قیمت محصولات گروه بهمن در بازار امروز (پنجشنبه ۹ مرداد)

قیمت محصولات گروه بهمن

«گروه بهمن»، که وظیفه عرضه محصولات «مزدا»ی ژاپن و کمپانی «فاو» چین را در ایران بر عهده دارد، همواره به تولید خودروهایی باکیفیت و عرضه خدمات مناسب شناخته می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار»، سبد تولیدات سواری گروه بهمن، که این روزها فقط به دو مدل «مزدا ۳» و «بسترن B30» محدود شده است، در تیرماه گذشته مانند سایر خودروهای بازار، افزایش قیمت را تجربه کردند. هر چند خودروهای بهمن در تیرماه رشد قیمت بی سابقه ای داشتند، اما در یک هفته نخست مرداد، برخلاف سایر شرکت ها، محصولات بهمن با شیب کم تری گران شدند و نسبتاً باثبات تر بودند.

گرانی ملایم تنها بسترن بازار

از فاو بسترن B30 شروع می کنیم؛ سدان چینی خوش آتیه که از ابتدای تیرماه پای مدل های تولید ۹۹ آن نیز به بازار باز شد. در حالی که، در سه ماهه نخست سال ۹۹ فقط مدل های تولید ۹۸ را می توانستیم در بازار پیدا کنیم. اما اگر اکنون بخواهید بسترن B30 مدل ۹۹ را خریداری کنید، باید مبلغی فراتر از ۳۴۰ میلیون تومان بپردازید. بررسی نمودار قیمت B30 نشان می دهد که این خودروی چینی باکیفیت در هفته نخست مردادماه، تقریباً ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. این افزایش به صورت کاملاً پله ای و تدریجی بوده و در هر روز چیزی بین ۳ تا ۵ میلیون تومان به قیمت B30 اضافه شده است.

مزدا ۳ افسارگسیخته ادامه می دهد!

اما گل سرسبد خودروهای بهمن همان نسل دوم مزدا ۳ است که در ایران به نام مزدا ۳ نیو شناخته می شود. مزدا ۳ خودروی محبوبی است و از این رو، همواره در معرض رشد قیمت و دلال بازی قرار دارد! مزدا ۳ تیپ ۴، که فعلاً در مدل ۹۸ در بازار یافت می شود، در روزهای اولیه مردادماه رشد بیش از ۶۰ میلیون تومانی داشته و اکنون حتا مرز ۷۵۰ میلیون تومان را هم درنوردیده و به سرعت به قله ۸۰۰ میلیون تومانی نزدیک می شود. در حالی که، در ابتدای تیرماه و قبل از آغاز نوسان نرخ ارز، مزدا ۳ در محدوده ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می شد. ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت در مدت یک ماه قطعاً فقط می تواند به دست دلال های وطنی رقم بخورد!

وانت ها باارزش می شوند!

موج گرانی ها حتا به بازار خودروهای کار و تجاری هم سرایت کرده است. وانت «کارا»، یا همان نسخه ایرانیزه وانت مزدا ۲۰۰۰، با دو نوع اتاق تک کابین و دوکابین در بازار قابل خریداری است. کارا که، در هر دو نسخه تک و دو کابین، افزایش قیمت ۳۰ میلیون تومانی را در تیرماه تجربه کرده بود، در هفته نخست مردادماه هم در حدود ۵ میلیون تومان گران شده و اکنون در دو مدل یادشده، به ترتیب، به قیمت ۱۵۵ و ۱۶۵ میلیون تومان معامله می گردد. لازم به ذکر است که نسخه دوکابین علاوه بر اتاق بزرگ تر، فرمان هیدرولیک هم دارد، آپشنی که در کارا تک کابین به چشم نمی خورد. در ضمن، تمام قیمت های گفته شده برای مدل های ۹۹ وانت کارا هستند. اما دیگر پیکاپ شرکت بهمن، وانت «کاپرا» است که سال هاست در بازار ما حضور دارد و بیش تر مردم آن را می شناسند. البته این روزها فقط نسخه فیس لیفت این پیکاپ با نام کاپرا ۲ روی خط تولید می رود که با وجود قیمت ۳۱۶ میلیون تومانی تعیین شده از سوی کارخانه، در بازار حدود ۱۰۰ میلیون تومان بیش تر خرید و فروش می شود! به گونه ای که کاپرا ۲ مدل ۹۸ و ۹۹، به ترتیب، ۴۰۵ و ۴۲۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده اند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.