محصولات جدید ولوو: یک کراس اوور کوپه الکتریکی و یک شاسی بلند لوکس

ولوو XC40

«ولوو» در تدارک معرفی دو کراس اوور جدید است. در مصاحبه یکی از نمایندگی های گمنام این شرکت با وب سایت “Automotive News”، این خبر شنیده شده است.

مدیران 777 مدیران 777

دو کراس اوور جدید ولوو C100 و C40 نام دارند. در واقع ولوو با عرضه این دو مدل قصد دارد روحی تازه به خط تولید خود ببخشد. XC100 قرار است کراس اووری لوکس و شایسته از برند ولوو باشد و C100 هم در حقیقت، نسخه کوپه کراس اوور XC40 است. قطعاً عرضه یک کراس اوور کوپه می تواند خریداران جوان زیادی را به سمت ولوو بکشاند. نمایندگی های ولوو در کنفرانس ماه گذشته این کمپانی در لاس وگاس، اطلاعات زیادی از مدل های بعدی و محصولات آینده این برند به دست آوردند و گویا از منتشر کردن جزییات این محصولات هم ابایی ندارند!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
ولوو XC40

XC100 بر روی پلت فرم مشترک با XC90 ساخته خواهد شد. بخش زیادی از قطعات به کار رفته در دو خودرو هم مشترک اند. این امر به ولوو کمک می کند هزینه های توسعه و تولید محصول جدید را کنترل کند. نمایندگی های ولوو مدعی شده اند XC100 نسبت به XC90 در حدود ۷٫۰ اینچ بلندتر و ۵٫۰ اینچ عریض تر است. این شاسی بلند در دو نسخه ۶ و ۷ سرنشین عرضه می گردد و در ردیف دوم هم از صندلی های به اصطلاح «کاپیتانی» بهره می برد که دسترسی به ردیف سوم را آسان تر می کند. XC100 رقیبی جدی برای دیگر SUVهای لوکس بزرگ خواهد بود. خودروهایی همچون ب ام و X7 و مرسدس بنز GLS. حتا یکی از نمایندگی های ولوو ادعا کرده XC100 توانایی رقابت با رنج روور و رولزرویس کالینان را هم دارد!

ولوو XC40

آن طور که به نظر می رسد، پرچم دار شاسی بلندهای ولوو قرار است به یکی از جذاب ترین خودروهای بازار بدل شود، اما هنوز تا تاریخ معرفی رسمی و عرضه آن زمان زیادی باقی مانده است. در حقیقت نمی توان زمانی زودتر از نیمه دوم ۲۰۲۳ را برای ورود این خودرو به بازار پیش بینی کرد، اما خوش بختانه در آن سو C40 را هم به عنوان محصولی جدید از ولوو داریم که قرار نیست برای عرضه آن بیش از ۲ سال صبر کنیم. C40، در بدبینانه ترین حالت، نیمه دوم ۲۰۲۱ به بازار می آید. C40 می تواند محصولی استراتژیک برای ولوو باشد، به گونه ای که خودروساز سوئدی انتظار فروش سالانه ۸٫۰۰۰ دستگاهی را از آن دارد. بنا به آن چه نمایندگی های ولوو توصیف کرده اند، C40 از سقفی شیب دار، چراغ های عقب جدید و جلوپنجره بسته همچون مدل P8، برخوردار خواهد بود. می پرسید چرا جلوپنجره بسته و پوشانده شده؟ یادمان رفت بگوییم! C40 خودرویی تمام الکتریکی است!

ولوو XC40

دو کراس اوور جدید ولوو قطعاً بخش مهمی از برنامه این کمپانی در حرکت به سمت الکتریکی شدن را تشکیل می دهند. قابل پیش بینی است که هر کدام از دو محصول یادشده، در نسخه های تمام الکتریکی و هیبریدی در دسترس خریداران قرار بگیرند. در حالی که XC100 از میانه های ۲۰۲۳ به بازار می آید، انتظار می رود نسخه الکتریکی آن نیز از ۲۰۲۴ در سبد فروش ولوو جای داده شود. همان طور که نسل بعدی XC90 هم کراس اووری الکتریکی خواهد بود!

ولوو XC40

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.