده حس هیجان انگیزی از رانندگی در مسیر مسابقه داشته باشد. به گفته مدیرعامل مک لارن، ۷۶۵LT پیشرفته ترین مدل لانگ تیل تولیدشده توسط این شرکت است.

از این خودرو تنها ۷۶۵ دستگاه تولید می شود و اولین نمونه های آن در ماه سپتامبر به مشتریان تحویل داده می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.