مدل مفهومی کیا موهاوی جدید رونمایی شد

مفهومی کیا موهاوی جدید رونمایی شد
“موهاوی” نامی شناخته شده نزد ایرانی ها است. سال ها این خودرو در بازارهایی همچون ایالات متحده آمریکا با نام “بورگو” و به عنوان نماینده کره ای ها در برابر شاسی بلندهای غول پیکر آمریکایی و ژاپنی شناخته می شد.

مدیران 777 مدیران 777

اما بورگو آن قدرها هم در آمریکا دوام نیاورد و سرانجام با کراس اوور متوسط و خانوادگی “سورنتو” جایگزین شد. با این حال، همچنان عرضه بورگو با نام های دیگر و نشان های دیگر در برخی از بازارها ادامه داشت.
“کیا” تاکنون در مدل های تولیدی بورگو یا همان موهاوی، تغییرهای اندکی اعمال کرده، اما اینک زمان یک جراحی اساسی برای این مدل فرا رسیده است. اگرچه کیا همزمان برنامه تولید مدل جدید “تلوراید” را دنبال می کند، اما جذابیت های موهاوی به حدی است که کیا همچنان علاقه دارد اتاق قدیم این خودرو را روی چرخه تولید نگه دارد. بنابراین نمایشگاه خودروی سئول ۲۰۱۹ فرصت مناسبی بود تا نسل جدید موهاوی، این بار در قالب مفهومی “Mohave Masterpiece” خودنمایی کند.
مفهومی کیا موهاوی جدید رونمایی شد
کیا، سه مفهومی متفاوت را با خود به سئول آورده است، هر کدام با زبان طراحی متفاوت که می توانند آینده وسایل نقلیه را دگرگون کنند. اولین آن ها، سدان اسپرت الکتریکی جدیدی است که ظاهری خیالی دارد. این سدان پاک پیش از این هم در نمایشگاه ژنو معرفی شده بود. نمونه دوم، مفهومی ” SP Signatur” است که فاصله بسیار کمی با یک کراس اوور قابل تولید دارد. انتظار می رود نسخه تولید انبوه این کراس اوور جدید، به زودی زیر سقف نمایشگاه های رسمی کیا در آمریکا قرار گیرد. در نهایت محصول سوم، ” Mohave Masterpiece” است که بیش ترین قابلیت تولید را بین این سه مفهومی دارد. در این خودرو شاهد استفاده از آخرین ویرایش جلو پنجره ” Tiger Nose” کیا موتورز هستیم. همچنین به هم پیوستگی چراغ ها در جلو و عقب، بدنه موهاوی جدید را پهن تر از آن چه هست نشان می دهد. جلوپنجره با صلابت، خطوط عضلانی کاپوت و گل گیرها و در نهایت قد بلند خودرو، ظاهری تنومند و قابل رقابت با بزرگانی همچون تویوتا لندکروزر را برای موهاوی پدید آورده اند.
به نظر می رسد کیا در ساخت یک SUV مستحکم دو دیفرانسیل، موفق بوده است. افزون بر ارتفاع زیاد و حجم پردازی های گسترده، فرم جعبه ای اتاق باعث می شود موهاوی به اندازه کافی به سبک کلیشه ای SUVهای جان سخت نزدیک شود. بدون شک مهم ترین ویژگی نمای بیرونی این خودرو، نوشته نورانی موهاوی است که در محل اتصال چراغ های عقب قرار دارد. متأسفانه تا این لحظه، تنها دو تصویر از مفهومی موهاوی جدید منتشر شده است و گویا هنوز کیا موتورز علاقه ای ندارد اطلاعات فنی این مدل را به اشتراک بگذارد. همچنین هیچ تصویری از فضای داخلی و طراحی کابین خودرو در دسترس نیست. در واقع با وجود این که احتمال ورود موهاوی جدید به ایران، نزدیک به صفر است، اما نوعی حس کنجکاوی و شاید حسادت در ما وجود دارد که می خواهد از زیر و بم جزییات فنی و ویژگی های این خودرو، سر در بیاورد!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.