از قطعه سازی برای جیپ شهباز تا سایپا شاهین

پارس اگزوز

شرکت «پارس اگزوز» به عنوان یکی از قدیمی ترین قطعه سازان کشور شناخته می شود که از سال ۱۳۵۳ فعالیت گسترده خود را آغاز نموده است. در سابقه فعالیت این شرکت، ساخت اگزوز و سیستم خروجی دود برای خودروهایی مانند جیپ شهباز، رنو ۵، جیپ آهو، آریا، کاپریس، بلیزر، کامارو، بنز کلاس E، بیوک ایران، نیسان پاترول، سانگ یانگ موسو، محصولات پژو و سیتروئن، محصولات ایران خودرو و سایپا ثبت شده است. فعالیت اصلی پارس اگزوز تولید منیفولد خروجی دود و اگزوز برای خودروهای مختلف است و از سویی در دوره های مختلف شاسی داشبورد خودروهای داخلی را تولید نموده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ چهارشنبه مورخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، مدیران این شرکت برنامه ای را ترتیب دادند تا تعدادی از خبرنگاران و گروهی از آفرودسوارها بازدیدی از خطوط تولید پارس اگزوز داشته باشند. دلیل حضور رانندگان خودروهای آفرودی نیز بررسی نیاز آن ها و برقراری ارتباط برای پروژه های تحقیق و توسعه این قطعه ساز بود. در حال حاضر پارس اگزوز به صورت روزانه حدود ۵۰ سامانه خروج دود و اگزوز خودروهای مختلف را به صورت رایگان در محل کارخانه خود تعویض می کند و این اقدام را به خاطر پیشبرد پروژه های تحقیقاتی (R&D) انجام می دهد.

در کنار اینکه پارس اگزوز ۸۰ درصد تولیدات خود را به خودروسازان عرضه می کند و ۲۰ درصد را به بازار لوازم یدکی می فرستد، هدف گذاری این قطعه ساز برای توسعه فعالیت های خود است. به گفته مدیران این شرکت قرار است تا در آینده نزدیک محصولات شرکت پارس اگزوز بیشتر شوند و با وجود کارخانه ها و خطوط تولید مختلف، بستر تولید این نشان قطعه سازی گسترش پیدا کند.

در بحث تولید شاسی و سینی داشبورد شاهد هستیم که پارس اگزوز به عنوان تامین کننده خط تولید محصولات رنو در ایران شناخته می شود و تاییدیه فعالیتش را از گروه رنو دریافت کرده است. اما به خاطر مشکلات تحریم، دیگر تولید انبوه این بخش کارخانه به محصولات رنو اختصاص ندارد و به جای آن، تولید شاسی داشبورد خودروهای دیگر آغاز شده است. در حال حاضر پارس اگزوز تولید اولیه شاسی و سینی داشبورد سایپا شاهین (SP100 سدان) را آغاز کرده است و در هفته های آتی این قطعه را به تولید انبوه می رساند.

یکی از فعالیت های قابل توجه شرکت پارس اگزوز، تامین و ساخت اگزوز و منیفولد دود خودروهایی است که سال ها از توقف تولید آن ها می گذرد. با توجه به اینکه این قطعه ساز همچنان قالب های اصلی تولید این بخش از خودروهای آلمانی، آمریکایی، فرانسوی، کره ای و… را در اختیار دارد، در صورت نیاز بازار لوازم یدکی اگزوز و منیفولد دود این خودروها را تولید می کند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.