دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار آزاد قیمت گذاری شد

دنا پلاس توربو اتوماتیک

صبح امروز تحویل سری اول دنا پلاس توربو اتوماتیک آغاز شد و حال شاهد هستیم که دلالان فروش این خودروی جدید را در بازار آزاد آغاز کرده اند. برخی مشتریانی که تا چند روز قبل نسبت به قیمت گذاری شورای رقابت برای نسخه اتوماتیک دنا پلاس توربو انتقاد داشتند، حال با تکمیل وجه و تحویل خودرو به دنبال سودهای کلان هستند و می خواهند تا حداکثر دلالی و بهره برداری را از سرمایه گذاری خود داشته باشند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، هفته گذشته گروه صنعتی ایران خودرو قیمت این محصول را ۲۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای مشتریان بهار ۹۹ اعلام کرد. با توجه به قواعد قیمت گذاری خودرو و فرمول های جدید شورای رقابت، بدیهی است که قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک برای مشتریان تابستان ۹۹ متفاوت خواهد بود و بهای بیشتری به آن ها اعلام می شود. باید توجه داشت که یکی از شاخصه های تعیین قیمت خودرو، بررسی وضعیت بازار آزاد و قیمت رقبای آن است. برای همین در صورتی که قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار آزاد بیش از حد تعیین شود، این امکان فراهم است تا قیمت قطعی این خودرو در کارخانه به فرایند تجدید نظر برود و افزایش قیمت بیشتری را نسبت به فرمول قبلی داشته باشد.

حتماً بخوانید: تصاویر رسمی دنا پلاس توربو اتوماتیک منتشر شد

در حال حاضر آگهی حواله های تکمیل وجه شده نشان می دهد که این خودرو قیمت ۴۵۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان را در بازار آزاد تجربه می کند. این در حالی است که ایران خودرو امکان انتقال حواله ها را از بین برده و با این وجود همچنان برخی دلالان سعی دارند تا اختلال هایی را در بازار خودرو ایجاد نمایند. همچنین خودروهای آماده تحویل و پلاک شده هم تا مرز ۵۰۰ میلیون تومان توسط دلالان و سودجویان قیمت گذاری شده اند. برخی از دلالان هم در فضای مجازی قیمتی بیش از ۵۲۰ میلیون تومان را برای این سدان اتوماتیک اعلام کرده اند. با این وجود اعداد اعلام شده فعلا در حد پیشنهاد مشتری باقی مانده و معامله ای در نمایشگاه های تهران برای این خودرو ثبت نشده است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

معرفی دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک به پیشرانه ۱۶۴۵ سی سی توربو شارژ مجهز است. این پیشرانه داخلی که TC7 یا همان EF7 توربو نام دارد، ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد. توان این پیشرانه توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخت DAE به چرخ های جلوی دنا پلاس توربو اتوماتیک انتقال پیدا می کند. این جعبه دنده که توسط HPT طراحی شده است، دارای سیستم مبدل گشتاوری و خنکاری مستقل است و تنظیمات حالت اسپرت، برفی و تعویض دنده تیپ ترونیک بر روی آن دیده می شود. با توجه به نصب سیستم انتقال قدرت جدید برای این نمونه دنا پلاس، شاهد هستیم که مجموعه رام، سیستم تعلیق، طَبَق، خروجی دود و… در این خودرو ارتقا پیدا کرده است. همچنین سیستم فرمان از حالت هیدرولیکی به الکتریکی EPS تبدیل شده و به این ترتیب، دنا پلاس توربو اتوماتیک هم به فرمان کمکی برقی مجهز گردیده است.

در حال حاضر دنا پلاس توربو اتوماتیک با امکانات و ویژگی های زیر تولید می شود و قرار است تا بر اساس این مشخصات، خودروها به دست مشتریان برسد:

چهار کیسه هوا

صندلی های جلوی برقی

رینگ ۱۶ اینچی ۵ پیچ

تریم داخلی پارچه ای

غربیلک فرمان چرمی با دوخت قرمز

کف پایی با دوخت قرمز

نمایشگر لمسی با قابلیت نمایش و اتصال به DVD، USB، َAUX، بلوتوث و…

سانروف

آنتن کوسه ای

تهویه اتوماتیک با دریچه های عقب

زیر آرنجی جلو و عقب

دوربین و سنسور پارک عقب

کروز کنترل

چراغ روشنایی روز

آینه های برقی تاشو

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.