مدیا موتورز به کدام سمت می رود؟

جولان افسونگر MG
چندی پیش خبری در خصوص کاهش فعالیت شرکت مدیا موتورز به عنوان نماینده رسمی ام جی چین در ایران منتشر شد که بعد از چند ساعت، مدیران ارشد این شرکت تکذیبیه را برای آن اعلام کردند. ولی مسئله اینجاست که واقعیت فعالیت مدیا موتورز به کدام سمت حرکت می کند و آیا این شرکت برنامه ای برای عرضه محصولات جدید در ایران دارد یا خیر؟
بعد از اعلام تکذیبیه خبر،بر آن شدیم که در خصوص این مسئله تحقیق بیشتری را به جا آوریم. در همین راستا توانستیم با تعدادی از کارکنانی که دیگر در این شرکت فعالیت نمی کنند، گفتگویی داشته باشیم. در این مصاحبه برخی مدیران و کارکنان پیشین شرکت، تمایلی به افشا نامشان ندارند و بدیهی است که این رسانه تنها صحبت های این افراد را در خصوص فعالیت مدیا موتورز بازگو می کند.
مسئله اول اینجاست که اگر مدیا موتورز مانند امروز نخواهد محصول جدیدی به بازار ایران ارائه کند، شرکت تازه تاسیس ام جی پارس با اعتبار بیشتر این فرایند را انجام می دهد و طبق قوانین کشور، مدیا موتورز موظف به تامین قطعات و ارائه خدمات به مشتریان سابق خود دارد. پیش از چنین شرایطی برای مدیا موتورز، شرکت های دیگر هم بودند که به این سرانجام دچار شدند و حال طبق قوانین به مشتریان خود خدمات لازم را ارائه می کنند. لذا جای نگرانی برای مشتریان ام جی وجود ندارد. زیرا پایان مدیا موتورز به معنی نبود ام جی در ایران نیست و از طرفی روند فعالیت این برند در ایران قوت گرفته است.
مسئله دوم بر سر اختلافات درون سازمانی در مدیا موتورز بوده که باعث شده امروز این شرکت در برخی پست های کلیدی، مدیر متخصصی نداشته باشد. به گفته افرادی که قبلا در این شرکت کار می کردند، مذاکرات صورت گرفته برای عرضه ام جی جی تی به شکلی تنظیم شده بود که قیمت این خودرو کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان برای مصرف کننده تمام شود. ولی به خاطر تصمیم های ناگهانی مدیران ارشد شرکت، قیمت بیش از ۱۱۰ میلیون تومان برای این خودرو تعیین شد و در نتیجه شاهد بودیم که از این خودرو استقبال شایسته ای انجام نشد و تنها حدود ۲۰۰ دستگاه از ام جی جی تی به کشور وارد شد. از این تعداد خودرو هم گویا کمتر از ۱۰۰ دستگاه به فروش رسیده است. همین مسئله باعث شده تا چندی پیش مدیا موتورز بخواهد کل خودروهای GT را به یکی از نمایندگی های بزرگ شرق کشور خود بفروشد و قیمت هر دستگاه را برای آن نماینده کمتر از ۹۰ میلیون تومان تعیین کرده است. البته که طبق آخرین اطلاعات، این نمایندگی برای خرید این خودروها با مدیا موتورز به نتیجه نرسیده است.
اگر از زاویه دیگر به این قضیه نگاه کنیم، مدیا موتورز در روزهای پایانی سال ۹۵، تعداد قابل توجهی از نیروهای خود را اخراج کرد و بعد از آن، شعبه مرکزی خود را در سه راه ضرابخانه تهران تخلیه کرد و به دنبال آن، کارشناسان فروش این نمایندگی را هم از کار بر کنار کرد. با اینکه شرکت می گوید موقعیت این نمایندگی بعد از احداث پل رو گذر تضعیف شده بود و حالا می خواهد که فضای بهتری را برای شوروم مرکزی خود اختصاص دهد، ولی باید دقت کرد که مدت زیادی از احداث این پل در منطقه ضرابخانه می گذرد و بدیهی است که این دلیل آنچنان منطقی نیست. از طرفی این شرکت پیش از آن یکی از بهترین فضاهای نمایشگاهی را در تهران داشته است که بعد از مدتی به دلایلی آن را هم در بلوار صبا تهران تعطیل کرده است.
اگر بخواهیم از زوایه دیگر به این قضیه نگاه کنیم، می توانیم تمام مخاطبان این خبر را به سایت «ثبتارش» ارجا دهیم که در آنجا به طور کامل مجوز واردات تمام مدل های ام جی به ایران لغو شده است و دیگر نامی از مدیا موتورز در این لیست رسمی گمرک دیده نمی شود. همچنین باید به استحضار رساند که هلدینگ این شرکت در سال جدید مجوزی برای ورود محصولات آلفارومئو را به ایران ندارد. شنیده ها از جانب کارکنان سابق این شرکت حاکی از آن است که مدیا موتورز قصد دارد ادامه فعالیت خود را با خدمات به خودروهای فروخته شده ادامه دهد.
لازم به ذکر است که در صورت پاسخ مناسب شرکت مدیا موتورز به این خبر، گروه مستند اسب بخار موظف به انتشار آن در فضای رسمی فعالیت خود است.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.