مسابقه همه جانبه میان چهار سوپراسپرت قدرتمند دنیا + ویدیو

درگ

«نیسان GT-R» یکی از قدیمی ترین خودروهای اسپرت بازار است. خودرویی که معرفی آن به نمایشگاه توکیو ۲۰۰۷ باز می گردد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اما نیسان آن قدر در طول این سال ها آن را مورد ارتقا و بهبود قرار داده است که هنوز هم با گذشت بیش از یک دهه از زمان رونمایی، همچنان خودرویی رقابتی در بازار جهانی است و برای بسیاری از اسپرت های بزرگ و کوچک خط و نشان می کشد. آیا به این موضوع شک دارید؟ برای اثبات حرف ما مدرک می خواهید؟ پس به تماشای این درگ چهارگانه میان سری ۹۹۲ از «پورشه ۹۱۱ کررا ۴S»، «آئودی R8 پرفورمنس»، «ب ام و M850i» و GT-R نیسمو بنشینید.

مدیران 777 مدیران 777

چالش اول، درگ یک چهارم مایل میان خودروهاست. آئودی و پورشه دوش به دوش یکدیگر پیش می روند. نیسان تازه از انتهای مسابقه با تمام توانش به پیش می تازد و در پایان، این R8 است که قهرمان می شود و GT-R به مقام دومی رضایت می دهد. پورشه ۹۱۱ تنها با یک دهم ثانیه اختلاف از نیسان عقب می افتد و ب ام و M850i عقب تر از تمام خودروهای نام برده و در مقام چهارم می ایستد.

مرحله بعدی، مسابقه چرخشی با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. در این مرحله باز هم GT-R و R8 به پیش می جهند و از دو خودروی دیگر جلو می افتند. در نهایت، نیسان با GT-R، یا همان گودزیلای افسانه ای ژاپن، برنده از این بخش بیرون می آید. سرانجام، نوبت به تست ترمزگیری می رسد. این تست از سرعت ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت آغاز می شود. ۹۱۱ کوتاه ترین خط ترمز را از خود به جا گذاشت، اما R8 فقط چند اینچ جلوتر متوقف شد! GT-R و M850i هم به زمان های بیشتری برای رسیدن به حالت توقف نیاز داشتند.

نیسان اعلام کرده است که اکنون برنامه عرضه جانشین GT-R و نسل جدید ۳۷۰Z را دنبال می کند. هر چند هنوز تاریخ دقیق ورود این خودروها به بازار را اعلام نکرده است. نسل جدیدی از R8 هم در دست توسعه است و حتا امکان دارد زودتر از نسل جدید GT-R معرفی شود. شنیده ها حاکی از آن هستند که آئودی قصد دارد R8 جدید را به عنوان یک سوپراسپرت تمام الکتریکی به بازار معرفی کند.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.