قیمت و زمان عرضه نیسان GT-R50 مشخص شد

نیسان GT-R50
پس از نمایش GT-R50 در قاموس یک کانسپت و پس از آن، مدل تولیدی، «نیسان» سرانجام با خوش حالی اعلام کرد که تحویل اولین مدل های این سوپراتومبیل ویرایش محدود را از انتهای سال آینده میلادی به مشتریان آغاز می کند.
نخستین دستگاه از این سوپراسپرت که حاصل همکاری مشترک نیسان و «ایتال دیزاین» است، در جریان نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ در ماه مارس پیش رو و در فستیوال نیسمو ۲۰۱۹ در همین ماه، به نمایش درمی آید.
«مشتریان ما از اولین تجربه شخصی سازی GT-R به سبک ایتال دیزاین، استقبال خواهند کرد. همان هایی که سابقه استفاده از خودروهای اسپرت با پرفورمنس بالا را در کارنامه ماشین بازی خود داشته اند.» این جمله را «باب لایشلی»، مدیر برنامه ریزی جهانی بخش خودروهای اسپرت نیسان، گفته است و در ادامه می افزاید: «GT-R50 تجربه ای شگفت انگیز برای ما بود و من به طور قاطع می توانم بگویم که مشتریان ما از هر نظر، با یک شاهکار مهندسی طرف هستند.»
نیسان GT-R50
نیسان برنامه دارد که تنها ۵۰ دستگاه GT-R50 تولید کند. این ۵۰ دستگاه با استناد به همان عدد ۵۰ که امضای این محصول به حساب می آید، در تیراژ تولید نیسان درنظر گرفته شده اند. مشتریانی که قبلاً این سوپراسپرت را پیش خرید کرده بودند، اکنون درحال تعیین مشخصات فنی و شخصی سازی خودرو با کمپانی سازنده هستند. البته تعداد بسیار محدودی از خودروهای رزروشده از قبل نیز اکنون آمادگی تحویل به خریداران را دارند.
باتوجه به منطقه جغرافیایی، خریداران از اواخر سال ۲۰۲۰ تا پایان ۲۰۲۱، خودروی خود را تحویل می گیرند. این به آن معناست که تمام ۵۰ عدد GT-R50 باید تا پایان ۲۰۲۱، مراحل خروج از خط تولید و رسیدن به دست مشتری را طی کرده باشند. قیمت رسمی GT-R50 بدون درنظر گرفتن مالیات و آپشن های اضافه، ۹۹۰,۰۰۰ یورو است. یعنی چیزی تقریباً معادل با ۱٫۲ میلیون دلار. تقریباً پنج برابر قیمت یک دستگاه GT-R نیسمو!
نیسان GT-R50
نیسان GT-R50 در سال ۲۰۱۸ به مناسب ۵۰ سالگی گودزیلا GT-R در ۲۰۱۹، معرفی شد. این سوپر کار از پیشرانه ۳٫۸ لیتری اصلاح شده ۶ سیلندر برخوردار است که ۷۱۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. تا همین جای کار، GT-R50 به اندازه ۱۱۰ اسب بخار، قوی تر از GT-R نیسمو است. خروجی گشتاور این خودرو نیز از ۶۵۲ نیوتن متر در GT-R نیسمو، به ۷۸۰ نیوتن متر افزایش یافته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777


سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۱.۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.