مزدا اسپید ۳ زنده می شود؟

مزدا اسپید 3 زنده می شود؟
مدت هاست که طرف داران «مزدا» در انتظار معرفی «مزدا اسپید ۳» به سر می برند. درحالی که این خودروساز ژاپنی، استایل بیرونی و داخلی مدل ۳ را دگرگون کرده است، هنوز جای خالی یک نسخه با پرفورمنس بالا در خانواده مزدا ۳ احساس می شود. شاید امروز دیگر مزدا به فکر تولید مدل اسپید ۳ نباشد، اما این کمپانی چندان هم بدش نمی آید که جزییات این پروژه را در قالب محصولی مشابه با آن، با مشتریان و هواداران خود، در میان بگذارد.
ویدیویی منتشر شده است که نشان می دهد یک دستگاه مزدا ۳ اسپید در فیلیپین مشاهده شده است. دقت کنید! در واقع این یک «مزدا اسپید ۳» نیست! بلکه «مزدا ۳ اسپید» است! یعنی خلاف مزدا اسپید ۳ که محصولی جدید و مستقل از مزدا ۳ بود، مزدا ۳ اسپید تنها نسخه ای قدرتمندتر از مزدا ۳ استاندارد است که می تواند به موازات نسخه اصلی به فروش برسد. مزدا ۳ اسپید از آن چه در مزدا اسپید ۳ انتظارش را می کشیدید، به مراتب کم هیجان تر است! نسخه اسپید با ویژگی های ظاهری جدیدی همچون قطعات ظریف مشکی رنگ در بدنه، اسپلیتر جلو، رکاب های کناری، دیفیوزر عقب و رینگ های ۱۸٫۰ اینچی همراه شده است. همین! درون کابین هم می توان تغییرات جدیدی در راستای اسپرت تر شدن فضای داخلی مشاهده کرد. تریم اسپید با روکش های چرمی قرمزرنگ دیزاین شده است. این مورد را می توان مشابه با «ب ام و»های M Sport Line دانست.
مزدا ۳ اسپید به پیشرانه ۲٫۰ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است که ۱۵۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اگرچه ممکن است که تا این لحظه، قرار گرفتن نام های مزدا و اسپید در کنار هم سبب شده باشد این کلیدواژه در گوگل ثبت شود و عده ای از طرف داران و علاقه مندان به این برند، بیش تر درباره وجود چنین محصولی کنجکاو شوند. البته از سال ۲۰۱۳ خبری از حضور مزدا اسپید در بازار نیست و به این زودی ها هم چنین اتفاقی نمی افتد. مزدا در مقایسه با رقیبانش، خودروساز کوچکی است بنابراین باید برای سرمایه گذاری در یک پروژه جدید، تمام جوانب آن را بسنجد.
درحال حاضر، نزدیک ترین برداشت از مزدا اسپید ۳ در دنیا، همین مزدا ۳ اسپید دیده شده در فیلیپین است. شاید این آن چیزی نباشد که انتظارش را داشتیم، اما نصب پیشرانه توربو و تغییرات ظاهری حرفه ای تر، می تواند مزدا ۳ اسپید را به اسپید ۳ ایده آل ما، نزدیک تر کند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.