موستانگ مک وان ۲۰۲۱ درحال گذراندن تست های فنی

موستانگ مک وان 2021

شایعه تولید دوباره «موستانگ مک وان» این روزها به شدت قوت گرفته است و به نظر می رسد در سال ۲۰۲۱ رنگ واقعیت خواهد گرفت.

مدیران 777 مدیران 777

در همین راستا، «فورد» به تازگی سه تصویر از این خودرو، با برچسب های استتاری درحال تست فنی، منتشر کرده است. گویی نشان بیضی آبی آمریکایی در صدد تحقق وعده تکرار مک وان است، اما «مک وان» جایگاه ویژه ای در تاریخچه فورد دارد. اکنون وقت آن رسیده است که مک وان با پیشرانه ۵٫۰ لیتری ۸ سیلندر احیا شود و طرف داران سرسخت موستانگ را، که مدت هاست منتظر یک نسخه قدرتمند از این خودرو هستند، سر ذوق آورد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تصاویر منتشرشده از سوی فورد نشان می دهند مک وان در نمای جلو تغییراتی را، نسبت به سایر مدل های موستانگ، تجربه کرده است. جلوپنجره اصلاح شده با دو دهانه دایره ای در دو طرف، مهم ترین تغییر نمای جلوست. بخش های میانی این جلوپنجره با یک شبکه ذورنقه ای پوشانده می شوند. همچنین در کناره های سپر ورودی های هوای جدیدی به چشم می خورند که در مدل GT وجود نداشتند. در بخش میانی سپر بار دیگر می توان شبکه ذوزنقه ای را مشاهده کرد که به نظر کاربرد زیادی در خنک سازی پیشرانه خواهد داشت.

موستانگ مک وان 2021

از شیشه جلو که به داخل کابین نگاه می کنیم، رول بار و صندلی های مسابقه ای اسپارکو را می بینیم. البته وجود این دو آپشن در نسخه تولیدی موستانگ مک وان اندکی دور از ذهن به نظر می رسد. از رینگ های مک وان جدید فقط یک عکس در اختیار داریم. آن چه از این عکس برمی آید، ترمزهای «برمبو» با کالیپرهای بزرگ اند. همچنین تایرهای «میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲» در ترکیب با رینگ های مشکی مات، ظاهر موستانگ مک وان را زیباتر کرده اند.

در نمای عقب به نظر می آید که مک وان جدید قرار است به یک بال با شیب زیاد مجهز شود. در بخش میانی یک لیپ به چشم می خورد که ظاهر خودرو را خشن تر می کند. دو سر اگزوز اسپرت نیز در هر طرف سپر تعبیه شده اند. این سر اگزوزها ابعاد بزرگی دارند و بسیار جذاب هستند. همواره از مک وان به عنوان پلی میان مدل های استاندارد موستانگ و مدل های شلبی یاد می شود. در حال حاضر، قوی ترین نسخه موستانگ، ویرایش «بولیت» است که با بهره گرفتن از پیشرانه ۵٫۰ لیتری ۸ سیلندر، قدرت ۴۸۰ اسب بخاری را ارائه می دهد. در حالی که موستانگ GT، در بهترین حالت، ۴۶۰ اسب بخار تولید می کند.

موستانگ مک وان 2021

طبق بیانیه فورد، مک وان برای آن دسته از کسانی ساخته می شود که یک سطح جدید از قدرت و پرفورمنس را از موستانگ انتظار دارند. همین جمله برای ما کافی ست تا امیدوار شویم که مهندسان فورد درحال کار بر روی قوی ترین پیشرانه موستانگ هستند تا قدرتی حتا بیش تر از نسخه بولیت را از دل آن بیرون بکشند. تیزرها و تصاویر رسمی فورد هنوز هیچ اطلاعات فنی ای از موستانگ مک وان جدید به ما نداده اند. با توجه به این که عرضه این خودرو در ۲۰۲۱ اتفاق می افتد، احتمالاً تا پایان امسال باید شاهد انتشار جزییات فنی آن هم باشیم.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.