موستانگ Mach-E کوپه را ببینید

موستانگ Mach-E
با رونمایی از نخستین محصول تمام الکتریکی «فورد» با نام “Mach-E”، اکنون ما می دانیم که سرنوشت ماسل کارهای آمریکایی درحال تغییر است.
این یک حقیقت است که نسل بعدی «موستانگ» قطعاً صاحب یک نسخه الکتریکی مستقل هم خواهد بود. این ادعا را «ران هیزر» Ron Heiser، سرمهندس ارشد پروژه Mach-E، در مصاحبه با وب سایت “Motoring” عنوان کرده است.
اما در جدیدترین رندرهای اختصاصی، که گرافیست های صنعتی طراحی کرده اند، نسخه الکتریکی نسل بعدی موستانگ را با ظاهری شبیه به چهره کنونی Mach-E نشان می دهد که مطابق با حرف Heiser است. این رندرها در فروم های مردمی Mach-E منتشر شده اند. قطعاً از روی چهره آن می توان فهمید که ترکیبی از موستانگ بنزینی کنونی و المان های Mach-E است. این خودرو را می توان یک اسپرت الکتریکی جذاب نامید که باید اقرار کنیم به محض دیدن تصاویرش بی درنگ شیفته آن شدیم.
نمای جلو به طور کامل از Mach-E الهام گرفته است که البته اکنون اصلاحاتی را به خود می بیند. جلوپنجره Mach-E از حالت بسته خارج شده و صاحب یک شبکه توری سیاه شده است. سه ردیف عمودی لامپ های روشنایی روز، که المانی معروف در نسل کنونی موستانگ بنزینی هستند، در چراغ های این رندر جدید بازسازی شده اند تا اصالت موستانگ اصلی حفظ شده باشد. از دیگر تغییرات جالب در طراحی این رندر، نسبت به Mach-E، ایجاد خطوط عضلانی بر روی کاپوت است که در بالاتر از آن ها نیز یک هواکش دیده می شود. اضافه کردن چنین المان هایی به چهره Mach-E کوپه نشان از هوشمندی طراحان این رندر در حفظ اصول ثابت ماسل کارهای آمریکایی دارد. نمای عقب ترکیبی از پرخاشگری و وقار است. نکته مثبت طراحی این قسمت آن جاست که جای خالی اگزوزها به خوبی با دیفیوزر پر شده است.
آن چه قرار باشد درباره این خودرو بدانیم قطعاً مشخصات فنی اش است. موستانگ Mach-E Performance Edition درحال حاضر، ۴۵۹ اسب بخار قدرت و ۸۲۶ نیوتن متر گشتاور دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۳٫۵ ثانیه ای را ارائه می دهد. با فرض سبک تر بودن یک کوپه اسپرت نسبت به کراس اوور اسپرت،می توانیم امیدوار باشیم Mach-E کوپه با قدرتی نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار، شتاب ۳٫۳ ثانیه ای را به ثبت برساند که تقریباً با شلبی GT500 برابری می کند. اما نظر شما چیست؟ به نظرتان آیا Mach-E کوپه می تواند محصولی جذاب برای طرف داران ماسل کارهای آمریکایی باشد؟
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.